DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Ref. siste to poster. Jeg har fakturadato den 20. og i dag (den sjette i måneden) fikk jeg overført 10K statuspoeng. Disse har blitt bokført den andre i måneden.
     
    trulsdd liker dette
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,387
    Likes mottatt:
    5,538
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk fruen til å oppgradere MC m/ eurobonus opptjening nå som det var kampanje tom 31/5 på 20k ekstrapoeng. Men må en bruke kortet for at det skal bli aktivert? Evt når overføres det vanligvis?
     
  3. thrain

    thrain Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Du bruker mastercardet, funker fint det. Trenger ikke appen. OSL Lounge (ikke sas)
     
    Last edited: 07. juni 2023
    Maggie liker dette
  4. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Kort oppdatering herfra:
    Ingen hjelp fra SAS.
    Ingen hjelp fra DNB.
    Begge ber meg ringe den andre.

    Første gang jeg har ringt DNB kundeservice, første gang jeg har ringt SAS kundeservice og første gang jeg har forsøkt meg på diamant-mail. Forhåpentligvis siste, for det er ikke mye hjelp å få om man er aldri så mye Saga, Diamant eller "verdifull kunde".

    Er jo min feil dette, men har alltid fått poengene samme dag som faktura (altså den første i mnd) tidligere, og trodde ikke de sendte over poeng for faktura var generert... Leksa er iallfall lært.

    EDIT: Diamant-epost ordna opp!! Tre agenter på telefon kunne ikke hjelpe, men 5-6 dager etter at eposten ble fyrt av gårde fikk jeg mail om at det var ordna.
     
    Last edited: 23. juni 2023
    Cumulus liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at jeg ikke har mottatt 20k velkomstpoeng fra DNB. Noen triks?
     
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,257
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    vært kunde før? evt hvor lenge siden?
    det er ikke alltid du får nye poeng som "ny" kunde.
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, flere ganger, sist i juni 2021. Regnet med at det var såpass lenge siden at jeg kom til å få bonus.
     
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,257
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kjørt samme trix med over 12 måneder og forsåvidt også kalenderår.
    Fikk ikke poengene og tok telefonkontakt.
    Da kunne de se i systemene at jeg ikke hadde krav på det.
    Nevnte da periode jeg hadde vært uten og om jeg ikke var å regne som ny kunde.
    Det bekrefter de at man ikke er.
    Jeg valgte da ikke å nevne at jeg vet flere får mange ganger;)
     
    Cumulus, Gullars and OyvindN like this.
  9. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    #ekteforumhelt
     
    Cumulus, Gullars, Henrik and 2 others like this.
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,257
    Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    113
    ser jo at det kunne oppfattes som snikskryt, men var mer ment som en digresjon at man av og til bør holde seg øøørlite kald
     
    Gullars and RoadKing like this.
  11. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg oppfattet det ikke som noe annet enn en godt gjennomtenkt handling fra en rutinert spiller :)
     
    Vaskehanske, Gullars and leeds1979 like this.
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har til nå 87k i omsetning på DNB MC, og la akkurat inn en bestilling på et lite kjøkken hos Ikea til 17,5k som drar meg over 100k og dermed 10k statuspoeng.

    Kjøkkenet leveres ikke før i september, og per nå står transaksjonen som reservert på kredittkortet. Er det noen som vet om Ikea belaster transaksjonen i dag eller om de venter til varene er levert? Jeg har gått på en smell tilknyttet dette før, med Power, som tydeligvis ikke belaster kortet før varen er endelig levert.

    Dersom Ikea ikke belaster må jeg nesten trikse med en refunderbar flybillett eller noe for å sikre videre opptjening mot LTG ettersom opptjeningsperioden er 1/8-31/7.
     
  13. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet skal man belaste kort når varen sendes fra lager. Det er nok unntak ved skreddersydde bestillinger.
     
    Gullars liker dette
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info.
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Et triks jeg har brukt med Komplett er å kjøpe varen med Curve. For reservasjoner som dette vil Curve belaste underliggende kort med en gang, for så å kansellere/refundere transaksjonen når reservasjonen går ut etter en uke eller to. Når varen sendes så belastes kortet på nytt. Funket veldig bra med SAS MC under doble poenghelgen i mai ihvertfall :) Mulig det fungerer for IKEA også hvis du har mulighet til å kansellere å bestille på nytt?

    Ulempen er såklart at man må forholde seg til Curve sine vilkår istedenfor DnB sine hvis man skulle trenge å kjøre chargeback eller lignende, men sannsynligheten for at det er nødvendig med IKEA er vel ganske liten.
     
    Are and jgroneng like this.
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig bra triks, men dessverre litt for sent for min del :) Jeg får sikre meg på annet vis da...
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøp gavekort på ikea for nødvendig beløp (de varer i 3 år), og betal bestillingen med det? Har fått bekreftet opptil flere ganger fra KS at dette skal være mulig (både betaling i butikk og nettordre skal fungere ifølge dem jeg snakket med sist jeg spurte). Får du ikke brukt gavekortet kjøper du nye/nytt gavekort og betaler med det gamle og får på den måten forlenget gyldigheten til du ikke gidder mer.
     
    Are liker dette
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Det ble noen større innkjøp de siste dagene i juni slik at jeg nådde 100k i omsetning med god margin. Likevel fikk jeg ikke statuspoeng fra DNB i dag — kun tilleggspoeng. Skal ikke statuspoengene komme samtidig?
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer gjerne en SMS før poengene kommer. Er du sikker på at betaling var fullstendig bekreftet før faktura ble generert?
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke nå de genererer faktura, men den er i hvert fall enda ikke mottatt for min del. Nødvendig betalingsvolum var bokført og godt over 100k da jeg sjekket på mandag.

    Vil dette si at jeg ikke får statuspoengene før i august? Det er jo litt problematisk mtp. perioden som utløper 31/7… Følte jeg hadde så god kontroll :eek:
     

Del denne siden