DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Og hvem lager den..........;)
     
  2. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Den med mest behov for ranting? :rolleyes:
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen kommentar :(

    Blir mange tråder å starte nå føler jeg, gruppe press? :)
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  5. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Har forstått at statuspoengene kommer i bolker på 10 000 ved 100 og 200 tusen i forbruk.

    Men så leste jeg dette:
    «De første statuspoengene blir overført til din SAS EuroBonus-konto innen 1. april og deretter løpende
    hver måned.»


    Rart å skrive det slik om en kun får 10 000 en eller to ganger i året.

    Kundeservice vet ikke noe mer enn det som står skrevet... Noen som har noe mer info her inne?
     
  6. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tolket det dithen at man får statuspoengene man har oppnåd 100/200 innen 1. april for førstegangs overføring fra DnB. Etter det blir disse poengene overført 1 gang i måned (kanskje samtidig som med faktura?)
     
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tolker det samme. Virker som om de trenger de første månedene frem til april på å få systemene opp og gå... Akkurat der kunne kanskje AmEx lære noe...:D
     
  8. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Har spurt DNB kundeservice om det samme og svaret jeg fikk (om jeg tolket det riktig) er følgende:

    - Kun omsetning fom 1.1.19 som teller
    - Første gang de ser på om du har omsetning nok til å få statuspoeng er 1. april (dvs at en kan få 20.000 poeng alt på denne dato om en har omsatt for 200.000 kr)
    - Deretter vil dette skje være en løpende månedlig vurdering av om omsetningskrav er oppfylt, så om en da i en av månedene etter april bikker 100' ell 200' i omsetning vil en da få overført 10' eller 20' statuspoeng
    - det vil ikke være oppdeling i mindre bolker enn 10' statuspoeng av gangen.
    - Akkurat når overføring skjer ifht fakturatidspunkt spurte jeg ikke etter
     
    DanH liker dette
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hele dette systemet beror på at man har eurobonusopptjeningen aktivert hele året eller trenger man det egentlig bare når man bikker 100/200k?
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,181
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål..

    Jeg har en annen "problemstilling", som jo henger sammen med spørsmålet ditt:
    Jeg trenger ikke statuspoeng før etter 1. august. Jeg kan jo da la være å betale for EB-opptjening på SAGA MC frem august. (Eller enda lenger hvis man ikke trennger å ha EB-opptjening aktivert før jeg bikker 100/200k. DNB kommer jo veldig dårlig ut av dette hvis jeg venter med å bruke det kortet frem til 1. august..

    AMEX blir foretrukket kort frem til 1. august, sammen med SAS MC, siden SAGA MC uansett setter ned opptjeningen til 15p/100kr.
     
    ME262 and Upsaker like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hopper også på deres spm. Så hvis en ikke omsetterfor minst 100k vil en da ikke få poeng f.eks. om du har omsatt for 50k? Dette var jo helt på tryne(unnskyld på forhånd)

    Jeg bruker da heller mitt Amex+SAS WC MC +NCC kort enn Saga kortet da hvis dette stemmer og avbestiller EB på Saga MC
     
  12. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer det. 100k forbruk gir 10k statuspoeng, 200k forbruk gir ytterligere 10k statuspoeng (20k totalt). Gjelder ila. et kalenderår. Alt forbruk over eller under dette, - gir ingen ting (utover vanlige 15/100 ekstrapoeng så klart).

    Kanskje du blander statuspoeng med ekstrapoeng?
     
    drsyk liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,181
    Bonuspoeng:
    293
    Det at disse statuspoengene henger sammen med kalenderår, er litt upraktisk for feks meg som har opptjeningsperiode fra august til juli. Det hadde vært bedre om det hadde samme "opptjeningsperiode" som EB..
    Jeg må passe meg for å bruke maks 99.999,- før 1. august, eller så kaster jeg bort 10k statuspoeng. Og så må jeg bruke 100.001 kr før 31. desember for å få de andre 10k poengene.

    Egentlig hadde det enkleste vært å ha opptjeningsperiode hos EB som følger kalenderåret..
     
    drsyk and Erlingni like this.
  14. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Enig! Dette må jo være utrolig klønete for de som har opptjeningsperioden midt i året, si 1. juni. Selv har jeg 1. november, dvs. i praksis 10 måneder på opptjeningen, det skal jeg nok klare. Men det er jo ren flaks...
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke så veldig klønete å ha opptjeningsperiode midt i året, det er bare å trekke 100k om høsten og 100k om våren.
     
    Firepart liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,181
    Bonuspoeng:
    293
    Joa, det er et I-landsproblem, og er løsbart. Det krever bare litt planlegging. Og et Excel-ark. Eller to. :cool:
     
    Are liker dette
  17. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Haha... nesten verre for meg da som får 10 mnd. opptjening isteden for 12. Jeg klarer i hvert fall ikke 100k på 2 mnd, så for meg vil ikke oppdeling funke.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,181
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet blir vel egentlig om jeg trenger de ekstra statuspoengene, da jeg flyr inn relativt mye poeng uansett.

    Så, enten må jeg begynne å fly mindre, eller så må jeg si opp ett eller flere kredittkort. Uansett kommer jeg til å spare penger. :p
     
    DanH, Xflipper and Erlingni like this.
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @holmen @Erlingni Helt enig skulle ha vært igjennom kalender året. Dog jeg ser ingen verdi av det kortet utover når det er 20-25% kampanjer som Dnb i ny og ne kjører om en tenker EB og Status oppgradering.

    SAS EuroBonus World Mastercard Premium:
    1 000 nivåbyggendepoeng hver måned du benytter kortet
    • 15 Ekstrapoeng/100 kroner på alle kjøp i norske kroner
        • 25 Ekstrapoeng/100 kroner når du kjøper flybilletter hos SAS


    DNB:
    Fra 01.01.2019 endrer vi vilkårene:
    • Du får 10 EuroBonus Ekstrapoeng per 100 kroner du bruker i norsk valuta.
    Får det ikke til å stemme med 15 eb pr 100 kr på DNB.


    Status poeng finner jeg ikke noe info om?
    Ila 1 år:
    SAS MC : 12.000 grunnpoeng/status
    Amex Elite 20.000 grunnpoeng/status
    DNB100K/200K 10/20.000 grunnpoeng/status?


    Da sitter du med enten 42000eller 52.000 grunnpoeng i slutten av året uten medtatt fly reiser+++

    Stemmer dette ca?
     
  20. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Nei. Dette er "vanlig" DNB, ikke SAGA.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden