DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Beklager, ser at et ord falt ut fra den opprinnelige posten... Jeg er ikke ute etter tips til å skape falsk omsetning, men bare å finne ut hva som faktisk er tellende :)
     
    holmen liker dette
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Eurobonus poeng-oversikt, hent ut alt du finner som kommer fra DNB, og så konverter poeng til kroner brukt
     
    Einar liker dette
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe å beklage! :)
    Alle vanlige kjøpe er tellende. VIPPS til privatpersoner, Payr (funker ikke lenger uansett), og andre sånne tjenester genererer ikke omsetning.
     
  4. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Takk! Jeg hadde håpet at det fantes en "teller" jeg kunne se etter, men dette fikser jo biffen :)

    Så et kontrollspørsmål for å være sikker: Jeg har periode fra juni til mai - da må jeg ha omsatt for 100.000 innen faktura sendes ut i mai?
     
  5. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har lyst til å dele hva dere fikk satt ned renten med? Etter å ha blitt lokket tilbake i vinter ble vi belønnet med hele 0,17 (Forrige bank har satt ned 0,5 for alle) Synd vi liker Saga så godt
     
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Har du fått rentebrev av DNB? Ikke fått noe her enda.
     
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350

    vi har en egen tråd for renter:)

    https://insideflyer.no/forums/threads/rente-barometer-n.12338/
     
    Maggie and Anita like this.
  8. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, lå i nettbank nå. Men ser du på lånet ditt og nedbetalingsplan ser du nok endringene
     
  9. gabrigoal

    gabrigoal Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Har akkurat blitt lurt over til DnB og SAGA sitt kundeprogram.
    Både jeg og fruen har fått vært vårt kredittkort. Jeg har selvsagt aktivert poengopptjening på mitt, men fruen skjønner jo ikke helt dette, så det gidder hun ikke. Derfor lurer jeg på om det kunne vært fornuftig om jeg søkte om et tilleggskort på mitt MC? Flere poeng og raskere opptjening av 20.000 statuspoeng. Bare fordeler slik jeg ser det?
     
  10. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Det bør du nesten regne litt på - dersom det er mulighet for henne gjennom SAGA å få gull på egenhånd er det jo en mulighet for 2xLTG, men det krever totalt sett et godt forbruk per år for å få ut alle 40 000 statuspoengene.

    Om hun ikke bryr seg overhodet ville jeg gått for tilleggskort, det fungerer fint her i heimen.

    Husk point sharing group, så får dere utnyttet de poengene som utløper først uten å måtte planlegge ;)
     
    gabrigoal liker dette
  11. gabrigoal

    gabrigoal Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    400k i omsetning er ingen umulighet, men muligens litt for ambisiøst..
    Tipper jeg går for tilleggskort. :)

    Point sharing er etablert :)
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    SAGA x2 her også.
    Min løsning er som følger:

    Sjæfen bruker mitt kort(EB opptjening aktivisert).(Hennes kort har jeg klipt i 2 EB opptjening deaktivisert, kun problem om skal skilles).
    Jeg bruker Curve der AmEx svikter:)
    Når det er visse merkedager med kampanjer, shopper vi sammen.
     
    gabrigoal liker dette
  13. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Å samle EB-poeng fremstår litt som å samle på brente fyrstikker om dagen. Kjenner at jeg gremmes mer over den ubrukte bingen enn jeg gleder meg over å toppe opp..
     
    Last edited: 03. april 2020
    jgroneng liker dette
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Opprinnelig opptjening:
    "Du får 15 EuroBonus Ekstrapoeng per 100 kroner du bruker i norsk valuta"

    I påsken blir det da 22.5 poeng per 100 kroner.

    Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å endre noe som helst kjøpemønster som følge av dette.
     
    drsyk and holmen like this.
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Vil det være problematisk å få kortet når man kvalifiserer men har masse andre kort (ergo stor kredittramme)? Har 125k i kredittramme fra før, og saga i seg selv er vel inntil 150k. Får man kundeprogrammet men bare med lavere kredittgrense eller må jeg rydde i kortstokken?

    Må jeg ha lønnsinngang eller er dette kun for dem som ikke kvalifiserer på annen måte (årslønn 550k, kvalifiserer straks på disponibel formue - ikke potensiell lånekunde der pdd)?
     
  17. stigvis

    stigvis Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Tenkte i samme baner og ba om lav grense. Endte bare opp med å øke til 100k kort tid etter (allerede før første faktura), gikk en halvtime så var grensa økt. Har med det rundt 300k totalt (flytende grense hos AmEx)

    Det avhenger nok av hvem du ender opp med som kontaktperson. Jeg har ikke, men andre i denne tråden har fått det som krav før noe blir tilbudt.
     
  18. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde både lønnsinngang og boliglån da jeg ble innmeldt i Saga, men har i ettertid flyttet begge deler til en annen bank uten at det har blitt stilt noen spørsmål fra DnB sin side.
     
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde gå bra. Jeg ble Saga-medlem uten boliglån og lønnsinngang hos DNB, men sparer i fond hos DNB helt siden den gangen Sparebanken NOR eksisterte.
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger et råd fra dere kloke hoder her inne:

    Er ikke kunde i DNB per i dag, men det lokale kontoret vil ha meg som Saga-kunde.

    Problemet oppsto imidlertid da bankmannen skulle søke om MasterCard til meg, og ble stoppet i systemet. DNB sin datamaskin mente åpenbart at 1,1 mill i samlet eksisterende kredittkortlimit var i overkant, noe man sikkert kan gi nevnte datamaskin rett i.

    Kortstokken er uansett moden for luking, og jeg spurte hvor langt ned samlet limit måtte før jeg var aktuell som kunde. Bankmannen sjekket så med aktuell avdeling, men de kunne ikke gi ham noe konkret tall! Han fikk bare det intetsigende "individuell vurdering", hvilket betyr at verken han eller jeg vet hvor stor jobb som må gjøres før vi igjen gjør et nytt forsøk.

    Øvrige opplysninger:
    Sum aksjefond/bankinnskudd/fripolise/IPS litt over "Saga-standard", inntekt litt under. Eier egen enebolig uten boliglån, og har heller ingen annen gjeld. Det fremgår også av skattemeldingen at jeg ikke på noe tidspunkt har hatt rentebærende saldo på noe kort.

    Så til spørsmålet:
    Er det noen med tilsvarende erfaringer som vet hvilken samlet kredittkortlimit som aksepteres? Har antall kort betydning, eller bare summen av dem?
     

Del denne siden