DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, godt å høre at det ikke bare er hos meg. Da er det nok en sentral «feil». DnB var helt ubehjelpelige. Virket som chatten var betjent av en 12-åring

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,559
    Bonuspoeng:
    293
    How meg dukket de opp over sist natt, datert tilbake til 2 januar.

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Har faktisk skjedd det samme her. Sjekket først appen og der var det ingen endring, men logget meg inn på nettleser og da var alt i orden nå. Men i går var de ikke tilgjengelig verken i app eller nettleser.

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Man får 10.000 EB i sign-on.

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,559
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for update! Da må jeg nok sende dem en purring.

For man vet jo ikke hvilke 10k som er "for hva" - men jeg har fått 2x 10k som har kommet på riktige tidspunkt knyttet til forbruk av 100k og så nye 100k I 2025. Derimot ikke 30k samlet, som jeg skulle hatt om man inkluderer sign-on.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,833
    Bonuspoeng:
    293
    Sign-on-bonus er bonuspoeng, ikke nivåpoeng. Dere snakker om to forskjellige ting.

EDIT: De kommer en gang ved oppgradering og man får dem ikke på nytt hvis man nedgraderer for så å oppgradere. Man får dem på nytt hvis man oppgraderer etter å ha byttet kundeprogram. DNB har tidligere hatt kampanjer der man får dobbelt så mye bonuspoeng for dette, men sist gang var høsten 2024 så det er lenge siden sist.

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,063
    Bonuspoeng:
    183
    Huskeliste for 2026: den telleren i DNB-appen viser også ikke-poenggivende transaksjoner… og de teller ikke mot kalenderårets spend.

Litt dust å avslutte året med 499.600 kr i (poenggivende) omsetning, og legge resten på andre kredittkort…

EndreD and eventyrer like this.
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,063
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg byttet kundeprogram nylig og fikk ikke nye velkomstpoeng, men jeg hadde den da aktiv hele tiden også. Kunne nok fått om jeg stoppet den midlertidig.

9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    907
    Bonuspoeng:
    113
    Den telleren er vel egentlig ikke så interessant lenger, etter at DNB begynte å vise poenggivende omsetning så langt i år på hver faktura.

Maggie liker dette
  10. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,063
    Bonuspoeng:
    183
    Det har jeg lært på den vanskelige måten. Endte med noen ytterst få hundrelapper for lite, gitt, og trodd jeg egentlig var plenty i pluss.

Jeanette liker dette
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,033
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du bruker SAS MC ville de 300k i spend etter de 200k første gitt deg 11.250 levelpoints i stedet for dnb sine 10k.

stekus liker dette
  12. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,569
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror (og vil sterkt anbefale deg å teste) du vil få det neste gang du aktiverer. Husk at du da vil rekvalifisere på alle programmer. Så hvis du har hatt standard mc + sølv (eller hva det nå heter), så vil du kunne få 3k + 3k, har du hatt PB, kan du da plusse på 10k på saga, 10k på pb osv.

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    10.000 poeng er bonuspoeng, ikke levelpoints. De 10.000 i sign on kommer for seg.
    upload_2026-1-8_19-46-27.png

tobeornot999 liker dette
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor er denne telleren?

15. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,821
    Bonuspoeng:
    183
    På faktura.

Jeanette liker dette
  16. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,063
    Bonuspoeng:
    183
    Pengebruk heter fanen jeg har brukt (feil). Den viser også ikke-poenggivende som Vippsoverføringer. Kundeservice sa at de også kan se det i sanntid og kan fortelle det til deg ved behov, om du ikke vil vente på en faktura.

Jeanette liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,559
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, veldig nyttig å vite hvordan poengene overføres. Som en egen transaksjon.

Da kan jeg slå fast at jeg ikke har fått poengene. Men så har jeg også hatt MC upgrade fra DNB tidligere, selv om dette er flere år siden.

Pga dette har jeg etter reglene ikke krav på 10k, men det er "godt gjort" av dem å holde styr på dette når det var helt tilbake i 2020 frem til jeg sa det opp i 2021 sist gang.

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,187
    Bonuspoeng:
    113
    Noen med fersk erfaring på hvor lang tid fra søknad om Eurobonus "upgrade" på SAGA MC før det ble bekreftet? Søkte nå og fikk beskjed at jeg vill høre fra dem.
    Mener det før har skjedd umiddelbart.

tobeornot999 liker dette
  19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,150
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk aldri noen bekreftelse denne gangen (reaktiverte etter å ha deaktivert i fjor sommer). Men chatten bekreftet at opptjeningen var aktivert

Xflipper liker dette
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,119
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjorde det før midnatt i går. Chat-boten sier: Det kan ta inntil 1 virkedag før at Mastercard Upgrade blir aktivert, og du vil motta en bekreftelse på e-post dersom du har registrert e-postadressen din hos oss.

Chaten for kredittkort er stengt, kundeservice på tlf kan muligens se, men jeg venter til mandag og sjekker igjen.

Edit: kundeservice sier den ikke er aktiv, så da stemmer nok 1 virkedag.

Last edited: 10. jan 2026 kl 13:49
    Xflipper liker dette

Del denne siden