DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner ikke helt hvordan jeg skaffer meg denne dealen. Når jeg går inn på nestesommer-linken får jeg bare opp muligheten til å delta i en konkurranse der jeg kan vinne 10k.
     
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,557
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Som jeg leser det nå, må man bare kjøpe et gavekort for minimum 1000,- og betale med er kort fra DNB.... mulig jeg tolker det feil.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Man får jo vanligvis høyere rente med rammelån?
     
  4. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    1,4 nominell, 2,7 innenfor 50%
    Rammelån.
     
    Last edited: 26. mai 2020
  5. flyby

    flyby Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    De har endret kampanjen. Til og med i går (?) k6nne man generere gavekort på 1000 kr. Fra i dag ser det ut å være endret til å få ett ukentlig lodd hvor premien er et gavekort på 10.000 som må benyttes hos en av partnerne på nettsiden.

    Dog er ikke teksten inne på Nordic Choice siden til nestesommer endret, så mulig man fortsatt kan få 1000 ekstra hos NCC. Men tidligere måtte du sende dem koden på gavekortet fra DNB for at de manuelt oppdaterte verdi på gavekortet du hadde kjøpt hos NCC. Tror ikke alle gavekort betalt med et DNB-kort automatisk øker med 1000 kr.
     
    freddyen and Gullars like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg er litt usikker på hvor jeg skrev "men" der.. o_O
     
    RoadKing liker dette
  7. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for alle tilbakemeldingene. Alltid greit å være orientert når man skal diskutere sånt. Jeg klarte til slutt å komme ned i 1,48 med DnB SAGA. Ikke blant de beste altså, men helt akseptabelt så da sier jeg meg fornøyd med det og legger ikke mer energi i den saken.

    Det blir det spennende å se om de kan gjøre noe med forsikringene også.
    Noen som har gjort noen gode avtaler der?
     
  8. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg jobber i Watercircles Forsikring og har mulighet til å gi gode rabatter på forsikring for de rette kundene om man har bil, bolig, innbo, reise osv.

    Forutsetningen er at man kun har hatt maks 1 skade de siste 3 årene (glasskade og veihjelp teller ikke som skade).

    Er man kunde hos oss og tipser om andre ansvarlige personer som blir kunde hos oss, får man ytterligere rabatt som takk for hjelpen.

    Send meg en PM med navn og telefonnummer, så tar jeg kontakt med de som finner dette interessant.
     
    Last edited: 26. mai 2020
  9. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Er man blant de "utvalgte" hvis man har DNB Saga? :p
     
  10. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke umulig det.
     
  11. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært kunde hos dere tidligere helt siden det var en del av Zürich, og kan gå god for pen og individuell kundebehandling, ukompliserte skadeoppgjør og god oppfølging. Byttet dog i fjor grunnet suverent gruppetilbud som de ikke kunne matche, men kommer fort tilbake dersom det nye ikke innfrir.
     
  12. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Nei, og får heller ingen gode avtaler på finansdelen. Jeg blir tilbudt dårlig rente og en elendig låneramme hver gang jeg gidder involvere DnB - ja det grenser til det latterlige i den banken. Vil helst ikke ha noe med dem å gjøre.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt veldig god erfaring med både lån og forsikringer hos DNB.

    Da jeg for et par år siden vurderte å flytte lån og bank til DNB, så forhørte jeg meg om de også ville ha oss som forsikringskunder. Jeg gikk fra Gjensidige, som har avtale med Akademikerne, og hadde ikke så store forhåpninger.
    Noen av forsikringene gikk opp, men jeg fikk forhandlet totalprisen ned med 10% i forhold til hva jeg hadde. Ble positivt overrasket.

    Men, nå i våres fikk jeg pris for neste år med forsikringer, og da hadde prisen gått opp ganske mye. Jeg hentet inn tilbud fra Gjensidige, og fikk ned prisen til under hva jeg hadde da jeg forlot dem sist. Hørte da med DNB om de ville matche dette tilbudet. Det kunne de ikke. Ikke fordi de ikke ville gi meg lavere pris, men fordi de ikke kunne gjøre endringer på eksisterende avtale. Jeg måtte derfor flytte til Gjensidige, og så forhøre meg med DNB på nytt. (Kundebehandleren min var rimelig oppgitt over hele situasjonen.)

    Nå har vi solgt huset og kjøpt nytt, så jeg skal få oppdatert avtalen med Gjensidige før jeg sjekker pris på nytt med DNB.
     
    Xflipper and Rscott like this.
  14. zeldr

    zeldr Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet hvor greie de er på å innvilge SAGA? Har lav inntekt, men har skrapt sammen 2 MNOK for boligkjøp. Er det trolig at jeg får innvilget SAGA da? Bankrådgiveren min vet at jeg skal kjøpe (eller har kjøpt), men er kanskje ikke sikkert det er vedkommende som behandler søknad?

    Når jeg først skal være så freidig kan jeg kanskje prøve meg på Private Banking? Kravet er vel 2 MNOK der og? Men når de ser jeg investerer alt i boliglån varer kanskje ikke moroa lenge? Dette er utleieleilighet, så er en slags finansiell investering, men det er vel ikke helt det DNB er ute etter.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at slike ting som SAGA, Private Banking og hva nå bankene kaller sine gyldne klubber ikke er gratis. Du bør vel også se på om det faktisk gir deg noe tilbake.
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Saga koster vel ikke noe? Eller
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Som Amerikanerne sier; "There is no such thing as a free lunch". Noe koster det, et eller annet sted :)
     
    drsyk liker dette
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Skal MasterCard være brukbart trenger du upgrade som koster 1.188,- i året. I tillegg blir du påtvunget et unødvendig debetkort til kr 295,-. Spørsmålet blir da om du verdsetter fordelene til mer enn kr 1.483,-. For egen del dekker jeg vel sånn omtrentlig kostnaden med 4% bensinrabatt. Ellers er jo 10.000 velkomstpoeng den måneden du aktiverer upgrade et slags "plaster på såret".
     
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal gå fint med 2m, så lenge du kan dokumentere dem. Mest sannsynlig er det en annen (vilkårlig) dnb-ansatt som sjekker opp i og eventuelt innvilger det. Jeg slapp gjennom med 1.5m på dnb sine konti, 350k i nordea og 150k på revolut (ingen krav om lønnsinngang eller lignende), så tror du skal klare deg greit.
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har passert 90k i omsetning på kortet nå, og ønsker ikke å motta statuspoeng før 1/8 siden ny opptjeningsperiode starter da og EBD allerede er sikret for en ny periode.

    Mottar man statuspoengene umiddelbart når omsetningsvolumet nås, eller skjer det samtidig med utbetaling av opptjente poeng? For min del skjer det rundt 5. hver måned, og i så tilfelle går det greit å bruke dette kortet i juli.
     

Del denne siden