DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har allerede omsatt for 100k inkludert 80k fra payr, så jeg venter i spenning på om jeg får 10k statuspoeng som følge av dette. Isåfall skal jeg fint klare å bruke 100k til (selv om jeg ikke får eurobonus) via payr.
     
    Firepart, Xflipper and holmen like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Lougekey fungerte ikke pga deaktivering EB+reaktivisering tid på EB. I boks nå:cool:
     
  3. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Men hvorfor har du omsatt for 80k med payr på DNB MC i jannuar?
    Ville det ikke vært bedre å holle deg inn under 30k og gebyr hver måned, slik at du strekker det ut til April/Mai?
    Poengene blir jo ikke utbetalt før uansett.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en stor regning, orket ikke å dele den opp i nettbank/payr, og siden den hadde forfall nå i januar så var det like greit å ta den helt på payr (og dnb mc) så jeg kunne se om det teller som omsetning eller ei. De neste månedene blir nok betraktelig mindre og under 30k hver måned
     
    sam11net liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det er fornuftig for sikkerhets skyld å ha "faktisk forbruk" på de resterende 100k i tilfelle ikke Payr teller mot SAS grunnpoeng @HaraldOslo o_Oo_Oo_O
     
    OyvindN liker dette
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest forskjellige steder her at statuspoeng kommer i april. Noen som har en kilde på dette? For meg som har fakturadato 5. hver måned, så vil jeg da kunne forvente statuspoeng sammen med ekstrapoengene som kommer rundt de tider?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,771
    Likes mottatt:
    21,980
    Bonuspoeng:
    293
    Bruker du kortet for mer enn 100 000 kr per kalenderår får du 10 000 statuspoeng overført til din EuroBonus-konto. Du kan opptjene ytterligere 10 000 statuspoeng ved å bruke kortet for mer enn 200 000 kr per kalenderår.

    Mulighet for oppgradering av medlemsnivå
    SAS EuroBonus statuspoeng gir mulighet til oppgradering av SAS EuroBonus-medlemsnivå, men kan ikke benyttes til reiser, varer eller tjenester innen EuroBonus-programmet. De første statuspoengene blir overført til din SAS EuroBonus-konto innen 1. april og deretter løpende hver måned.

    Fordeler med Mastercard Upgrade
     
    drsyk, OyvindN and Gullars like this.
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Takk! :)
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,771
    Likes mottatt:
    21,980
    Bonuspoeng:
    293
    Er det sånn å forstå at Private Banking ikke inkluderer Lounge Key eller har de bare glemt å føre det opp?

    Screenshot 2019-01-28 at 22.06.12.png
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Alle flyr vel C som har PB så det har ikke vært et tema :D

    EDIT, litt i samme gate som at HON Circle ikke får bagasje gratis på ECO light.. Er en ikke sak, ingen HON flyr økonomi :D
     
    Last edited: 28. jan 2019
    drsyk and Nilsen like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,771
    Likes mottatt:
    21,980
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er bare en usselig Saga Platinum-kunde med Loungekey på plass. Bare nysgjerrig :)
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Huff da Herr @Upsaker det å være Saga kunde er et privilegium, vi må hedre og være stolt av det, selv om vi betaler toppskatt har vi Lounge key access x2 pr år

    Rimelig sikker at Saga Platinum er nå Saga Gull (degradert), og Platinum programmet(avsluttet) og erstattet med PB(nyetablert).:oops:
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,771
    Likes mottatt:
    21,980
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, stengt for nye kunder i det minste. Men fortsatt mye penere farge på kortet.
     
    OyvindN and drsyk like this.
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    PB MC virker ikke på https://airport.mastercard.com/en/create-account så PB er nok utestengt fra Loungekey.

    Men vi har 5 gratis besøk med Priority Pass, så vi lider neppe noen nød :)

    Dessverre ser det ut til at Priority Pass i Miami er en skuffelse og dårligere enn Avianca som vi har tilgang til med EBG, så vet ikke om jeg engang kommer til å teste det. Kan jo få $28-$30 i avslag på Margeritaville eller en av de andre restaurantene/barene, og så ende opp i Avianca til slutt :-D

    Hadde vært fint med en BRA star alliance lounge i MIA men det er vel for begrenset og konsentrert trafikkmønster til at det lønner seg
     
    Maggie, drsyk and Upsaker like this.
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,771
    Likes mottatt:
    21,980
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde det, men MIA er ikke en veldig stor *A-hub.
     
  17. Jon

    Jon Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    [​IMG]

    Her står det at SAGA har egenkapitalforsikring for leiebil, men på chatten sa de at dette ikke var tilfellet likevel. Jeg fant heller ikke noe om det i forsikringsvilkårene. Noen som har fått det bekreftet?
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kan jeg spørre våre kjære PB medlemmer hva de ifra Dnb har plassert de 2.mill i? Hvilken avkastning er forespeilet?

    Da jeg kan god få ramme lån og stappe 2 mill hos Dnb, men ser ikke helt poenget da jeg må da eventuelt ta dyrer billån enn å belåne huset for å kjøpe bilen(ja økonomisk ikke lønnsomt med ny bil,men lang historie kort firma dekker indirekte+++)
     
  19. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    DNB Teknologi - https://www.netfonds.no/quotes/fund.php?paper=DI-NOTEC.FOND

    De siste 6 månedene har vært labert men har en litt mer langsiktig sparehorisont (sparer til pensjon).
     

Del denne siden