DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,480
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det skjer når du får poeng vanligvis.
    Men, jeg fikk de for tidlig en gang, så det er ikke alltid til å stole på.
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er noen som helst risiko for å få dem for tidlig, legger jeg heller kortet bakerst i bunken til vi er i august :) Takk for tilbakemelding!
     
  3. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Du får statuspoengene sammen med de andre poengene altså den 5. for ditt vedkommende. Jeg fikk også poengene for tidlig en gang men også da sammen med de vanlige poengene men en måned for tidlig. DNB hadde regnet feil. Så om du ikke har fått statuspoengene 5 juli mener jeg du trygt kan bruke kortet etter 5 juli.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke ta den sjansen. Det er flere eksempler her på at statuspoengene har kommet for tidlig.
     
    Gullars liker dette
  5. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Eller gör det till ett experiment för felleskapet här på IF, använd kortet och så ser vi vad som stämmer...

    På den seriösa sidan: jag har fått mina statuspoäng med fakturan.
     
  6. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Har veldig fersk erfaring med dette. (Fekk poenga i dag)

    Eg fekk denne SMS’en frå DNB for litt sidan:
    «Vi har i dag overført opptjente Statuspoeng til din SAS EuroBonus-konto, se oversikt i sas-app en eller på sas.no. Statuspoeng gir mulighet til oppgradering av medlemsnivå, men kan ikke benyttes til reiser, varer eller tjenester innen EuroBonus-programmet. Ekstrapoeng blir i tillegg overført månedlig ved fakturering.»

    Men poenga kom samans med månedlig fakturering.
    Så dei seier ein ting, og gjer ein annan.

    Uansett så hadde eg lagt kortet bakerst i bunken, då det ser ut som dei vil overføre status poenga ASAP.
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemeldinger! Kortet er herved lagt laaaaangt bak i bunken ;)
     
    snus_mumrikken liker dette
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail fra DnB i dag om at jeg får 20.000 poeng om jeg aktiverer eurobonusopptjening igjen. Nå er det bare en eller to måneder siden jeg sa opp dette så er litt usikker på om dette da gjelder meg.

    Betingelsen var at jeg bestilte dette og brukte kortet minst en gang før 30.06.

    Ser ingen forbehold i mailen.

    Hva ville dere gjort? Bestilt og tatt evt krangel i ettertid eller spurt kundeservice først? Det er jo nesten for godt til å være sant med 20.000 poeng for 99 kroner + trekke kortet en gang.
     
    Maggie liker dette
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,480
    Bonuspoeng:
    293
    Du har jo svart på hvitt at du skal få poengene, så jeg hadde kjørt på.
    (Nå har jeg ikke lest hele mailen din, så det er jo et forbehold om at det står noe som taler imot dette)
     
    Maggie, EndreD and wilco like this.
  10. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Är 99kr en sådan stor ekonomisk förlust om du inte får poängen så bör du nog avstå :p
     
    jgroneng, EndreD and wilco like this.
  11. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Da har man fått testet servicen hos dnb og saga mc.

    Det hadde gått 2 måneder siden kanselleringsbekreftelse fra sas, uten tegn til å motta den lovede refusjonen (på ca 12k). Det var nesten 1 et år siden kjøpet med saga mc, og reklamasjon ble sendt inn. Da jeg registrerte reklamasjonen i nettbanken, la jeg merke til at jeg kun fikk velge transaksjoner 1 år tilbake i tid.

    3 dager etter at reklamasjon var meldt inn kom beskjeden om at den var godkjent, og dagen etter var pengene kreditert på kortet.
     
    Sooninson, Maggie, jgroneng and 4 others like this.
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Du har ingenting å krangle på whatsoever. Det står at de i utgangspunktet bare gir denne en gang i sine villkår. Unntaket er når du bytter kundeprogram. Jeg foreslår at du bestiller, håper på det beste, og hvis ikke så er jo den gambelen verdt 99 kr, selv om de skulle gå tapt. Ikke under noen omstendighet skal du klage eller spørre kundeservice.

    EDIT: @holmen og @EndreD
    upload_2020-6-10_21-45-51.png
     
    Last edited: 10. juni 2020
    EndreD and Maggie like this.
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,011
    Bonuspoeng:
    183
    Enig!
    Jeg satser på at det ender opp med 20K eb poeng for 99 kroner.
    Ellers blir det en utepils mindre på bryggen i sommer :cool:
     
    Xflipper and October like this.
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også denne etter jeg kansellerte i mars. Tenker jeg gjør som deg og kjøper et lodd i lotteriet ;)
     
    EndreD and Maggie like this.
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg satt og lurte litt på å kansellere eurobonus-opptjening nå, men samtidig så kan det jo være nyttig å runde 100k omsetning i desember for en liten boost med 10.000 statuspoeng i starten av ny periode.. humm.. Tror jeg må summere sammen omsetning så langt i år og se hvor nærme jeg kommer. Ønsker jo ikke å bikke 100k denne perioden siden jeg allerede har kvalifisert meg til gull. Neste år derimot, ser det ikke ut til å bli så mye flyving
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,480
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har periode som varer ut juli, og har opptjent EBD. Har derfor brukt 90k før jeg la kortet i skuffen. Så bruker jeg det for 110k etter 1. August, og får 20k statuspoeng i ny periode.
    Hvis det ikke blir så mye fly fremover, kan jeg da tjene opp 10 eller 20k statuspoeng i samme opptjeningsperiode. Med Amex og SAS MC får jeg da 72k poeng uten å fly. :rolleyes:o_O:confused:
     
    Sooninson and EndreD like this.
  17. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Godtar de formue utenfor DNB i vurderingen? Den eneste grunnen til at jeg aldri har orket å ordne meg SAGA er at jeg har brorparten av pengene mine plassert hos Nordnet, og SAGA rett og slett ikke er verdt kostnaden med å flytte over plasseringene mine til DNB. Dersom dette stemmer bør jeg kanskje stikke og ordne meg SAGA.
     
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde i utgangspunktet ikke noe som helst hos DNB. De ba bare om å få skattemeldingen, og det var ikke noe mas om å flytte noe som helst til dem. Gjorde det likevel på eget initiativ litt senere, da jeg syntes det var praktisk å ha alt på ett sted.
     
    TRD_Lars liker dette
  19. esop99

    esop99 EBD

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    Noen som vet hvordan DNB beregner forbruk på MC? Jeg har fått endel transaksjoner i retur fra expedia og andre som følge av Corona. Blir disse sett på som innbetalinger, eller går de til fratrekk på omsetning for å nå 100K? Med EB opptjeningsperiode som starter i desember forsøker jeg å finne ut hvordan sørge for å få statuspoengene til neste periode og ikke inneværende - dvs. på faktura som utstedes i desember..
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Går nok i fratrekk på omsetning, lik som AMEX og SAS MC ifra SEB
     
    esop99 liker dette

Del denne siden