DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Når utbetales statuspoeng? Min periode varer ut juni, når må jeg ha nådd 100.000 kroner i spend for at statuspoengene skal telles med i inneværende periode?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,058
    Bonuspoeng:
    293
    De utbetales samtidig som fakturaen fra DNB utstedes, etter at grensen er nådd.

Nordlands liker dette
  3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Utbetales samtidig som bonuspoeng for fakturaperioden hvor du passerer grense, +/- 1 dag i forhold til fakturadato. Jeg får f.eks. faktura typisk 5. i mnd med forfall 20., da må jeg passere grense i mai om jeg ønsker poeng utbetalt før slutten av juni.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått til å bli president hos avis gjennom saga i det siste? Prøver å følge oppskriften på hjemmesiden til DnB, men avis profilen min godtar ikke saga kortet, og den mail adressen hos avis får jeg ikke noe svar hos.

5. Havnissen

Havnissen EBG

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    13
    Har samme utfordring her. Sendte mail for 2 uker siden og har ikke fått noe svar enda.

EDIT: Fikk mail i dag. Medlemskap i President’s Club bekreftet. Så det gjelder bare å vente.

Last edited: 19. mars 2025
  6. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Har Saga Gold MC upgrade med 4 inkuderte loungebesøk. Har brukt 3 av dem til nå i år, har igjen 1. Må medlemsskapet/kortet være aktivt for at jeg skal få mitt siste loungebesøk? Tenker å avslutte både uprade og kortet, men vil jeg da miste det siste inkluderte loungebesøket?

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ser sånn ut om du ser i mastercard airport experiences app, conditions of use punkt 26.

Magnus77 liker dette
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Kortet må være aktivt.

Men ikke oppgraderingen av MC (som gir EB poeng), hvis det er det du mener med "medlemskapet".

Magnus77 liker dette
  9. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Andre som har fakturadato siste bankdag i mnd? I følge DNB skal jeg ikke få statuspoengene mine før måneden etter men de blir alltid "godskrevet" siste dato i måneden.

29/04/2024 Level Points from DNB Rewards Points Earned 10 000 p
    30/10/2024 Level Points from DNB Rewards Points Earned 10 000 p

10. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Bare be de om å flytte fakturadato ett par til fem dager da?

11. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    DNB var ikke villige til å gå lavere enn 5.29 på boliglånet, så jeg vurderer å flytte vekk. Noen som har erfaring med om de stopper Saga om jeg gjør dette? Handelsbanken som jeg tenkte å flytte til krever fort også lønnsinngang.

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    De stopper ikke Saga.

Mange eksempler i denne tråden på dette. Har ikke sett ett eksempel hvor de faktisk stoppet Saga/PB hvis man flytter lån/lønnsinngang.

Loffen liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det eneste det formelt er krav om for å ha Saga er lønnsinngang, men det spørs om de følger opp dette. Og hvis det skulle skje så er det bare å flytte lønnsinngang tilbake fra Handelsbanken som neppe kommer til å bry seg om dette forsvinner. Med mindre du har fancy kundeprogram med kort i fin farge der og.

tobeornot999 and Loffen like this.
  14. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,012
    Bonuspoeng:
    183
    Vet det er 100 tråder om bil og kredittkort, men det meste gjelder Amex. Jeg skal kjøpe ny bil på mandag, og har fått bekreftet fra DNB at jeg kan fylle på DNB Saga MC med så mye som helst uten forhåndsgodkjenning eller andre begrensninger på transaksjoner. Så gjenstår det bare å se om forhandleren godtar MC. Er det noen som vet hvor mye Mastercard tar i gebyr av salgsstedet, i tilfelle jeg må friste forhandleren litt?

Edit: Fikk akkurat tilbakemelding om at jeg kan betale med hva som helst for deres del. Så da blir det å revurdere om man skal gå for diamant igjen likevel :) Kudos til Autostrada Kongsberg.

Last edited: 04. april 2025
    EndreD, livinspeed, btm and 2 others like this.
  15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,239
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt historier om at bilforhandlere krever 1,5-3% påslag ved betaling med kredittkort. Veldig useriøst tenker jeg da. Hadde valgt annen leverandør da.

Har selv betalt innskudd for leasing hos BoS (100k) og nytt kjøkken hos HTH (375k) med SAGA MC, og ikke betalt noe påslag.

Rscott and btm like this.
  16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    113

Kanskje bør vi ha en egen tråd med kredittkortvennlige bilforhandlere?

Da har du allerede nevnt én, og jeg legger til at bilen min er kjøpt med MasterCard hos Gromstad Arendal.

Toyota Arendal ga også aksept for betaling med kort, men jeg endte altså opp hos nevnte Gromstad.

Rscott liker dette
  17. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,338
    Bonuspoeng:
    93
    Da kan jeg følge opp med at det ble et nei hos Mobile Arendal sist gang, noterer ned disse :)

Rscott liker dette
  18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Ser OBOS tilbyr Rammelån Opptil 50 %
    5,21 % + 50 kr terminbeløp.
    Har rammelån hos DnB med 5,34% og 65 kr terminbeløp.
    Greit innafor 50%, men DnB har ikke mer å gå på mener dem.
    Så nå sitter jeg og vurderer om jeg skal flytte eller ikke. Kommer kanskje flere gode tilbud de nærmeste dagene / ukene? Hva tror dere?

19. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,239
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.dn.no/marked/heder-bank...lk-med-lav-risiko-betaler-for-mye/2-1-1799837

Du kan få 4.99% hos nyoppstartede Hederbank.

Bare å melde interesse.

stekus liker dette
  20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Tror jeg helt klart hadde latt være, hvis du ellers er happy med DnB.

Spørs selvsagt litt på hvor stort lånet er, men dette blir antagelig vekslepenger og kan snu motsatt retning neste måned.

Tiden du bruker på å bytte har også en verdi, med mindre du liker slike fritidsaktiviteter :p

stekus liker dette

Del denne siden