DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en nabo som ikke bidrar stort mye her inne, annet en smuglesing.
    Han mener han har fått 1,9 nom på sitt rammelån. Mannen er tidenes bløffmaker, så usikker på om dette kan stemme :)
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fått 1,85% på mitt rammelån. Det er et relativt lite lån, men tross alt.
    (Det kan fortsatt hende at naboen din bløffer da.. :p)
     
    EndreD, Maggie and drsyk like this.
  3. Pledriko

    Pledriko Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har også 1,85 i DNB. De sier de ikke kan gi bedre på rammelån.

    Kjenner også andre som har ringt DNB og sagt de flytter lånet til Danske Bank hvis ikke DNB matcher deres tilbud. Alle har fått 1,85 % - ingen har blitt bedt om dokumentasjon på at de faktisk er medlem av noen av foreningene som er del av Akademikerne.
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig, dragen hos DNB sa 1,94 thats it, hvem snakker dere med? Chatten?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mailet med damen min i DNB.
     
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dragen hos meg er hun som innvilget låne mitt ved siste søknad, aldri vært borti noe så LH preget drage på norsk jord før.

    Da skal vi kontakte vår "Vibeke aktig" SAGA ansatt :)
     
  7. Pledriko

    Pledriko Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg sendte melding i nettbanken. Ble deretter oppringt.
     
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk 1,89% i dnb. Stort lån, lav lånegrad. Nå blir det akademikeravtalen hos danske med 1,8%. Kjenner mange som har fått 1,8% i dnb med heller svak økonomi. Det hele er totalt uforståelig og bærer preg av tilfeldigheter og liten intern kontroll.
     
    drsyk liker dette
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg hører dette så er jeg glad jeg i prosess med Danske, fikk 1.95% i DNB på stort lån med god sikkerhet og har det meste av investeringer og andre produkt i DNB - så dette er rent forsøk på melkestrategi.
     
  10. Pledriko

    Pledriko Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ja. Fikk melding nå av en som i dag prøvde å få satt ned renten. Tjener ca 1,5M, stort lån, men han fikk endelig svar med 1,9 i rente. De nekter å gå lavere...
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Deler erfaring med flere andre her. Ble automatisk satt ned fra 2,55% til 1,99% før påske. Tidligere har DNB uten diskusjon matchet betingelsene fra Akademikerne-avtalen hos Danske Bank, enten uoppfordret eller etter en kjapp melding i nettbanken. Denne gangen fikk jeg svar etter 10 dager om at jeg måtte ringe inn til kundesenteret for at de skulle kunne se på saken.

    Etter en halvtime i kø og gjentatte meldinger om at jeg som Saga-medlem er en prioritert kunde traff jeg på en som sa at de hadde sluttet å matche Akademikerne-avtalen og at det beste de kunne strekke seg til var 1,90%. Til det svarte jeg at jeg forventet 1,70%, som er det Danske tilbyr til lånetakere under 34 år. Dette måtte han ta med sjefen sin og lovet tilbakemelding senere samme dag. Hørte ingenting før dagen etter hvor jeg da mottok en ny nedbetalingsplan med 1,90% -- uten noen annen beskjed.

    Jeg er sikker på at jeg kunne fått lavere rente fra DNB om jeg hadde tatt noen runder til, men tenker energien vil være bedre brukt på å flytte lånet til en bank hvor man ikke til stadighet må reforhandle for å ha konkurransedyktige betingelser.
     
    Jorge and kfly like this.
  12. EC7

    EC7 Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Bare lurer, men har dere veldig store lån siden dere bryr dere om 0.1, 0.2 prosent i forskjell på lån? Eller er det kun en prinsippsak? Har selv 2.1 % rente, men med 400 000 igjen av huslånet gidder jeg bare ikke å forhandle eller bytte bank for så lite
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    11.000.000 i lån. Under 50% gjeldsgrad.
     
    EC7 liker dette
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Begge deler, på 6mnok så er 0,15 litt penger og så er jeg en kranglefant og prinsipprytter ved anledning.
     
    EC7 liker dette
  15. EC7

    EC7 Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    18
    Da blir det selvfølgelig litt penger av det etterhvert. Jeg er vel gjerne som nordmenn flest litt for lojal til banken min
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Rammelån på 2 millioner, innenfor 60% av boligen, ingen annen gjeld, kunde siden sparebanken nor, rundt 700k i inntekt og en million i formue ved siden av.

    For meg er hver 0.1% det samme som 2000 kr per år. Dvs 0.5% er 10000 kr. Hvert eneste år. Det blir mye fly for de pengene. Hvis jeg nå kommer meg ned fra 3% til under 2% har jeg en businessbillett hvert år :-D
     
    Last edited: 18. april 2020
    drsyk and EC7 like this.
  17. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Noen med høy gjeldsgrad, 80%+ som har klart å komme under 2%?
     
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Rammelån på ca 2,2M, akademiker>34 år, krevde at de matchet Danske Bank, noe de gjorde.
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Dnb har også matchet danske sin rente for mitt vedkommende opp gjennom årene men det har krevd telefoner og mailer og truing om flytting hver gang. Dritt lei. Nå blir det danske så slipper jeg dette evige maset på dnb om å markedstilpasse renten. 18mrd skulle vel dnb utbetale i utbytte i år før covid-19 medførte at det ble utsatt.
     
  20. Nardus

    Nardus EBG

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har 82% gjeldsgrad hos Danske Bank.
    1.7% rente med Akademikerne (Tekna) og under 34 år. :)
     
    Smurfboy liker dette

Del denne siden