DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    De siste 0,08 prosentene man kan trekke ut, er ofte umulige å få.

Minner litt om strømpriser, dette :D

stekus liker dette
  3. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,500
    Bonuspoeng:
    93
    Amatørspørsmål, men dersom desember-forbruket vipper en over 200k i forbruk: regner med level points kommer inn i januar?

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    93
    De kommer på dato som faktura for desember beregnes. Jeg har fakturadato 15. hver måned, den beregnes 15.-14. i måneden. Så jeg må passe på å ikke bikke det feks innen den 15. i måneden. Sjekk din fakturadato (evnt når du får poeng inn på SAS appen), for å forsikre deg hva din cutoff er.

Mysterio liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, dukker opp når når du har forfall på betalingen.

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,867
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det med opptjening av statuspoeng dersom man endrer fra Saga til PB eller andre veien? Resettes statuspoengopptjening på intervallene på 100.000/200.000/500.000 kr med nytt kundeprogram, eller fortsetter man der man slapp?

7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,762
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg gikk fra Saga til PB for rundt tre år siden. Jeg mener bestemt at det ikke ble endret noe

Henrik liker dette
  8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,564
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan gjør dnb det når du har bikket grenser for poengoverføring, fått dem, men så får en refusjon eller to? Lå på 241k. Hvis jeg hadde fått refusjoner på 45k f eks.

Havner man 4k i minus på neste års opptjeningslimit? Korrigerer de poengene (ekstra, men ikke status)?

Er det også slik at når du sier opp EB-opptjening, så mister du oversikten over beløpet så langt i år? Det fremkom spend på alle fakturaer frem til den siste (hvor jeg hadde slått av EB-opptjeningen).

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,206
    Bonuspoeng:
    293
    Fra "gamle dager" her i tråden kom det frem at DnB var konsekvente på å nullstille telleren ved bytte av program. Dermed ga de poeng på nytt i samme opptjeningsår.

Men det kan selvsagt ha endret seg.

Henrik liker dette
  10. runguru

runguru Nytt Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har et Saga Mastercard tilleggskort på datteren min. Hovedkortet mitt, og da naturligvis hennes tilleggskort, er koblet mot Mastercard upgrade med poenggiving. Vil hennes kort også kvalifisere til LoungeKey og 4 besøk, eller vil det stjele av min kvote? Hun har jo eget kortnummer, så i teorien bør det vel kunne funke. Noen som vet?

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,012
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du får ikke ekstra loungkeys på ekstrakort. Hun får nok ikke brukt av din kvote en gang. Mener jeg forsøkte å registrere ekstrakortet til madammen på MC Airport Experiences en gang, men det var ikke mulig.

Preference and runguru like this.
  12. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,746
    Bonuspoeng:
    163
    Det ble mange sider og lese igjennom her…

Men om noen kan svare på direkten :rolleyes:
    Om en får refundert f.eks. flybilletter inn igjen på Mastercardet trekkes dette fra omsetningen for å få status poeng da ?

Går egentlig ut i fra det, men om noen har erfaring i praksis, viktig å balansere poengene på rett side av opptjeningsperioden :p

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,058
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Du får reversert ekstrapoengene, som igjen påvirker statuspoengene.

Kvalvaag liker dette
  14. kjeks

kjeks Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har i dag lån hos DNB gjennom kundeprogrammet Saga(rammelån), helt greie betingelser med 5,39 % nominell rente. Jeg har fått tilbudet fra Hederbank som tidligere er nevnt i tråden her: 4,99 % nominell og 5,11 % effektiv rente. Snakket med DNB per telefon i dag og de hadde ikke noe slingringsmonn. Sendte en henvendelse til min personlige kontakt også hvor jeg venter på svar. For min del utgjør rentebesparelsen et lavt femsifret beløp, så litt penger er det jo. Om jeg fremdeles kan ha fordelene med Saga-kundeprogrammet uten å ha boliglånet plassert hos DNB er det nok for min del en no-brainer å flytte lånet.

15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,129
    Bonuspoeng:
    113
    Har selv 5,34 nominellt på rammelånet hos DnB saga og forsøkt forskjellige tilnærminger, men det er visst helt umulig for dem å gå lavere. Tror neppe du kommer noen vei

16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke det er noe krav om lån for å ha Saga. Jeg fikk i hvert fall innvilget det uten noe lån. Byttet senere til Private Banking, fremdeles ikke noe lån. Jeg ville nok i din situasjon bare flyttet lånet og sittet stille i båten.

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,181
    Bonuspoeng:
    113
    ingen krav om lån eller lønns inngang når det først er innvilget.
    Har flyttet alt og har fortsatt saga.

18. madsop

madsop Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    33
    Her er det nok forskjell på kva som iht. vilkåra er greitt og kva som i praksis funkar. Som det kanskje ofte er i sånne situasjonar.

19. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,564
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke gjort det før, men tenkt lenge på det, og tror/håper nå jeg har nok tiltakslyst til å forhandle rente.

Hva slags rente bør jeg kunne forvente med ordinært SAGA boliglån (ung)? Ikke rammelån. Eller er dette i utgangspunktet ikke noen forskjell på rentemessig? Har vel under 50% belåningsgrad.

Hvordan går jeg spesifikt frem? Ringer jeg kundeservice og låneavdeling? Sier at "jeg ser kan få x hos bank y. Matcher dere dette?"

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,058
    Bonuspoeng:
    293
    5,39%.

Edit: 5,34 har jeg visst

Last edited: 16. mai 2025
    Neonex liker dette

Del denne siden