DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Nei :)

OttoL and drsyk like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,285
    Bonuspoeng:
    183
    -Gratis helårs reiseforsikring Dnb Best for hele famillien
    -La noen som kan det forvalte formuen
    -5 gratis lounge besøk gjennom priority pass
    -Tilgang til gullstuen på Osl uavhengig om man flyr billigste billett fra samtlige selskaper.
    -Tilgang på beste ekspertise aksjer/fond
    -Arrangementer

Første jeg kommer på som er bedre en SAGA.

Tilbake i tid hadde SAGA fantastiske arrangementer tilpasset hvor man bor. De som bor i Oslo fikk da gi bort billetter fra fks Øya,MiniØya,OverOslo,Tusenfryd/Teater forrestillinger/Alt dnb sponser av idrettsarrangementer fks langrenn/skiskytning/alpint/bislet games osv..
    Øya og vm i kollen med mat og fri bar for 100kroner og beste plasser i kollenanlegget var fantastisk.
    Slike arrangementer ble det mindre og mindre av med tiden og er overført PB.

Følger du meg til graven nå? ;-)

Last edited: 08. febr 2019
  3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tilbudet om grav plass i deres PB-rike :D

Det med at noen kan forvalte økonomien bedre er vel heller tippeliga?

Møter du på en dårlig forvalter, som en dårlig lege(LEGEVAKT)(da havner du rimelig kjapt i den grav plassen) tar jeg med en klype salt, de fleste har vel den rette kompetansen, dog enkelte luringer har ved basert på bekjentskap fått foten innenfor:rolleyes:

Fond holde deg til tek/bio, eller index om du logger inn på kontoen hvert 5. min.

EBG slår den tilgangen :cool:

Arrangementer ja det hadde vært interessant, dog har man tid som 2 barns foreldre? Hverdagen er lynsjet til arbeids og fritids aktiviteter(barna), helger ser jeg endelig madammen for litt kvalitets tid:cool:, ellers på utflukt på her og der, NCC, MR, SPA, SKI, Fine dinning, Track day(Rudskogen), tur til Sats, middag med det gode selskap, shopping(sjåfør og bære hjelp) Nei den liste er for lang :eek:

Tiden vil vise, @Maggie ;););)

Maggie liker dette
  4. staledude

staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Er Saga-kunde, men ønsker å bytte rådgiver, da hen er ganske bakpå. Noen som har erfaring med å bytte rådgiver? Hvordan gå frem?

5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket med kunderrådgiver på Chat`n, klagde der fant de en super dyktig lokal kjenninger og ordnet dette på 1 dag, hun ringte dagen etter og sa ring når som helt mellom 0800-1600, og om det var noe jeg trengte hjelp til ;)

staledude liker dette
  6. staledude

staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Så bra. Takk for tips :)

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmm :cool:

DNB velkomst poeng ankommet:
    + kun 9202 for forbruk, har jo bikka LANGT over 100k jo, mest sannsynlig manglende poeng er fra Payr(det vet vi jo allerede :p)

Februar 13, 2019 DNB RewardsPoints EarnedExtra Points 9 202
    Februar 13, 2019 DNB RewardsPoints EarnedExtra Points 10 000

8. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Håper det er innenfor å spørre om dette her. I er nå i USA for 4 eller 5 gang etter vi fikk Saga MasterCard. Like mange ganger har det vært et mareritt. Kortene blir avvist, sperret ol gjentatte ganger. Denne gangen ringte vi inn på forhånd og ga beskjed om at vi skulle til USA for å unngå dette. Dessverre sliter vi med å bli avvist periodisk. For ordens skyld er det ikke noe problem med overforbruk/dårlig betalingsevne. Er det flere som opplever dette?

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,874
    Bonuspoeng:
    293
    Helt sikker på at det ikke står på noen slags regionsperre? Har ikke opplevd problemer med Saga-kortet noe sted i verden, bortsett fra i Paris hvor det var dårlig dekning på kortterminalen.

Anita liker dette
  10. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    DnB har ikke regionsperre men kontinuerlig sikkerhetssjekk som de kaller det... har ikke hatt problemer i andre land, ei heller med saga debetkort vi har fått de til å lage en sak på det for å grave dypere.

11. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Fant ut av det. Maks 20 transaksjoner PR døgn, og siden vi har to kort på en konto blir det lite når shoppingskoene er på

Upsaker and Xflipper like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,223
    Bonuspoeng:
    293
    Hø?
    Kan det stemme? Det er jo ikke veldig mye.
    Var det i utlandet, eller uansett?

13. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Det nekter jeg faktisk å tro. Hvis det var svaret DNB ga deg og det ikke stemmer er det sjokkerende, men hvis det faktisk stemmer er det helt ubrukelig.

LucasCorso and holmen like this.
  14. PetterX

PetterX Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg blir ikke sjokkert, for å si det sånn. DnB nekter deg jo kontanter over visse beløp og gjør dine egne penger utilgjengelige så godt de kan. Forøvrig er de jo veldig glad i gebyrer på uttak.

Ser for meg at x-antall transaksjoner på kort snart vil bli tillagt gebyr.

15. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    brukt SAGA MC en masse verden rundt. Aldri opplevd noe problem. Jeg må dog si at jeg er usikkert om jeg har brukt kortet >20x i døgnet..

Anita liker dette
  16. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    DnBs største fanboy :D jeg har også brukt mitt Saga MC i utlandet en rekke ganger, aldri opplevd problemer. Er, som vedkommende over, usikker på hvorvidt jeg har trukket det flere enn 20 ganger om dagen, men.

Joe, holmen, Anita and 1 other person like this.
  17. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Ja dette var svaret vi fikk. Men husk at her er det to kort som går mot en konto, ergo kun 20 transaksjoner tilsammen. Og det går fort ;) Siden jeg ikke er i nærheten av å kunne få Saga selv så må jeg dele med mannen dessverre. Før har det alltid blitt sperret etter kjøp på uber Eats eller DoorDash, men denne gangen gikk det faktisk bra :)

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    har ikke hatt problemer med dnb i USA selv, men amex var av og til litt vanskelig. har derfor alltid med meg dnb som backup når jeg forsøker amex først

Anita liker dette
  19. Erlingni

Erlingni Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte og spurte om akkurat dette, da jeg befinner meg i London for øyeblikket. En kaffe, en øl etc. og mye «tæpping» blir fort til mange transaksjoner.

Fikk beskjed om maks 18 transaksjoner PR. 24 timer. Han sa videre at denne begrensningen lå i MasterCard systemene, og at de (DnB) ikke kunne overstyre eller påvirke grensen.

Har nå delvis gått over til Revolut, da jeg allerede er på 13 transaksjoner bare i dag.

Dette lukter av 00-tallet, der man vel stort sett dro MasterCardet på større kjøp (og la kortet i baren, så all ølen ble til EN transaksjon)

drsyk and Anita like this.
  20. Oppirumpadi

Oppirumpadi Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Søkte om Saga i går. I dag ringte en dame fra Dnb-Storo og sa at jeg ikke oppfylte kriteriene.
    Jeg ba henne se på brukskontoen min, der det står 2,1 mill.

"De pengene der driver du og kjøper og selger aksjer for hele tiden, så det teller ikke. Du må ha minst to millioner på sparekonto" Sa hun.

"Ok, da flytter jeg pengene til Nordnet, da får jeg enda lavere kurtasje en Saga-kundene. Ha det bra og takk for meg"

Chrisbgg, drsyk, Are and 1 other person like this.

Del denne siden