DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått melding om endring i renten?

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,074
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Pluss 0,25% som forventet. Får gjøre en sjekk om noen uker om det er noen banker som ikke har satt opp renten og isåfall mase litt, men det er vel sannsynlig at alle kommer til å gjøre det

3. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fått noe fra Nordea, men tenkte å flytte til DnB. Får vel vente litt...

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,562
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk fra Nordea for en time eller to siden.

5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,554
    Bonuspoeng:
    183
    Opp her 4.94 til 5.19 nominell

6. Keiserpingvin

Keiserpingvin Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    3
    Var inne i Sagas concierge-portal nå. Mye rart der (sjekket hotellbookingen deres men den var stort sett dyrere enn å bestille direkte fra hotellene), men de tilbyr nå oppgradering til Hilton Silver (som ikke gir veldig mange fordeler) og raskere opptjening til Gold. Kan være greit å aktivere rett før man skal bo på Hilton.

Gjennom vårt samarbeid kan du få umiddelbar Silver-status i 90 dager, som blir permanent neste kalenderår hvis du bestiller et opphold på tre netter i prøveperioden. I tillegg har du muligheten til å oppnå Gold-status når du bor fem eller flere netter på et kvalifisert overnattingssted i prøveperioden.

tobeornot999, marekz and Maggie like this.
  7. RBingham

RBingham Nytt Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Lånerenten opp med 0,25% her også, og sparerenten opp med 0,20% ja.
    Ikke at pengene står på sparekonto i DNB uansett, men. Sleipt hvordan de stadig "stjeler" promiller her og der. Kan noen huske at det har gått i motsatt favør?
    Godt de fremdeles har konkurrenter – enn så lenge...

EndreD, kiev and stekus like this.
  8. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    For hva det er verdt, Bulder gjorde akkurat det samme. Opp 0,25 på lån, og kun 0,20 på sparekonto.

Nei, det pleier ikke gå i motsatt retning, dessverre. Får de spørsmål rundt dette (både Bulder og DNB, for den sags skyld), som de av og til gjør, svarer de ofte at rentene er "tilpasset markedssituasjonen".

9. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,558
    Bonuspoeng:
    293
    Jens finansminister håver inn en god tredjedel av de saftige 2-sifrede milliard-overskuddene DnB har på bare ett kvartal. De er min bank også, fordi jeg har vilkår som gjør dem til mitt beste valg.

Men ikke rart Ap slenger ut penger som fulle sjømenn, de har for mye av dem :p

Oppirumpadi liker dette
  10. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    At AP slenger ut penger som fulle sjømenn, er temmelig unyansert. Det er like mye pengebruken til opposisjonspartier som overkjører en svak mindretallsregjering kun bestående av AP. Dette har de blant annet gjort i vedtaket om å gi frivillige organisasjoner full momskompensasjon og ikke minst i saken om kutt i drivstoffavgift. En annen vesentlig driver er Norgespris, som flere partier var enige om. I tillegg til at enkelte partier ønsket en annen, også dyr, modell – eksempelvis FrP.

Videre er det ikke vanskelig å argumentere for at regjeringene ledet av Erna Solberg brukte minst like mye, om ikke mer, penger enn dagens AP-regjering.

Så vil jeg si at jeg egentlig for å av-politisere dette forumet. Hyggeligst å holde tematikken til vår felles lidenskap.

11. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    1,004
    Bonuspoeng:
    93
    Så vil jeg si at jeg egentlig for å av-politisere dette forumet. Hyggeligst å holde tematikken til vår felles lidenskap.[/QUOTE]

Tiltredes!!!

SuperVC10 and snus_mumrikken like this.
  12. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,558
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt.du fikk sagt ditt, og dette er ikke stedet for politikk - det kan vi være enige om ;)

jgroneng and snus_mumrikken like this.
  13. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Ellers enig i veldig mye annet du skriver i dette forumet! ;)

tobeornot999 liker dette
  14. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,558
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for hyggelig melding! Som regel er det uenighet som gir replies i forumet :p

DJasko liker dette
  15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,533
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke enig i alt du skriver,men gir støtte i at du skal komme med egne meninger og fortsette med det.

For hadde dette vært en jerkclub der vi bare var enige i alt hadde forumet vært gørrkjedelig. Stå på!

tobeornot999 liker dette
  16. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Alle som sier +0.25% lenger opp blir litt "irrelevant" uten at man vet hva man hadde fra før. Hva har dere i konkret nominell/effektiv?

Ser at DNB sier 4.99% nominell på Saga-nettsiden (5.18% effektiv), men det er visstnok kun for "ung under 34 år" (føler meg plutselig gammel). En bekjent fikk nylig (denne uken) tilbud på 5.09% nominell (5.33% effektiv). Jeg venter fortsatt på % på mitt tilbud.

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,291
    Bonuspoeng:
    293
    5,09 nominell med 5,25 effektiv.

18. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,517
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her 5,09 nominell etter rentehevingen. 5,34 effektiv men har lavt utnyttet rammelån.

19. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,533
    Bonuspoeng:
    113
    5,04 % nominell ny rente.

20. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, ROP Gold

Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Vær også obs på at "effektiv rente" er lovpålagt å opplyse om men litt mindre relevant for eksisterende lån og sammenligning av lån hvis man vurderer å flytte, for det inkluderer oppstartsgebyr.

Preference and Henrik like this.

Del denne siden