DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    My bad.
    EDG :45.000 grunnpoeng er jo da enkelt... ;) en flyreise og flittig bruk av kreditt kortene :)
     
    Erlingni liker dette
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg halvveis i sammen båt. Medlemsåret startet 1. Juli så planen er å bruke DNB for 80’ i første halvår og så resten i andre halvår.
     
  3. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Eneste grunnen til å beholde EB på saga må jo være at det kan være greit å ha muligheten for 10k/20K statuspoeng som en backupmulighet mot EBG eller D status. Hvis det kun er Ekstrapoeng som er jaget er det bedre å spare de 1200kr å handle på kiwi isteden :)
     
    drsyk liker dette
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    En stor Pros er jo Supertilbuydene, og det er ny runde i helgen med 20% (eller 25?) hos Power til helgen. Det står at bestillngsvarer ikke er inkludert. Dersom jeg kjøper apple watch på nettsiden til power i tilbudsperioden og den ikke sendes før senere, vil jeg da få 20%? Og er Apple watch 4G for telefon å regne (altså ikke tilbud).
     
    drsyk liker dette
  5. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Det gælder nu også bestillingsvare. Dog ikke hvis det er en gammel bestilling. Under Power står der:
    "NB:
    Er en vare utsolgt på nett, kan den fortsatt bestilles i butikk for levering frem i tid, men husk at varen må betales i sin helhet under Supertilbudet.
    Merk også at lang leveringstid kan forekomme på enkelte produkter/modeller"
     
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Nei. Det står at varer som allerede ER i bestilling, ikke er inkludert. Dvs. varer du har bestilt før kampanjen.
    Apple Watch 4 4G er absolutt med i tilbudet, står ingen unntak på den.
    Det du må gjøre er å forskuddsbetale i en Power butikk under kampanjen. Så kommer klokken til butikken du betalte i, så snart den er på lager (du vil få en hente SMS). Kommer den ikke, eller du ikke gidder vente, kan du benytte 30-dagers returrett og få pengene tilbake.
    Dette har jeg gjort fire ganger på nye produkter som ikke er lansert. Senest på nye Polar Vantage V, under forrige kampanje. Funker hver gang:)
    Gylden regel er at så lenge varen er lagt til i nettbutikken deres, kan det gjøres på denne måten, uavhengig av lagerstatus og leveringstid.
     
    Last edited: 05. des 2018
    drsyk liker dette
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Du trenger ikke å omsette for 100k på 2 mnd. Du må bare gå fra 199.199 til 200.000 (eventuelt fra 99.999 til 100.000) innenfor disse 2 månedene, så vil disse poengene komme på den neste perioden din.

    Har selv periode fra 1. desember til 30. november. Vet ikke om jeg kommer til å satse på 200k omsetning for slik det ser ut nå trenger jeg ikke de ekstra statuspoengene, men 100k skal jeg nok klare, etter at jeg har brukt opp 150k på amex. Må bare time det slik at jeg kan få statuspoengene når jeg trenger dem. Derfor har man regneark og et poengbudsjett :)
     
    Erlingni liker dette
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @HaraldOslo det var jo smart, har bare et for vipps/payr/revolut/N26/SAS TW fram til nå ;)
     
  9. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor har dere funnet ut at Saga gir Loungekey? jeg finner ingen news.
     
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Andyfly and drsyk like this.
  11. Andyfly

    Andyfly Fly me to the moon.

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    872
    Bonuspoeng:
    93
  12. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lurer litt på hvordan det skal være mulig å følge med på forbruk mot 100k og 200k fremover. Jeg kan ikke se at det finnes noen løsning for dette (enda).
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @Erlingni Excel ark, samle kvitteringer og føre regnskap :oops:

    Andre med smartere løsning:rolleyes:
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Må følge med på dette selv, da jeg ikke trenger statuspoeng før i neste opptjeningsperiode. Den starter 1. august, så jeg må bruke under 100k før utgangen av juli. Hadde vært fint om de kom med en måte å følge opp dette på nett..
     
  15. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,059
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker du Curve, kan du eksportere transaksjonene dine til .csv og sortere på hvilket kort som er belastet hva.. skremmende kjekt
     
    Firepart liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Noen her som faktisk har forsøkt Lounge Key fra SAGA?
     
  17. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet om man forblir sagakunde selv om man ikke vil ha visakort lenger?

    Jeg har ødelagt det jeg har (is-skraping) og vet ikke om jeg har lyst å bestille nytt. Jeg kunne derimot tenke meg å kanskje teste ut Curve eller Revolut men vet heller ikke hvilke av disse jeg skal gå for. En av grunnene for at jeg ønsker å velge Curve eller Revolut er endel utenlandsk forbruk og fordi jeg stadig utsetter meg selv for ran når jeg reker gatelangs om nettene i ukjente storbyer.
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @PetterX tviler på at du mister SAGA programmet om ikke bestiller nytt Visa kort. Du må vel avslutte bankforholdet for å miste SAGA programmet.
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bestille nytt er nok uproblematisk, men VISA er en obligatorisk del av Saga hvis jeg ikke husker feil, så jeg ville nok ikke avbestilt.
     
  20. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Det stemmer, så selv om kortet ditt er fysisk ødelagt, betaler du likevel årsavgiften.
     

Del denne siden