Hva er erfaringene med romoppgradering som Gold de seneste par årene? Har booking på et VIP-hotell i London fra i morgen og ser at det fortsatt er tilgjengelige rom i høyere kategori tilgjengelige på hotels.com. App/web viser kun reservert romkategori. Håndteres eventuell oppgradering ved innsjekking?
Tror ikke du skal holde pusten. Min erfaring som gold i mange år, er at de fleste resepsjonister ikke engang har hørt om vip perks for hotels.com medlemmer. Lykke til.
Samme erfaring her, og da klager jeg konsekvent til Hotels.com Har uten unntak fått kuponger som kompensasjon, men det som er en smule kynisk, er at de deler ut disse i flere mindre kuponger, og man kun kan bruke en kupong per booking.
Jeg antar sikkert korrekt at kuponger og ViaTrumf ikke kan kombineres? Ellers har jeg et visst forståelse for at hotellene ikke prioriterer Hotels.com kunder særlig høyt. Disse OTAs er jo bare en nødvendig onde for dem som koster mye penger.
Jeg pleier å sende en mail i forkant for å nevne statusen. Har hat god erfaring med å gjøre det. Ellers så kan du forvente lite. På de fleste hotellene står det bare Expedia i bookinge da de eier Hotels.com.
Noen som vet hva som skjer dersom man avbestiller overnattinger som er betalt med Rewards? Får man bonusovernattingene tilbake umiddelbart? Jeg er i en situasjon hvor jeg muligens må flytte opphold én uke.
Avhengig av hotell hvor mange dager før kan kanselleres uten gebyr. Fra en dag til 30 dager. Må sjekke detaljene før bestilling/avbestilling .
Takk for svar. Har gratis avbestilling i god tid. Jeg hadde tenkt å gjenbruke bonusovernattingene på ny bestilling ved samme hotell, men på et annet tidspunkt. Da blir det viktig at bonusovernattinger dukker opp rimelig raskt.
Samme! Hotels.com er bra sånn. De er litt lure når de holder skatter/avgifter utenfor "tilbudet" ved kupongene, men det samme kan man jo si om flyselskaper.
For å avslutte denne saken: Grunnen til endring var kansellering av opprinnelig flight med Flyr. Flight ble endret til en uke tidligere via Flyr-kundeservice i går - uten kostnader. Overnatting i Barcelona var bestilt ved bruk av Reward Nights. Jeg prøvde å endre datoer på nettsidene, men det var ingen ledige rom til tross for at separat søk viste ledig rom. For første gang ringer jeg Hotels.com kundeservice. Norsk kundeservice stopper 19.00, derfor ble det engelsk. Agenten var veldig profesjonell og det er tydelig at de får god opplæring (small talk i ventetid osv.). Han påstod at det ikke var mulig å endre dato på booking betalt med Rewards, men de kunne fikse det på telefon. Opprinnelig booking ble kansellert, Reward Nights frigjort, ny booking på plass, og mellomlegg trukket fra kredittkort. Det hele tok kanskje 10 minutter.
Er denne ny? Skulle sjekke hvor lenge mine oppsamlede bonusovernattinger er gyldige. Spørsmålet blir da, forlenges gyldigheten om man har et opphold før det har gått 12 mnd siden sist opphold? Dato for siste innløsning av stempler eller bonusovernattinger i min profil, samsvarer med siste utsjekkingsdato.
Den regelen har vært så lenge jeg kan huske. Ja, gyldigheten forlenges om man har et opphold før det har gått 12 mnd siden forrige opphold, som du sier. Du kan også booke en natt på hostel i Thailand (eller et annet billig land) for 50 kr, og det blir registrert som en overnatting. Hvis du ikke har planer om et annet opphold innen fristen.
Jeg har iallfall fått det. Og det har andre her inne også rapportert om. Men kan selvfølgelig ikke garantere noe.
De billige hotellene tar nok de få kronene du har betalt uansett om du kommer eller ikke. Men det kan du jo sjekke selv i løpet av natten.