DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    DnB kan være veldig forskjellig, alt avhenger av hvem du har fått som personlig rådgiver eller møter på telefonen. Men dette er ikke unikt for DnB

Når jeg skulle kjøpe meg bolig hadde jeg en fantastisk ung rådgiver. Hun ble dessverre byttet ut med en som var mer interessert å selge/ pushe dårlige produkter enn meg som kunde.

Når jeg gikk over til Danske Bank fikk jeg godt inntrykk av den lokale rådgiveren jeg snakket med. Men vil ikke si jeg er fornøyd med vedkommende etter dette, faktisk har ikke denne personen tatt kontakt etter det.

Kontakt har skjed ved at jeg har tatt opp tråden en gang fordi jeg ville forhøre meg om muligheten for at min mor skulle bli kunde etter at min far gikk bort. Naive meg trodde dette kunne bli lett gjennom en rådgiver, snarere ble jeg bare mer frustrert.

Var heller ikke så imponert over at Danske Bank måtte ha 2-3 dager og full dokumentasjon for å ordne et lite billån (alt var godt innenfor marginene). Merkeforhandler ordner heldigvis kampanjelån med en god rente i 3-4 år, tok vel maks 3-5 minutter.

Så konklusjonen blir at alt avhenger av hvem du møter.

Edit: Ja, jeg har lån i Danske bank med en rente på 1,99%. Som statsansatt er jeg nok ikke i målgruppen til DnB Saga.

2. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Dnb opererer med best rente hvis du er innenfor 75% tor jeg

3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke helt der, fordi min belåning er på 55% og har alt av forsikringer, lån bolig ,sparing, fond, pensjon, firma lån+kontoer ++++++ Likevel ga de gnierne meg 2,15% nom. :( Så kanskje går på det med at det er avhengig av hvem du møter på chatten eller telefonen når du tar kontakt med Dnb... Må nesten be om referanser på personen en snakker med for å forstå hvor mye en kan forhandle seg fram til...

4. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93
    ''Vi vurderer alltid hver lånesøknad individuelt. Hvilken pris du får baseres blant annet på betjeningsevne, sikkerhet og risiko. ''

5. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Med på 2,15 har du jo fått forhandlet litt? Vi fikk ned til 2,14 som da var ned 0,1. Bedre enn intet. Vi har forøvrig kun banktjenester hos Dnb.

6. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Rart at Danske bank da har samme kriterier og likevel tilbyr 1,99 pga legeforeningen.......................Men det er sant som du skriver

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Ja måtte jo regelrett true med å flytte hele bank forholdet til Danskebank, ble det plutselig en annen tone. Før dette nei ikke mulig og annen svada tull prat.

Dnb er nok veldig ivrige etter å maksimerer utbytte til Eliten.

Å forsøker å heve renten og så å late som ingenting, er ikke direkte god business og publisitet.

Men skal reforhandle over nyttår når Danskebank er ferdig med sin forventet rente hevelse(mest sannsynlig).

Anita liker dette
  8. CowboyDan

CowboyDan Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    33

Det er jo nesten for godt til å være sant at boligkreditt har såpass lav rente på ramme.

Sånn rent bortsett fra navnet boligkreditt klarte jeg ikke finne noen info på hjemmesiden at det faktisk var ramme. Så da vet jeg det, bra.

Om man i tillegg kan betale renter og avdrag via Payr (om det fremdeles funker) er det helt fantastisk.

Mange av disse klubbmedlemskapene i den Danske Bank koster jo penger å være medlem i, så det må også slenges på den effektive renta.

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Nå vurderer jeg å flytte lånet til Boligkreditt. Men jeg ser at man må låne minst 2 mill for å få laveste renten. Det trenger jeg jo ikke..

Ikke sikkert du vet dette, men jeg spør likevel, siden du har rammelån.
    Er det rammen som teller (så jeg kan feks ha ramme på 3 mill, men ta ut halvparten), eller må man faktisk låne over 2 mill for å få den laveste renten?

Også er jo selvfølgelig spørsmålet om man får høyere rente når man betaler ned til under 2 mill..

10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg byttet FRA Boligkreditt til DNB fordi jeg ville ha rammelån. Nå vurderer jeg Danske Bank pga Akademikerne. Får også rabatt på kundeprogram pga bedriftsavtale.

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,203
    Bonuspoeng:
    293
    Aha. Leste din opprinnelige melding nå. Da er det jo greit.

Vurderer Danske bank pga Tekna, får se etter nyttår.

12. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    forresten,
    dette er SAGA pros & cons,

ikke hjemmesiden til norsk rentebarometer:oops::oops:o_O

drsyk, Gullars, Trent600 and 3 others like this.
  13. Andyfly

Andyfly Fly me to the moon.

Likes mottatt:
    924
    Bonuspoeng:
    93

Vi får finne noen pro's igjen :) hva med Bli medlem i AVIS President's Club med ditt Saga medlemsskap? det må da vel være en grei pro.

14. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Men fortsetter dette etter nyttår egentlig?

15. poeng_poeng

poeng_poeng Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Når har blitt medlem av Avis PC gjennom saga, vil status forsvinne etter en viss tid eller er man det for evig?

16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Greit med idémyldring da tydeligvis lojalitet eller Saga IKKE fungere eller å ha belånnng under 60%. Hadde blitt lurt så det holdt hadde jeg ikke fått med meg innleggene her så HIPP HIPP HURRRRRAAAAAAA for alle gode råd om renter og danske bank og DnB for de sløve som ikke følger med i timen

Last edited: 28. nov 2018
    Maggie liker dette
  17. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det var for all del ikke for å tråkke noen på tærne. Håper det var underforstått.
    Det var bare hele tråden som ble utvannet.
    Kjekt når man kan sammenligne litt, og spare.
    #bareventtilforsikringstrådenkommer :D

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Takk det samme beklager hvis du følte deg truffet og ja kanskje må lage ny tråd om beste renten på markedet :)

Maggie and leeds1979 like this.
  19. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,279
    Bonuspoeng:
    183
    God ide å lage en egen rente tråd :)
    Men helt innenfor å snakke renter i saga tråden,det er det mange som tjener på her inne :)

20. poeng_poeng

poeng_poeng Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Leste: God ide å lage en egen rante tråd :) - kan være greit å ha det også, kanskje...

Del denne siden