DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,033
    Bonuspoeng:
    113
    Kun for de som skrur av og på upgrade for å spare noen kroner.

JonasHH liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,563
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, abonnementet løper til du sier det opp.

JonasHH liker dette
  3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,530
    Bonuspoeng:
    93
    Du er fortsatt SAGA kunde i nettbanken? Upgrade finnes for andre kundeprogram også, ikke kun Saga.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, og i går har dem trekt meg for årsgebyr for saga bankkortet. Så anser meg for fullverdig kunde helt til jeg hører noe annet.
    Men takket være GBIT fra de siste 3 måneder blir jeg neppe å trenge å være saga kunde i mange måneder i år uansett. Tia får vise hvordan det går videre med den saken.
    Er ikke imot å flytte lånet til DnB hvis dem gir meg et skikkelig godt lånetilbud, men å bli tvunget til et dårlig lån bare for å være saga byr meg en del imot.

EndreD liker dette
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,073
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan regnes forbruk dersom man stopper EB-upgrade en periode? Jeg har alltid hatt det aktivert, men ser at jeg kanskje ikke trenger det de neste 6 mnd.

Hvis jeg har forbruk på si 50k før jeg stopper, nullstilles den ved reaktivering, eller starter jeg med 50k?
    Regnes det isåfall på dato eller må jeg vente til første faktura er motattt?

Jensemann liker dette
  6. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Interresant spørsmål, følger denne. Jeg bytter selv mellom DNB kortet og SEB kortet så jeg kun bruker ett om gangen. Så sikrer jeg 500 level points per måned den perioden jeg bruker DNB kortet (opp til 200.000 for min del).

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,121
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at det bare er summene du har fått poeng for, men aner ikke.

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,828
    Bonuspoeng:
    293
    For et par år siden sa jeg opp EB-upgraden da jeg nådde 100k, noe som medførte at jeg ikke fikk de 10k levelpoengene. Lærdommen var at EB-upgrade må være aktiv når levelpoengene utbetales. Aktiverte EB-upgrade igjen, og fikk de 10k måneden etter.

Flymunda, tobeornot999 and holmen like this.
  9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    907
    Bonuspoeng:
    113
    Din hypotese styrkes av følgende formulering jeg fant på min siste faktura fra DNB:

"Du får 10.000 Nivåpoeng ved poenggivende omsetning på 100.000 kr, deretter 10.000 Nivåpoeng ved omsetning på 200.000 kr og ytterligere 10.000 Nivåpoeng ved poenggivende omsetning på 500.000 kr."

Selv har jeg alltid hatt Upgrade hele veien, så har aldri fått testet.

Upsaker liker dette
  10. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,569
    Bonuspoeng:
    113
    Klarer ikke å finne ut i klartekst hva som skjer i følgende scenario, men det er jo uansett et "fullstendig dust-scenario som kun er teoretisk (hvor du da sier opp før faktura genereres og poeng overføres for måneden), så har ikke så mye å si. De skriver jo i sine vilkår at poeng som ikke er overført til SAS vil gå tapt ved oppsigelse. I tillegg er det ikke sikkert fakturadato og eb-upgrade avgiften samsvarer. Jeg aktiverte 5. des, og fikk da avgiften datert til 23. des på fakturaen generert 31. des. For min del egentlig ganske fint, siden jeg da fikk den gamle noe reduserte mndavgiften.

Min erfaring er at de ved fakturagenerering tilbakedaterer poengene ca 2. døgn. Jeg har fakturadato i slutten av måneden. Jeg fikk faktura nyttårsaften, poengene står i sas-oversikt som 29. des. Når jeg får statuspoeng tilbakdateres disse også ca 2-3 dager (fått mld 1. april om overførsel på sms, dato hos sas: 28. mars). Jeg parkerte deretter kortet frem til dnb mc-kampanje nå i des, og fikk da på fakturaen økt summen med spend "riktig" i totaloversikten.

Tl;dr hvis poengene overføres og "utbetales til din konto f eks i februar (for spend i januar), og du sier opp mc-opptjening etter dette, og så starter igjen senere (f eks i juli) - så fortsetter du fra der du slapp.

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,836
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke fått så mange fakturaer enda, men det virker som du har en dato de ønsker å få med alle transaksjoner fra. For min del 16. (Betalingsfrist 1.). Faktura utstedes ikke før alle transaksjoner denne datoen er bokført, unntatt hvis den faller på en helg eller hvis det er snakk om reservasjoner som henger igjen lenge. Det er derfor det varierer litt hvor lang tid det tar før faktura og poengene kommer, men de dateres alltid til den 16. (i mitt tilfelle)

12. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,819
    Bonuspoeng:
    113
    tenker å pause amex en stund og upgrade saga kortet igjen.
    er det noen med erfaring at det kommer noen kampanjer på dette?
    mener det var "sign on" for noen år siden, men litt uklar

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,563
    Bonuspoeng:
    293
    Virker som de har sluttet med sign-on 10k. Som var fast tidligere.

Jeg har I alle fall ikke fått noe. Etter sign up I november 25.

Den nye tabellen er 10k ved 100k omsetning, nye 10k ved 200k omsetning og 10k til ved 500k. Dette er level points og alt basert på kalenderår belastninger. I tillegg har de et tak på 1m vanlige poeng pr kalenderår.

Kampanjer har de aldri pleid å ha fra dnb, kun faste og ganske langsiktige vilkår.

14. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,819
    Bonuspoeng:
    113
    takker.

over 1 år siden jeg hadde upgrade, så spent om jeg får 10000?

15. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    93
    Vilkårene sier følgende:

Får jeg velkomstpoeng om jeg melder meg ut og så inn igjen av Mastercard Upgrade?

Dersom du melder deg ut av Mastercard Upgrade for så å melde deg inn igjen vil du ikke ha krav på nye velkomstpoeng.

Men ikke dermed sagt at IT-systemene deres ikke henger sammen.

16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker dere som fyller drivstoff DnB sin circle K avtale kombinert med saga MC eller coop sin? Bytta til DnB sin når den kom for å få velkomsttilbud, men er den bedre enn coop sin?

17. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,819
    Bonuspoeng:
    113
    jeg vet, men for noen år siden funket det hverfall.
    lov å håpe;)

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,901
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet hvor raskt nivåpoeng og EB-poeng blir registrert på konto? Fikk sms fra DNB der de skrev af nivåpoeng var overført til min EB-konto, men ingen poeng er kommet inn foreløpig.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,836
    Bonuspoeng:
    293
    Sms pleier å komme en stund etter poengene faktisk er overført

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,563
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert slik at @Jorge har rett her, generelt.

Likevel, denne gangen fikk jeg også sms i dag tidlig, og poengene er fortsatt ikke synlig hos SAS.

Jeanette liker dette

Del denne siden