DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er heldigvis på trygg avstand fra 5 x årslønn med huslån + kredittkort. Hørtes mest ut som ho var litt skuffa over at jeg ikke hadde mer lån :D
    DnB sku faktisk spandere etablering og tinglysing. Så bittelitt på tilbudsiden var dem faktiskt.
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Tinglysingsgebyr er jo bare 5-600 kroner. Krever banken etableringsgebyr blir det en annen bank.
     
    Are and stekus like this.
  3. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Søkte også på søndag, har ikke hørt noe tilbake. Skulle ta 1-2 dager i følge søknaden på nett.
     
  4. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    325
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk en mail flere måneder etterpå hvor en tilfeldig kundebehandler spurte om noen hadde ringt meg. Virker ikke som onboarding går spesielt smurt
     
  5. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    698
    Bonuspoeng:
    93
    Det gir lite mening om DNB krever at man skal ha lån hos dem for å bli SAGA platinum, og samtidig markedsfører dette som et program for kunder med over gjennomsnittlig god økonomi. Sistnevnte gruppe har gjerne formue, ikke lån
     
    kiev and stekus like this.
  6. thrain

    thrain Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Lønnskonto er tilstrekkelig
     
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp. Men endel av kundebehandlerne prøver seg nok for å selge flere lån.. På den andre siden så er det jo kjent at de ihvertfall tidligere var villige til å se litt bort fra minstekravet for inntekt eller formue dersom du er villig til å flytte lånet til banken. Isåfall har man vel neppe noe annet valg.
     
  8. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har god lyst til å mase på DnB, skal man bruke telefon eller chat?
     
  9. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Som SAGA-kunde er det nok lettest å ringe/maile kundebehandleren sin
     
  10. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Nå handler det om at jeg ønsker å bli Saga kunde...
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,332
    Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke har hatt EB opptjening på vanlig dnb mc før for å få velkomstpoeng (det samme på det vanlige programmet sitt program - ung, pluss eller lignende) så bør du ha det først før du blir saga. Etter at du blir saga kunde kan du nemlig få velkomstpoeng på nytt. Så det vil da bli 6 000 rimelig billige poeng. Er du heldig kommer det også en kampanje med SAGA om doble velkomstpoeng (altså 20k i stedet for 10k.

    Ville kjørt det, ventet en måned og så søkt om SAGA på nytt (enten via tlf eller skjemaet) og der du da bare presiserer at du ønsker å bli SAGA kunde og at du kvalifiserer på lønn / formue / husstandsinntekt. Da har de ingenting de skulle ha sagt. Jeg ble kunde og kvalifiserte på formue før jeg kjøpte hus. Har nå også lån der (fordi de var de eneste som gav meg 6x inntekt i lån) og har noenlunde ok betingelser og jeg ikke fikk flyttet til annet sted grunnet kredittkortrammen (som jeg valgte å beholde).
     
    stekus and Preference like this.
  12. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ble det visst til at jeg får prøve meg på denne varianten, altså at jeg skaffer meg Plus kortet først med upgrade for 3000 velkomstpoeng. 59 kr i mnd. Søkte jo direkte om Saga, men den ble tydeligvis avvist uten at jeg fikk noe tilbakemelding om det. Jeg gikk innom en DNB bank siden jeg bare bor et kvartal unna og de hadde ledig på drop in. Spurte henne der, og hun kunne opplyse om at jeg hadde fått avslag fordi jeg ikke hadde lønnsinngang på kontoen hos dem. Det hadde de visst blitt strengere på nå, minst én mnd, helst tre lønninger visstnok. Hadde ikke fått noen melding hverken på sms eller i nettbanken som man skulle ha fått. Kan ikke si det frister stort å skulle bli kunde hos DNB igjen akkurat, men så var det denne dumme hobbyen med å samle mest mulig EuroBonus-poeng da hehe.

    Så da får jeg bare vente på første lønning inn på deres konto da, og prøve igjen.. :p

    Del gjerne hvilke erfaringer dere andre får som også nå forsøker å få tak i Saga, og dets kort!
     
  13. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er i en søknadsprosess selv. Søkte søndag, purret i dag. Kundeservice sier denne ligger hos "min saksbehandler", som skal ta kontakt innen 2 uker. De sier også det er litt pågang, men det kan også bare være noe de sa.

    Jeg har tidligere hatt både lån og lønnsinngang hos DNB. Nå har jeg kun en sovende konto + standard DNB MasterCard hos dem. Men, jeg har både lån og lønnsinngang hos Sbanken - "konseptet" deres. Det er DNB som står som juridisk eier på kort og rammelån i Gjeldsregisteret. Sbanken har jo også gått ut og sagt at jeg må velge hvor jeg vil være - kan ikke være begge plasser.

    Så, er litt spent på utfallet her.
     
    Preference liker dette
  14. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo en interessant vri å kreve lønnsinngang før dem godtar å behandle søknaden. Til meg sa ho saksbehandleren at først måtte jeg flytte lånet og så kunne vi snakke som saga medlemskapet.
     
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg kanskje lurer mest på er hvordan de tenker at man skal bevise at man oppfyller ett eller flere av kravene. Noen som har erfaring med det? F.eks er ikke min fastlønn over 1mill, men klarte å tjene over det i fjor med alle tillegg, og det blir jo ikke mindre i år. Det står "inntekt høyere enn 1.000.000 kroner", ikke "årslønn høyere enn 1.000.000 kroner" :rolleyes:
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Skattemeldinger fra de siste årene.
     
  17. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg trengte bare sende den nyeste lønnsslippen. De ser vel på fastlønn-delen og ikke inkl. overtid, tenker jeg.
     
  18. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt Saga siden i fjor høst, og har lønnsinngang i DNB. Min samboer ble innvilget Saga nå i år. Hun har lønnsinngang i en annen bank. Men, vi har felles lån i DNB.
     
    Preference liker dette
  19. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    361
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg søkte for et år siden. Tilfredsstiller fint krav om størrelse lønn osv, og var villig til å flytte lønnsinngang. Men siden jeg har ikke noe lån har jeg heller ikke noe lån å flytte til DnB. Jeg var heller ikke interessert i å flytte bilforsikring for å gå over til å kjøpe en latterlig overpriset bilforsikring som de ga meg tilbud på. Etter det ble jeg mer eller mindre ghostet av saksbehandleren. Kundeopplevelsen i møtet med banken var vel akkurat som forventet. Konkluderte med at Saga ikke er noe for meg.
     
    Last edited: 12. jan 2024
    kiev, Preference and stekus like this.
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    DNB har i det stille innført maks antall poeng som kan opptjenes i løpet av et kalenderår med Mastercard upgrade.

    DNB MC, Ung og Pluss: 400.000kr = 40-60.000 poeng
    Saga: 700.000kr = 105-140.000 poeng
    Private Banking: 1.000.000kr = 150-200.000 poeng

    DNBs vilkårside
     
    Last edited: 14. jan 2024
    Preference, Teknolai and Chrisljo like this.

Del denne siden