DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Hæ? 2 mill er uansett Private Banking kravet, ikke Saga. Saga er vel halvparten.
    Tror PB og Saga avhenger veldig av hvilken kundebehandler (og dagsformen til h*n) som tilfeldigvis ser på saken.

2. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Ble litt paff, må jeg innrømme.
    Uansett ikke verdens undergang, så jeg gidder ikke styre med det nå.
    Tar heller kontakt med kunderådgiveren min den dagen jeg må ha saga for å få grunnpoeng.

3. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke vær lei deg. Selv synes jeg ikke Saga-fordelene er noe særlig å skryte av og svært få av dem passer meg. Jeg får også mye bedre tilbud på banktjenester gjennom andre banker.

Noe som er særdeles irriterende med DnB om dagen er at jeg ikke får mobil-appen til å virke. Den virket delvis en stund rett etter oppdatering men fikk ikke betalt regninger. Derfor re-installerte jeg appen og nå får jeg ikke logget inn lenger. DnB kan ikke hjelpe og sier jeg bare må vente og at alt er i startgropa enda :(

Håpløst tungvint med nettleser.
    Godt man også har kundeforhold til flere banker så man ikke er helt stuck med DnB.

Oppirumpadi liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,227
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager på forhånd til alle.

@PetterX :
    Hvorfor gidder du?

Hver gang noen skriver noe om SAGA /DNB, så er du ute og klager.
    Vi har skjønt at du er misfornøyd med DNB, og SAGA.

Det er ikke så nyttig for oss andre at du er ute og slenger med leppa hver gang noen har spørsmål om temaet.
    Hvis du har fått bedre tilbud og tjenester andre steder, og SAGA ikke passer for deg, fint!
    Da kan du heller komme med tips om hvor disse bedre tilbudene er, enn å rakke ned på DNB i denne tråden. Det er lite konstruktivt.

Et spørsmål: hvorfor er du kunde hos DNB hvis det er så forferdelig?

Appen funker forøvrig helt supert hos meg.

/Rant.

5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,807
    Bonuspoeng:
    350
    Har kjøpt meg nytt kjøkken og gledens dag ble når jeg så at Sigdal tar MC.
    Jeg skulle til forhandleren for å betale i går, så jeg ringte DNB på fredag og sa jeg skulle kjøpe et kjøkken, så jeg trenger høyere beløpsgrense på kortet.
    Null problem, kredittgrense øket til 250k, kjøkken betalt, Eurobonus strømmer inn :)
    Og dette kun over tlf. Sånn service liker jeg.

Chrisbgg, Origo, drsyk and 5 others like this.
  6. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,328
    Bonuspoeng:
    93
    Der er du inne på det jeg syns er virkelig bra: Å kunne ringe til alle døgnets tider, hele uken og fortsatt få hjelp der og da. Jeg ble vanvittig irritert av min tidligere bank som stengte alt etter kl 16.

Anita, Xflipper and Maggie like this.
  7. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel slik for alle DnB kunder?

8. holmen

Likes mottatt:
    64,227
    Bonuspoeng:
    293
  9. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
  10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Bak Private banking vistnok ;)

Maggie liker dette
  11. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
  12. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,103
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor teite/små ting har dere klart å få Concierge til å ordne for dere?
    Er de flinke nok/har tålmodighet nok til å gidde å ringe min nærmeste indiske restaurant (som er håpløse å få tak i på telefon), sjekke hva som er dagens rett, og sende meg en SMS med det så jeg vet om jeg skal gå for dagens eller bestille fra menyen når jeg kommer av t-banen og fysisk går innom?

Holder på å lese over siste betingelser på forsikringer før jeg signerer meg over til DNB og SAGA-programmet, så får ikke testet ut selv enda.. Er overhodet ikke noen dealbreaker, men greit å vite hvor grensen går for minitjenester de gidder å utføre, så jeg kan justere forventninger noe.

KristianSk liker dette
  13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Concierge nei, aldri, ringer heller en kompis som kjenner alltid en eller annen for å ordne raskt bord.

Kun DNB`s Saga 20.000 EB grunnpoeng, som holder meg der enn så lenge:rolleyes:

14. holmen

Likes mottatt:
    64,227
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri testet concierge, faktisk.
    Det må på todo-listen.

Du får rapportere når du har testet eksempelet ditt, @Henrik :D

Henrik liker dette
  15. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte Amex concierge til å skaffe bil et sted Blacklane og Uber ikke dekket. Helt greit, men ikke mange caset jeg ser for meg at concierge er nyttig.

16. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke mye jeg har benyttet Affinon (Danske Bank Akademikerne/ Amex Gold), men de få gangene har de fikset det.

Minste jeg har brukt dem til er vel å finne beste/raskeste kollektivtransport alternativet til møtepunkt. Sendte de mail rett før jeg gikk på flyet, fikk mail når flyet landet ca. 50 min etterpå. Var veldig greit, da slapp jeg å lete frem selv.

Mitt tips er vel ring og spør, det er tross alt en tjeneste man har inkludert.

drsyk liker dette
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,287
    Bonuspoeng:
    183
    Genialt for konsert billetter. Slipper selv telefon kø.
    Når man skal booke fancy restauranter,spesielt i utlandet funker det veldig bra :)

Henrik and haifinn like this.
  18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,875
    Bonuspoeng:
    293
    Generelt sett opplever jeg ikke at noen concierger fikser ting jeg ikke kan gjøre bedre selv. Quintessentially skaffet meg et sete på Burnt Ends etter en del frem og tilbake, men om det var i baren eller på kjøkkenet fikk jeg aldri vite da hele reisen ble booket om.

Henrik and KristianSk like this.
  19. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,366
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt Dnb concierge endel. De har ordnet billetter til konserter og show for meg. De fikk bl.a Latter i Oslo til å ordne to ekstra plasser for meg på utsolgt show. Det var satt frem to løse "spisestuestoler" som gjorde at hele følget fikk plass. De har også ordnet bord på populær restaurant i Roma som ikke hadde nettbestilling. Da slapp jeg å vente til de åpnet for å ringe. Har også fått hjelp til å kontakte SAS med spørsmål jeg hadde. Umulig å nå fram til SAS uten status..
    Alt i alt meget fornøyd med tjenesten. Og de svarer på tlf med en gang.. slipper unna tastehelvete og kømusikk .-)

Henrik and RoadKing like this.
  20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,103
    Bonuspoeng:
    183
    Satser på å få noe halvveis fornuftig hjelp da. Høres ikke helt håpløse ut, så det er da noe.

Tror dog at @Upsaker er inne på noe sentralt; at de ikke kan gjøre noe bedre jeg ikke kunne ha klart selv. Men igjen er vel halve poenget å slippe å gjøre ting selv. Har et par ting ferskt i minne som kunne vært greie å outsource.

haifinn liker dette

Del denne siden