En uoffisiell oversikt over hva SAS serverer om bord

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecilie, 07. juli 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble nektet en muffin i går i SAS Plus OSL-KRS fordi flighten var "for kort".
    Når man må punge ute 2000kr for en billett synes jeg det er trist at de står der rett ved tralla si, som helst sikkert har noe i seg, og si nei det kan du ikke få.

    Det er bare 6mnd siden de hadde full servering i Plus og kaffe/te i minus uten at det tilsynelatende var noe problem på samme flighten.
     
    BangkokBob and Shyneno like this.
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal ikke uttale meg altfor bastant her, men jeg finner det litt vanskelig å skjønne at de ikke rekker å kjøre tralla gjennom Plus på den turen i det minste. De har jo haugevis av tid til å prate i galley, ihvertfall.
    OSL-KRS er jo ikke lang, men de siste 5-6 turene jeg har hatt med den ruten de siste par månedene har det vært forholdsvis få Plus-rader også.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Det var SAS.
    Jettime er kun på lørdag. ;)
     
  4. ScanNor

    ScanNor Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Send klage likevel. SAS fortjener jo den pesen de kan få ;)
     
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må jeg faktisk si meg ganske fornøyd med SAS:

    Plukket med meg en polarrull med skinke på SK1477 i går, og den var faktisk ganske god som et mellommåltid på togturen videre til Aarhus. Bra av SAS at de omsider har tatt seg bryderiet med å tilby noe spiselig på OSL-CPH-strekningen. For min del vil dette være spesielt velkomment på strekningen CPH-OSL pga det komplett elendige tilbudet av mat i SAS-loungene på CPH. Gudene vet hva de holder på med der; i gullstua på OSL i går tilbød de en meksikansk suppe/gryte som rent faktisk kan defineres som mat, til forskjell fra thai/kokossuppen de kjører seks dager i uka på CPH. Men hurra for polarrullen! SAS kommer seg...
     
    Flemming Poulsen liker dette
  6. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
  7. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Har ingen personlig erfaring med akkurat CPH-GDN, men kan nevne jeg overhørte crewet fra HAM-CPH her om dagen da de skulle finne fram de med EBD i Go, her var det gratis drikke å få.

    Fra vilkårene for EBD har vi følgende:
    Gratis drikke i SAS Go* (unntatt alkoholholdige drikker på våre ruter innenlands). Også gyldig for ett (1) reisefølge eller 4 familiemedlemmer
    * Gjelder på flygninger, hvor vi tilbyr salg fra vår meny på SAS Go.

    God tur!
     
    cothom liker dette
  8. cothom

    cothom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    519
    Bonuspoeng:
    93
    Lov å håpe da, selv om det står følgende på nettsiden jeg linket til i mitt forrige innlegg:

    "* Af tidsmæssige hensyn tilbyder vi ikke kaffe/te og salg fra vores menu på SAS Go på ruterne København–Gdansk/Berlin/Hamborg/Göteborg."
     
  9. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Hamburg står og på listen, som sagt var det servering på SK1648 (HAM - CPH) med en faktisk flytid på 34 minutter. Så at crewet hadde det travelt, men drikke ble det på oss i + og EBD.
    Kanskje crewet rett og slett var i påskestemning? o_O

    Men du får komme tilbake med en oppdatering om faktiske forhold, kjekt å vite til senere anledning.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    For Norge sin del gjelder dette:
    * Av tidsmessige hensyn tilbyr vi ikke kaffe/te og salg fra vår meny i SAS Go på rutene: Bergen-Ålesund, Trondheim-Ålesund, Oslo-Kristiansand, Alta- Tromsø og Bergen-Stavanger.

    Servicen OSL-KRS som nevnt her varierer veldig, har ved flere tilfeller blitt spurt av crew om jeg ønsker noe i Go, selv om det ikke er servering til andre. I et tilfelle har jeg blitt nektet en muffins i Plus, de fleste ganger har jeg fått det, men ofte med et "du er vel klar over at dette er en kort flight og du ikke har krav på en dritt utenom en kopp svart gugge som vi kaller kaffe?".

    Dog skal det sies at de siste to turene ble det servert "kaffe"/te til alle, dog ingen cola til meg som EBD.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Samme i dag. Te/gugge til alle. 4 pax i Plus inkludert meg. Ingen mulighet for å få en cola. Det er regelrett skammelig når de går å serverer fra tralle..
     
  12. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Du vet det går fly mellom Kastrup og Aarhus? :D:cool::p
     
    Scandipendler liker dette
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Absolutt :). Prøvd det, og aldri igjen. Selv etter at svenskene stengte grensen, og lyntoget ikke lenger går direkte helt fra CPH, så tar det omtrent like lang tid med tog som fly, mest takket være den evige bussturen fra AAR til Aarhus sentrum. På toget får man dessuten jobbet sammenhengende. Gull verdt.

    Men jeg ser gjerne at SAS åpner en rute OSL-ODE. Direkte, naturligvis.
     
    Kjakan liker dette
  14. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.
    I går (søndag) fløy jeg fra OSL- SVG i SAS plus. Jeg har sett at SAS har forbedret maten sin i Plus klassen, men i går da jeg skulle få servering spurte jeg etter "Polarrulle". Som det var vist i menyen at de serverte (men på enkelte flights) jeg spurte om de hadde det på denne turen over fjellene, men "nei, ikke på denne turen". Når serveres det ruller om bord hos SAS? Avg OSL: 22:45 ank SVG: 23:40
     
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ny har de i stor grad tatt tilbake full servering på OSL-KRS.
    Her i går ble jeg tilbudt en cola i minus og ved å flashe smartpass diskreet ble det godtatt og crew spasserte videre.
     
  16. Edvino

    Edvino Flyvende pastamonster

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Ingen polarrulle eller annen snacks på OSL-BGO BGO-OSL i plus. De sa noe om flyvninger under 80 minutter ikke fikk dette.
     
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,745
    Bonuspoeng:
    293
    BGO -OSL - BGO ....muffins og Wasa og Prlngles ...
    ... og drikke
     
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det er 80 minutter som er grensen for Polarrulle og Fresh Bite innenlands. Intra-Norden har det uansett, såvidt jeg har forstått, i hvert fall flighter av en viss lengde.
     
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    CPH-OSL SK485 i går:
    Såkalt "Fresh Bite"; Proaktivt det VERSTE jeg noen gang har fått. Harsk laks på tørr ris med såkalte rugbrødchips ved siden av. Jerv ble til tørr jerv, og ettersmaken av laks lot seg IKKE døyve!
     
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy CPH-OSL (SK 458) for en ukes tid siden (kom fra SFO):

    I motsetning til noen andre her er ikke jeg hverken kresen eller barnslig, og kaller ikke laks eller fisk for "grevling" eller "jerv".

    Uansett... Jeg synes laksemousse med ristet rugbrød var godt.

    File 18-04-16 16 40 05.jpeg

    Det var også nøtter, polarrulle og Wasa hvis man ikke liker fisk... :)
     
    Travellingalf and SASlovah4evah like this.

Del denne siden