DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke dette standard frase, men som i praksis betyr «våre systemer vil gi det nye velkomstpoeng så lenge det er X antall måneder/dager siden du var hadde denne oppgradering»?
     
    Gullars liker dette
  2. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det var (og muligens fremdeles er?) noe automatikk i det, og det gjøres manuelt. For et par år siden sa jeg opp MC Upgrade i midten av desember og signet opp på nytt 2. januar. Fikk nye poeng. En bekjent som ikke hadde hatt MC Upgrade på nesten et år oppgraderte et par uker senere, han fikk ingen poeng. Så antakeligvis kom det an på personen som satt og "behandlet" oppgraderingen, og om de gjør/kan jobben sin.
     
  3. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har alltid fått nye velkomstpoeng, men har vel aldri aktivert mer enn én gang årlig.
     
    mrt liker dette
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    570
    Likes mottatt:
    1,793
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk 4.mai overraskende inn 10000 statuspoeng, selv om DNB app "spending" for jan-apr filtrert på mastercard bare viser forbruk på 98898,-. Lurer på om det er noen refunderte beløp som er telt med mot statuspoeng men ikke vises lenger i app. OBS for andre som forsøker å time når poengene kommer. Gikk greit for min del da ny EB periode startet 1.mai.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje appen ikke kan regne. :p

    Jeg stopper alltid 10.000 før grensen, så det er litt å gå på. Viktig å ikke kaste bort statuspoeng! :)
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Men jeg trengte poengene så helt ok. Men hadde noen tusen for lite i spend.

    Husk å inkludere 1-4 mai når du regner spend.
     
    Nordlands liker dette
  7. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    570
    Likes mottatt:
    1,793
    Bonuspoeng:
    93
    Ser nå at det var et kjøp 3.mai som fikk meg over 100k på faktura for april. Mener det aldri var mer enn maks 1 dag inn i ny mnd på fakturaene før jeg ble SAGA kunde..
     
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Cut off’en kan nok variere litt fra mnd til mnd. De gjør et uttrekk som de baserer poengene på. Det kan nok variere litt +/- en dag ift når de tar ut tallene vil jeg tro.
     
  9. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har oppgradert to ganger. Første gangen fikk jeg selvfølgelig, neste gang fikk jeg ikke.
    Husker ikke helt hvor lenge siden det var mellom hver gang, men var vel 1-2 år.. ca.
     
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Chatten på DNB er veldig behjelpelige med å flytte fakturadato hvis du ønsker det.

    Jeg hadde opprinnelig forfall 15., noe som betød utstedelse ved månedsskiftet. Dermed kunne det være litt tilfeldig hvilken måned statuspoengene ble henført til.

    Siden jeg liker å kunne beregne når poengene kommer ba jeg om forfall 20., slik at faktura utstedes ca den 5. hver måned. Dermed vil aldri poengene komme før månedsskiftet.
     
    OyvindN and Upsaker like this.
  11. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Et par spørsmål jeg håper noen mer erfarne kan svare på; Har DNB Saga sitt kredittkort med to loungebesøk inkl. Er det da bare å vise frem kortet ved loungen? Har Loungkey-appen, men sliter med å få logget inn? Og hvilken louge på Gardermoen er det dette kortet gir tilgang til?
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,930
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ha mastercard experience-appen.
     
  13. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, takk for svar. Men fant dette på nettsiden til Mastercard experience "To access an airport lounge, please present this QR code or simply present your eligible Mastercard branded card to the lounge attendant." Så da bør det holde med kun kortet?
     
    Maggie liker dette
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,930
    Bonuspoeng:
    293
    OSL Lounge på utland
     
    sopranoss2 liker dette
  15. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Er du sikker på det?
    Jeg trodde det bare var DNB private banking som slipper inn der nå. Ikke SAGA. Vet det var slik før, men trodde den fordelen var fjernet.
    OSL-lounge er hovedgrunnen til at jeg gidder å fortsatt ha og betale for Amex Platinum, så hvis jeg slipper inn der med SAGA tror jeg Amex'en ryker....
     
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93

    Rapport fra mitt besøk i OSL Lounge med DNB Private Banking i januar:

    Fikk beskjed i skranken at avtalen med DNB er oppsagt, men at LoungeKey fremdeles er god som gull. Dette innebærer adgang til den "vanlige" delen, og ikke Premium. Så lenge vi snakker om LoungeKey og ikke egen DNB-avtale mener jeg bestemt at PB og Saga skal gå ut på ett; det er bare antall "klipp" per år som er forskjellig.

    Etter en stund i den vanlige delen ble jeg gjestet inn på Premium på vår særdeles trivelige og gjestfrie medforumist @paramberg sitt Amex Platinum, og kunne observere følgende forskjeller:

    - Vafler
    - Rødvin på flaske i stedet for tappekran
    - Betydelig færre folk og roligere stemning
    - Hyggelig selskap av nevnte @paramberg (men han er sikkert ikke der til enhver tid)
     
    Cumulus, Nordlands, OyvindN and 7 others like this.
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,930
    Bonuspoeng:
    293
    Det er lenge siden siste besøk der, men den ligger fortsatt i appen og det står man kan bruke den både med complimentary visists og ved å betale.
     

    Attached Files:

    OyvindN and Erlingni like this.
  18. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Premium er faktisk et godt poeng, sist jeg var der hadde de til og med sushi.
     
    OyvindN liker dette
  19. trulsdd

    trulsdd Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har opptjeningsperiode 1. jun i - 31. mai. Jeg har timet Saga-forbruket mitt, slik at jeg ikke bikket 100k før tampen av mai, til når juni-regningen kom.

    På torsdag (1. juni) får jeg SMS fra DNB om at de har overført poengene til kontoen. Først i dag dukket det opp i appen og på MinEB - men SAS har registrert dem til 30. mai, og dermed går jeg glipp av dem.

    Har noen hatt hell med å få SAS til å endre dette tidligere? Utrolig surt å "miste" 10k statuspoeng på dette viset.
     
  20. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    705
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet, kun et råd for å hindre at det skjer igjen:

    Sørg for å ha fakturautstedelse litt inn i måneden fremfor ved månedsskiftet, altså en annen forfallsdato enn den 15. Selv har jeg flyttet forfallet til 20. slik at faktura utstedes ca den 5. i måneden. Dermed vil aldri statuspoengene henføres til forrige måned. Chatten til DNB er behjelpelige med å flytte datoen.
     
    DanH and haifinn like this.

Del denne siden