DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    DnB definerer kravene til SAGA og PB som "plasserbar" formue.
    Så som flere nevner her, gir de blanke i hvor pengene kommer fra (lån etc.) så lenge de kan investeres (hos DnB). Det er snakk om likvide midler, så man kan gjerne ha lån til pipa (og vel så det). De er vel bare glad for å få låne ut i tillegg (dobbel inntjening).

    Men hvorvidt det er fornuftig å låne 2 mill ekstra med høy risikoprofil (aksjer, aksjefond) kun for å kvalifisere til et kundeprogram, er en helt annen diskusjon...:p
     
    Last edited: 31. jan 2019
    drsyk liker dette
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Må nok arrestere utsagnet "gir de blanke i hvor pengene kommer fra" lover ikke helt fornuftig i henhold til hvitvasking loven :p
     
    Erlingni liker dette
  3. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Ser den;)
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Som PB kunde får man gratis reiseforsikring (Best) for hele familien, det er jo noe :)

    Folk må vurdere sin egen risikovillighet men for meg var det lett. Langsiktig sparehorisont, jeg kjøpte jo ikke fond kun for å bli private banking kunde, men fordi når boligprisene flater ut så er avkastningen på å ha penger i bolig veldig liten, og blir til og med kanskje negativ. Jeg vil ha en bedre pensjonstilværelse enn dét.
     
    Are, Maggie, drsyk and 1 other person like this.
  5. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sparer selv i fond:)
    Og det er klart, at med et konkurransedyktig fond (med tanke på avkastning over tid og forvaltningshonorar) som man kanskje hadde investert i uansett, og en dose risikovillighet, er PB absolutt en god deal!
     
    drsyk liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Da er vi alle enige at Dnb liker låne og plasserings kunder :cool: og vi avkastningen det gir, samt å bo i store luftslått, ehhh mente villaer :D
     
    Erlingni liker dette
  7. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Korleis er vilkårene på DNB SAGA mtp opptjening av EB-poeng??
    Veit ein må ha ein omsettning på 100k/200k for å få 10k/20K eurobonus, men når blir desse utbetalt??
    Er det pr kalenderår??
    Er det frå dato kortet vart registrert?
    Eller har dei ein fast 12mnd periode ala 1.juni-31.mai??
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
  9. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Så med andre ord du må ha 1mill i inntekt og/eller 2mill plasserbar formue for å oppnå kriteria for dette kortet?? SNAKKES
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    Det koster å drive i denne bransjen ;)
     
    drsyk liker dette
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    2mill inntekt og/eller...
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Tror 1 mill i inntekt holder. Jeg er ikke i nærheten av to mill i inntekt og har heller ingen 2 mill i plasserbar formue. Men fikk Saga nylig.
     
  13. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    1mill alene eller 1,5 i husholdningen er kravene jeg fikk oppgitt forrige uke.

    Mulig de er litt rund i kantene hvis du argumenterer godt, det vet jeg ingenting om.
     
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ble jekket opp fra 800.000 til 1 mill for to år siden. Før ble kortet "kastet" etter folk. Private Banking er inntekt på 2 mill. Pussig nok er det plasserbar formue på 2 mill der også, men vet ikke om det er en større vurderingssak på PB. Men nå er du ikke, slik jeg har forstått det, the real deal før du detter inn under family office. Dog får ikke de et ekstra bling-korto_O
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Du har rett, trodde jeg var i PB tråden. For Saga er det nok 1 MNOK som er formelt krav, men tror det er spillerom.
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg snakket med Dnb var PB 2 mill i plasser bar formue, inntekt for å idet hele tatt se på din søknad :cool:
     
    Maggie liker dette
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg har alle DnB ansatte SAGA programmet,uavhengig av kravene. Jeg var SAGA i mange år og merket at programmet ble mer og mer utvannet med tiden,dessverre. Har man muligheten og vil bli i DnB er PB og anbefale.
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Utvannet ja, men mer lyst på ny bimmer X7 enn å få PB, kan egentlig ikke se hvilke goder jeg skal få mer, som jeg trenger å benytte meg av? Mer prioritert på telefon(har lite verdi)? Flinkere kunderrådgiver(trenger ikke) Bedre rente på boliglånet(tviler)? Allerede Avis og Hertz president(hva enn det heter), Lounge via x2 MC SAGA, 1 via Metall Revolut...:rolleyes: Når EBG lite verdi?

    Selg meg PB skal jeg følge deg til graven :p
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Faktisk er kravene kraftig strammet inn de siste årene for å få SAGA, og det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom at det blir utvannet (dine ord) og at alle DNB-ansatte fikk SAGA.

    Hvis en ikke har poengopptjening er det null vits å oppgradere til Saga (gitt inntekt). De andre "godene" trenger jeg ikke og renten kan en nå forhandle på uansett.
     
    drsyk liker dette
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Totalt enig med deg @OttoL SAGA er kun for poeng opptjening, eneste årsak til jeg beholder DNB ved eventuelt rente økning, Danske bank sikler allerede etter akademikere, og veien ditt er svært kort...

    Kan ikke helt forestille meg PB gjør live mitt bedre på noen måte, fikser de bord på Maeemo i morgen feks? Eller kan de fikse Award flight via Star A konseptet som ikke Tallin kan få til? Mer rabatt enn den jeg får på Billia? God fredag!
     
    Maggie and OttoL like this.

Del denne siden