DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,982
    Bonuspoeng:
    183
    Ja ja ja, nå skjønner jeg :) Man kan jo bare gjøre dette annenhver opptjeningsperiode :)

eventyrer liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Jorge og @holmen sa, ja.

Samt 10k til I samme kalenderår ved passering av det 500k forbruk. Da er vi i andre halvår, og jeg er inne i ny periode hos SAS.

Dash liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Nja 40k level points en gang og så 30k level points hver SAS periode er også en mulighet :)

Forutsatt max av hva kortet kan gi selvsagt.

4. pinpoint

pinpoint Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Har plutselig lagt merke til at jeg ikke får noen månedlige opptjeninger av level points ved bruk av DNB saga. Får kun bolkene med 10.000 poeng. Mener man før fikk status poeng hver mnd for det man har brukt (sånn som sas mc) eller husker jeg feil?

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,012
    Bonuspoeng:
    113
    Du husker feil. Alltid vært 10k ved 100k, 200k og 500k omsetning.

tobeornot999 and pinpoint like this.
  6. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,112
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge siden det har vært noe nye innlegg om trusler om å bli kastet ut av saga. Har de satt det på pause, eller blir folk fortsatt kontaktet?

7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble kontaktet for 2-3 uker siden, i hovedsak for å forsøke å få meg til å flytte boliglån, men hun maskerte det som "nye krav til SAGA-kunder".. Ikke hørt noe mer siden da :p Håper ikke jeg hører noe mer før jeg har cashet inn mine 20k nivåpoeng i år også.

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Yes.

Det eneste nye er at det er tydelig på regningene hvor mye man har spart opp, samt info om nivåene med samme tekst som du skriver.

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,489
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg innrømmer gledelig at dette var selvpåført og jeg som ikke fulgte med på beløp på fakturaene. Sjekket med DNB på chat på hva jeg hadde i faktisk spend, skjønte da at jeg hadde bommet med så latterlig få kroner, og spurte pent om det var noe jeg kunne gjøre. Fikk en beklagelse om at det var det ikke, og jeg postet her om min flotte glipp for å i det minste få en sympati-like.

Så går det et par dager og den samme kundebehandleren jeg chattet med ringer meg opp igjen og forteller at han har sjekket, og han fikk lov til å gjøre et unntak siden jeg var så nærme. Fikk beskjed om at 500k-poengene skulle komme neste måned. Og som lovet, i går dukket det opp SMS om at nivåpoeng var overført!

Veldig hyggelig (og litt uventet) gest fra DNB. Om det tippet i min favør at jeg betaler for PB-kundeprogrammet og de ville strekke seg litt ekstra langt vet jeg ikke, men det var i hvert fall generøst av dem, og de fortjener skryt.

MariusJS, AirMags, Spielhaug and 27 others like this.
  10. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    En liten heads up for de som har Saga Platinum. Denne hadde tidligere helårs reiseforsikring, men har nå endret vilkårene til at halve reisen må være betalt med Saga kortet for at forsikringen skal kunne brukes.

har tidligere brukt denne i tillegg til vanlig helårs da Fremtind har vært enkle å forholde seg til ift forsinket baggasje utlegg etc, men nå funker ikke det lenger.

Xflipper liker dette
  11. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er Saga Platinum? Er det et hemmelig nivå mellom Saga og PB?

12. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde en gjennomgang med forsikringsrådgiver i DNB den 7. januar i år som fortalte meg at jeg var unødvendig dobbeltforsikret siden jeg hadde helårsforsikringen (Reise Best) i tillegg til den som var inkludert i Saga Platinum. Spurte spesifikt da om det var noe slikt krav, og hun bekreftet at det ikke var tilfelle.

Jeg ser nå at du har rett i at dette er tatt inn i forsikringsvilkårene (punkt 3, kulepunkt 3) datert 01.01.2026:
    "Når du reiser med offentlig transport:
    o Minimum 50% av transportkostnadene skal være betalt med kredittkortet før avreisedato
    "

Men, når jeg ser i forsikringsbeviset så finner jeg følgende:

"Reiseforsikringen tilknyttet denne avtalen er en helårs reiseforsikring som omfatter reiser med inntil 90 dagers varighet. Det er ingen krav om at reisen skal være betalt med kort. Reisevilkårets punkt 3. Når forsikringen gjelder og kulepunktene 3 og 4 med krav om 50% belastning med kort, gjelder derfor ikke for denne avtalen."

13. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel et legacy nivå som ikke er i bruk lenger, men som vi som hadde dette har fortsatt å beholde.

14. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Blir litt rart å kalle denne Helårs nå med de nye vilkårene…

3. Når forsikringen gjelder

• Ferie- , fritids- og tjenestereiser med inntil 90 dagers varighet og minst 1 overnatting. Det er ikke krav til overnatting når reisen foregår med fly

• Bonusreiser ved oppsparte bonuspoeng hos flyselskap, når nødvendige overnattingsutgifter og øvrig reiseutgifter er betalt med kredittkortet

Reisen starter på det tidspunkt man reiser fra fast bostedsadresse og avsluttes når man er tilbake til samme adresse.

Når du reiser med offentlig transport:

o Minimum 50% av transportkostnadene skal være betalt med kredittkortet før avreisedato

o Når du reiser med eget transportmiddel:

Ved reiser som foretas med eget transportmiddel, må minst 50% av reisens totale kostnader (bl.a.

drivstoff, lading av elbil på betalt ladestasjon, ferjebilletter, overnatting) være betalt med kredittkortet.

Drivstoff skal være betalt før reisen starter og i nær tid før avreisedato

Med kredittkort menes hovedkortet som er tilknyttet konto. Avtalen må være inngått før skaden inntreffer.

Kontantuttak for betaling av reise omfattes ikke.

15. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    De fleste helårs reiseforsikringer har begrensninger på antall reisedager. Hvorvidt 90 dager er lite/mye sammenlignet med øvrige er jeg ikke sikker på. DNB Reise Best som jeg hadde tidligere (den betalte) tror jeg hadde 70 dager.

Men kravet om 1 overnatting (utenfor bostedskommune) er jeg enig i er noe begrensende, og det er ikke en "med en gang du går ut av døra"-forsikring nei.

Når det gjelder resten av vilkårene som du limer inn, dvs. alt fra og med "Når du reiser med offentlig transport" og nedover (kravet om å betale minst 50% med kredittkort) så var poenget mitt at disse begrensende vilkårene likevel ikke gjelder for SAGA Platinum-forsikringstakere (teksten i forsikringsbeviset går foran det som står i forsikringsvilkårene).

16. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Aha, selvfølgelig!

Takker, har hatt en del kreative endringer i vilkår i ulike forsikringer i det siste, så har blitt litt paranoid, hehe.

17. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Da er vi i samme båt! Er generelt paranoid selv for å være underdekket kun pga. egen dumdristighet.

Tips: Jeg hadde som nevnt en gjennomgang med DNB tidligere år i forbindelse med at jeg hadde fått tilbud fra bla. Storebrand og IF og vurderte om jeg skulle flytte alle mine forsikringer. Har forsøkt tidligere å få ChatGPT til å gjøre sammenligninger av forsikringsvilkårene, men det funket generelt ganske dårlig da det rett og slett ble for mye kontekst/innhold for språkmodellen, og den glemte til stadighet hva den hadde lest tidligere i samtalen. Forsøkte derfor Google NotebookLM hvor man kan laste opp en hel haug med kilder (dokumenter, linker og annet), og hele samtalen/chatten benytter da alt som ligger i dette biblioteket som kontekst. Det funka fjell, jeg lastet opp sikkert 40-50 ulike forsikringsvilkår og forsikringsbevis (sørget for å ta bort personopplysninger) og jeg ble ganske imponert over hvor grundig sammenligningen var, både mtp. pris og vesentlige forskjeller i vilkår.

Preference liker dette
  18. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    645
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er noe de ikke gir ut lenger, memn folk får beholde. Da jeg fikk det tilbake i ca 2008 var kravet 1 mill i inntekt (muligens også formue). Tror kravet den gang var 5 mill for Private banking. Tipper de faset ut platinum da de satte ned PB til 2 mill.

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring, minst 5 år tilbake i tid nå, er at de delte ut platinum kort til noen Saga kunder. Uten andre endringer i programmet.

Selv hadde jeg PB platinum da som nå, og måtte selvsagt fleipe litt med kompis som "bare" hadde mini-platinum uten at det også stod "Private banking" på kortet :D

Jon_Noj liker dette
  20. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, har egentlig innfunnet meg med at "there's always a bigger fish" :) Men DNB PB kunne jeg kvalifisert for om jeg flyttet fond fra Kron og Nordnet, har bare ikke sett nok verdi i det. Mye av sparingen min er i ulike DNB fond allerede, om de tilbød lavere gebyrer ville det vært interessant.

tobeornot999 liker dette

Del denne siden