DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,034
    Bonuspoeng:
    183
    Det har alt å si for NÅR poengene blir utbetalt (i hans tilfelle 2025 vs 2026), men ikke noe å si for inntjeningsperioden. Men hvis EB-perioden ikke starter 1.1.2026 eller deromkring har det mindre betydning.

Nordlands liker dette
  2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bikket 700k poenggivende spend i September. Har siden da ikke benyttet SAGA MC kortet. Fakturadato er rundt den 15. i måneden. Sikker på at jeg får poeng for spend fra 1.1. eller må jeg vente til faktura kommer?

3. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Kan bekrefte at dette gikk fint i dag. Dog, neste gang må jeg huske å ta med fysisk kort i butikk. Terminalen lot meg kun tappe opp til 99.999 :D

Rscott liker dette
  4. Texan

Texan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Vil kjøp av SAS gavekort med et SAGA Mastercard registreres som kontantuttak?

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,563
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.

Texan liker dette
  6. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en del transaksjoner via Curve som jeg tenker å flytte over på DNB MC nå på nyåret for å booste spending litt.
    Regner med det er trygt/garantert at det kommer på spend for 2026 om jeg tar dette 2. januar? :)

7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    113
    Må du aktivere eurobonus først? I tilfelle er det ikke noe som skjer øyeblikkelig, mener jeg å huske

8. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    499
    Bonuspoeng:
    63
    Har hatt kortet i mange år. Bare husker ikke/har ikke sjekket når spend starter. Dvs på dato eller fakturaperiode.
    Men ser jeg fikk poeng nå, så da er det nok klart til å opptjene allerede i morgen

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,563
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.

Kalenderår for belastning er det som teller.

lohelle liker dette
  10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    113
    Var akkurat i nettbanken for å aktivere eurobonus på saga kortet, men det kom teknisk feil når jeg gikk via kortet. Brukte den generelle lenken og fikk da sendt inn søknad om aktivering av eurobonus, men det sto nytt kort. Flere som opplever det samme?

Har ignorert når dem har prøvd å ringe meg for å tvinge meg til å flytte tilbake lånet. Kan det være det ligger inne en slags sperre så jeg må ta kontakt?

11. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    De har begynt å nedgradere de som ikke kvalifiserer så hvis man har ignorert dialogen om hvordan man kan beholde Saga vil jeg tippe det er det som har skjedd/skjer.

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt et tapt anrop og en melding om jeg kan ringe tilbake. Ut over det ingen kontakt. Får se i morgen, når man får tak i kundeservice.

13. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk registrert upgrade automatisk via nettbank (ikke app). Reagerte dog at på registreringssiden sto det at man kunne få opptil 20k statuspoeng i løpet av et kalenderår, altså ikke 30k. Muligens er det noe som henger der fra gamle dager?

14. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,087
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor har du lest om dette? Faktisk nedgradering altså

15. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    rookietrader liker dette
  16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    113
    Chatten sendte meg en melding i nettbanken som jeg skulle svare på med eb nr, så skal de aktivere manuelt. Så nå sitter jeg og venter på bekreftelse på at det er aktivert. Ikke noe snakk om saga kvalifisering, men det kan jo fortsatt komme.

17. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    93
    Måtte gjøre samme tidligere i dag - da jeg sa opp EB Upgrade sist sommer. Gikk raskt å få det bekreftet igjen.

Last edited: 02. jan 2026
    stekus liker dette
  18. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde chat på nytt, skal være aktiv poenginntjening nå. Ikke noe snakk om saga kvalifisering denne gangen heller. Så får man se når de tar kontakt vedrørende det igjen

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,563
    Bonuspoeng:
    293
    Mon tro om du får nye velkomstpoeng etter såpass kort pause?

20. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Trenger man å aktivere upgrade hvert år eller er dette bare for dere som er nye kunder?

Del denne siden