DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, da kan jeg like godt vurdere å avslutte Saga siden jeg ikke benytter noen "fordelene" likevel. Drivstoffrabatt, reiseforsikring osv. får jeg på andre kredittkort.

Valget står nå mellom Curve eller Revolut, og jeg mener å ha lest at et av dem ikke virker på bomstasjoner og parkeringsautomater osv. Andre ting man bør være oppmerksom på?

2. poeng_poeng

poeng_poeng Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Da tenker jeg det finnes andre tråder som diskuterer dette?

3. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg legger merke til at DnB har fjernet alt om Lounge på sine kundesider, det er nok ikke lenger noen SAGA-fordel det heller.

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    @PetterX da forslår jeg du har Shell MC=1%for parkering/bom/annet eller VisaTrumf=0,5% i tillegg og avslutter temaet før ADMIN kommer og flytter innleggene:confused:

Firepart liker dette
  5. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
  6. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tipset!

Jeg svarte på et av dine innlegg som i høyeste grad tar for seg et bonusprogram. Vil derfor si at dette er høyst relevant for tråden, særlig siden den handler om DnB, Saga Pros & Cons. Er det noe jeg har misforstått?

7. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
  8. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Er selvfølgelig litt vanskelig for meg å vite nøyaktig hva og hvor du har lest om dette tidligere...
    Informasjonen står omtrent midt på siden, som du sikkert ser selv.
    Du skriver at "DnB har fjernet alt om lounge på sine kundesider". Og det stemmer altså bevislig IKKE, hvis du altså tar deg tid til å klikke på linken.

9. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    @Erlingni - Det er vel kun Private Banking som har lounge? Jeg hadde hvertfall ikke PP når jeg hadde SAGA. Når jeg byttet til PB fikk jeg PP og tilgang til OSL og Stavanger via MasterCardet.

Maggie liker dette
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
  11. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Mulig jeg er blind men kan ikke finne ordet Lounge i det hele tatt. Alt jeg finner noe om er upgrade og ingenting om at Lounge-tilgang er inkludert.

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Side 4 i denne PDFen

PetterX liker dette
  13. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har SAGA (med EB) og har registret meg uten problem via linken i hvert fall.

14. Klokkesamler

Klokkesamler Senior Medlem

Likes mottatt:
    457
    Bonuspoeng:
    63
    Se der ja. Det er noe nytt fra jeg hadde Saga hvertfall :)

15. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Lounge key.jpg

16. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg får dessverre ikke opp den siden når jeg trykker på linken, man må kanskje være innlogget eller bruke mobil. Sitter på pc for øyeblikket, og der finner jeg ikke lenger et eneste ord om Lounge.

Tidligere har DnB presentert Lounge-tilgang som en fordel for Saga-kunder i prislisten uten ytterligere kostnad. Dette har vist seg å være feil siden man i tillegg må ha upgrade for å få tilgang.

17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort.html

SAGA 99 kr 15 poeng i norsk valuta og 20 poeng i utenlands valuta 10 000 poeng Inntil 20 000 statuspoeng per kalenderår Tilgang til Lounge Key, inkludert to gratisbesøk, egenandelsforsikring for leiebil, kjøpsforsikring og prisforsikring

Private Banking
    99 kr 15 poeng i norsk valuta og 20 poeng i utenlandsk valuta 10 000 poeng Inntil 20 000 statuspoeng per kalenderår Egenandelsforsikring for leiebil, kjøpsforsikring og prisforsikring

18. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er helt åpne sider, men du må være SAGA for å få opp de riktige fordelene (tidligere være innlogget som SAGA).

Jeg har i hvert fall aldri lest noe sted at dette skulle gjelde SAGA uten EB. Passer jo bra at informasjonen angivelig er fjernet da, slik at det er helt umulig å dokumentere den påstanden...

19. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Som nevnt tidligere sto dette i den vanlige prislisten for kort uten å være innlogget. Alle som var Sagakunde ville tro at man også hadde Lounge-tilgang kun ved å lese prislisten. Om man derimot leste ytterligere fikk man forståelse av at man måtte ha upgrade. Det var altså kun prislisten som var misvisende og som nå er rettet opp.

Forøvrig er det helt annen informasjon som dukker på mobilen min enn det jeg får på pc. Det virker som om mobilsidene gir mer informasjon :)

Prislisten Drsyk viser til har nylig blitt oppdatert, trolig i dag. Den fremstår nå som riktig :)

drsyk liker dette
  20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,360
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du finner denne infoen om du klikker på link for fordeler, se side 4:
    AF7A059C-A32A-4E5B-BAD4-7A831A001940.png

PetterX liker dette

Del denne siden