DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bommet i fjor og fikk poeng for tidlig, misset Diamond i år pga det.

    Det ser i hvert fall sånn ut:

    9746FF47-04B1-4A78-9166-031486B57A02.jpeg
    Jeg har fakturadato rundt 15.
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Og du har trukket fra eventuelle krediteringer?
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,153
    Likes mottatt:
    114,698
    Bonuspoeng:
    350
    Statuspoengene sendes ikke ut sammen med ekstrapoengene. Husker ikke hvor lenge etter jeg fikk mine, men mener å huske at det var ca 2 mnd etter. Om det er pga de sender ut statuspoeng bare noen ganger i året eller om det er fast opplegg klarer jeg ikke å svare på.
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Falsk alarm! DNB-poengene er ikke kommet enda. Det var visst SAS MC. Samboeren har tydeligvis gått amok med shoppingen denne måneden, for jeg hadde ikke forventet såpass med ekstrapoeng derfra…
     
    Chrisljo, EndreD and DanH like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,596
    Bonuspoeng:
    293
    Statuspoengene fra DNB kommer samtidig som ekstrapoengene, men kun etter at du har omsatt for 100/200k.
     
  6. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    497
    Likes mottatt:
    1,570
    Bonuspoeng:
    93
    Hva skjer hvis man har nådd omsetningsmålet i desember, men etter fakturautstedelse.

    Får man da statuspoengene januar året etter? Eller er de tapt.
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Der kom faktura, ekstrapoeng og statuspoeng :) Nevnte SMS fikk jeg aldri, men den klarer jeg meg uten :)
     
    Chrisljo and Jorge like this.
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg regnet riktig i fjor passerte jeg omsetningskravet i midten av desember. Det resulterte i 0 statuspoeng. Heldigvis trengte jeg de ikke da, men har tenkt å være mer bevisst på det i år.
     
    Frode789 and LaDuden like this.
  9. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    286
    Likes mottatt:
    1,231
    Bonuspoeng:
    93

    10.000 statuspoeng tikket inn i dag morges/i natt, ny periode startet 01.07 :D
    SMS fra DNB tikket inn kl 10:18, i år som i fjor.
     
    Gullars liker dette
  10. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,153
    Likes mottatt:
    114,698
    Bonuspoeng:
    350
    Hmmm, er da bombesikker på at statuspoengene kom et godt stykke etter, men skal ikke nekte på at du har rett;)
     
  11. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    De har uten unntak kommet sammen med ekstrapoeng for meg i det jeg bikker 100/200K. Men det er fort gjort å bomme på krediteringer og reservasjoner. Et tips er å følge med på "Til overs" sortert på inneværende år i appen. Det stemmer alltid. Jeg har ved et par anledninger ganger lagt kortet i skuffen med bare et par hundrelapper igjen til grensen for å få tre utbetalinger i neste periode da diamanten uansett var sikret.
     
    EndreD, benair and Maggie like this.
  12. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hvis man har Saga med Eurobonus oppgradering og SAS Mastercard Premium, er det noe i veien for å nedgradere Eurobonus oppgraderingen idet man oppnår 20000 statuspoeng fra DnB kortet? Etter det vil man vel uansett bruke SAS kortet. Deretter oppgradere DnB kortet igjen til ny EB periode?
     
  13. cntnry

    cntnry Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg klarer ikke finne det du beskriver i appen. Er det i iOS-appen?

    Hadde vært fint om DNB klarte å få på plass en enkel teller for dette. Når Amex (til tider) klarer dette bør vel DNB også klare det? :D
     
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er IOS-appen. Regner med at det er samme funksjonalitet for Android. Gå på "Pengebruk", velg filterknappen øverst til venstre, og sørg for at kun SAGA Mastercard er valgt i listen over kontoer. Deretter velger du "År" øverst, og 2023 på linjen under. Da skal du få opp denne nederst:

    IMG_1421.jpg

    Inntekter er refusjoner osv. Tallet i sirkelen er helt nøyaktig.
     
    Chrisljo and cntnry like this.
  15. cntnry

    cntnry Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Ah, takk for forklaring, da fant jeg det.

    Men dette tar kanskje ikke hensyn til beløp som ikke teller mot statuspoenggivende omsetning (f. eks. Vipps til privatpersoner)?

    Jeg er på 217.000 og har nettopp fått faktura, men ikke statuspoeng.
     
  16. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det kan godt hende. Jeg har aldri vippset fra kredittkortet, tatt ut penger eller hatt renteutgifter, så jeg vet ikke. Da kan det nok bli unøyaktig. Tenkte ikke på det. Men du kan også spørre i chatten. Da får du i hvert fall et nøyaktig og oppdatert svar.
     
    Last edited: 10. juli 2023
    cntnry liker dette
  17. cntnry

    cntnry Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Okei, kanskje en god grunn å flytte Vipps til et annet kort.

    Har fått nøyaktig svar hos DNB tidligere, men sist gang ville de ikke gi meg et fornuftig svar. Får forsøke på nytt.

    Takk for hjelpen :)
     
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    En mikroskopisk unøyaktighet får du uansett, da det månedlige Upgrade-gebyret ikke er statuspoenggivende. Så har du en annen unøyaktighet andre veien som følge av bensinstasjonsrabatten. For hver hundrelapp du bruker på bensinstasjon betaler du i realiteten 96,- mens hele hundrelappen er statuspoenggivende.

    For sikkerhets skyld kan man sammenholde med mottatte ekstrapoeng. Er det ikke transaksjoner i utenlandsk valuta (gjelder alltid for oss som bruker Curve) skal man kunne finne statuspoenggivende omsetning ved å dividere mottatte ekstrapoeng med 0,15.

    For sikkerhets skyld bruker jeg et Excel-ark til å holde rede på det hele, og legger inn månedens omsetning og mottatte ekstrapoeng hver gang jeg får faktura.
     
    holmen and Rscott like this.
  19. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Må ha det inn med teskje. Følger Saga kortet kalenderår? Altså maks 20 000 poeng pr kalenderår?
    Min Eurobonus kvalifiseringsperiode starter 1. oktober. Betyr det at i teorien kan jeg hente ut 2 x 10 000 før 31. desember det året, og så 2 x 10 000 våren etterpå? Altså 4 x 10 000 poeng i løpet av kvalifiseringsperioden?
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, og med mindre du har eller jakter Lifetime EBG så kan du bruke dette for å kvalifisere til Diamond annet hver år - og dermed nesten alltid ha Diamond.
     
    benair liker dette

Del denne siden