DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    17,731
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
     
  2. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Nå som GBIT faller bort vurderer jeg om det kan ha noe for seg å førsøke oppnå saga og bruke det kortet til hverdags spend og SAS EB MC premium kun til billetter og kjøp ved doble poeng helger. Noen som har regnet litt på om det lønner seg med tanke på statuspoeng?
     
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Tror jeg dropper sas mc nå. Har dnb saga mc. Sas mc blir et dyrt kort å ha kun for 4 dbl poeng helger i året uten gbit. DNB Saga Mc lønner seg med tanke på statuspoeng per spend.

    200.000 på dnb mc gir 20.000 statuspoeng. 200.000 på sas mc gir 7.500 statuspoeng.
     
    Preference and stekus like this.
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,698
    Bonuspoeng:
    93
    Men om du har total MC spend på 400k vil det lønne seg å fordele 200k på DNB og 200k på SAS, spesielt om sistnevnte 200k er SAS-billetter og forbruk i doble poeng helger og 50% utenlands måned.

    Selv vil jeg uansett beholde SAS MC så lenge fly premium virker. Sparte cirka 100k poeng på reiser i 2023 med det.
     
    stekus liker dette
  5. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Egentlig er det krav om lønnsinngang på brukskontoen de oppretter, men jeg har ikke det og har foreløpig ikke fått noe klager etter ca 6 måneder.
     
    Preference and Rapolo like this.
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har sendt søknad nå og lurer på hva jeg skal gjøre med de transaksjoner jeg nå har parkert på mitt vanlige DnB mastercard uten EB. Dem var egentlig tiltenkt gbit ved doble poeng helg i februar, men det utgår jo som kjent nå.
    Vil jeg få bestilt et nytt Saga mastercard og flyttet over transaksjonene dit med gbit eller blir mitt nåværende kort oppgradert til et Saga kort? Kanskje man uansett ber om kjeft hvis man gbit fra et DnB kort til et annet?
    Alternativet er jo å sende alle transaksjoner til SAS EB MC premium før 6.2.
     
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Fått tilbud om Saga men må flytte lånet og godta rente på 5,73%, hva har dere andre i rente hos Saga? Dette blir noe mer enn jeg har i dag, så det gjør det jo litt mindre gøy å blir Saga...
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Da ville jeg takket nei, men hvis du oppfyller kravene for å få kundeprogrammet ville jeg også spurt hvor i vilkårene til DnB det står at man må ha lån i banken for å tilgang til kundeprogrammet. I utgangspunktet er det vel bare krav om lønnsinngang i tillegg til krav om inntekt og/eller plasserbar formue.
     
    Cumulus liker dette
  9. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk medlemskap uten videre problemer uten å flytte lån osv.
    Agent-rulett?
     
    Cumulus liker dette
  10. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan gjør man evt det? Ho tok kontakt med meg ettersom jeg hadde sendt søknad. Var veldig bestemt på at først måtte jeg være villig å flytte lånet. Saga er visst et dyrt program for banken, så dem må ha betalt :confused:
     
  11. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sa som sant er at jeg har fastrentelån som ikke lar seg flytte på noen år fortsatt, det var ikke noe problem sa de.
     
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,595
    Bonuspoeng:
    293
    stekus liker dette
  14. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Har sendt de en mail og henvist til sbanken sine 5,35% effektive som jeg enkelt får med min belåningsgrad. Hva slags fordelsprogram skal det være hvor man betaler mer enn helt vanlige kunder i samme bank... Får se hva de svarer på det.
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Vær forberedt på å måtte krangle regelmessig om du skulle få gjennomslag.
    Sånn ca hver gang renta endres senere...
    Det oppsummerer i alle fall min erfaring med dnb når de skulle matche akademiker-renten.
    De la seg 0,1%-poeng over og "håper au du fortsatt vil bli hos oss"...
    De tjener nok mer på alle som betaler litt ekstra og ikke gidder å bytte for det avviket enn de taper på at noen går..
     
    eventyrer and Maggie like this.
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Flyttet lånet fra dnb for noen år siden. Orket ikke krangle mer med dnb slik Are helt korrekt beskriver. Nå har jeg lånet hos Nordea som jeg også må krangle med :D
     
    eventyrer, holmen, Are and 4 others like this.
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er ikke renta hovedargumentet for å bli Saga kunde, men jeg synes det høres teit ut at man må flytte lånet til dem og gå opp i rente for å være med i deres særdeles lukrative program. Og selv hvis lånet blir flytta til dem sitter det svært løst å flytte det videre om noen tilbyr bedre betingelser.
     
  18. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    424
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte du inn søknad om bare Saga kortet på nettsiden til DnB? Hvor lang tid tok det før de tok kontakt, og fikk du noen melding i nettbanken også, eller bare ringte de deg?

    Lurer siden jeg har søkt selv, men ikke hørt noe som helst.
     
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Sendte søknad på Saga medlemskap, ikke bare kortet, i helga. Ble ringt i dag. Sa jeg måtte ha det oppsummert på mail siden jeg satt i bilen, så da fikk jeg en kort mail.
     
    Preference liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er vel fort at det påløper noen gebyr, feks etablering og tinglysning som fort drar på noen tusenlapper..

    Og enda værre kanskje i disse tider, man beregnes med 3% høyere rente enn dagens, og alle kredittkort ansees som makset med gjeldende rente.. Det blir fort et stygt utfall...
     

Del denne siden