Erfaringer med Hotels.com Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 19. okt 2014.

  1. FlyBrakar

    FlyBrakar Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hva er erfaringene med romoppgradering som Gold de seneste par årene? Har booking på et VIP-hotell i London fra i morgen og ser at det fortsatt er tilgjengelige rom i høyere kategori tilgjengelige på hotels.com. App/web viser kun reservert romkategori. Håndteres eventuell oppgradering ved innsjekking?
     
  2. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,401
    Likes mottatt:
    12,276
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke du skal holde pusten. Min erfaring som gold i mange år, er at de fleste resepsjonister ikke engang har hørt om vip perks for hotels.com medlemmer. Lykke til.
     
    ina, Eddie47, tobeornot999 and 3 others like this.
  3. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Samme erfaring her, og da klager jeg konsekvent til Hotels.com

    Har uten unntak fått kuponger som kompensasjon, men det som er en smule kynisk, er at de deler ut disse i flere mindre kuponger, og man kun kan bruke en kupong per booking.
     
    tobeornot999 and themichael like this.
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,170
    Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg antar sikkert korrekt at kuponger og ViaTrumf ikke kan kombineres?

    Ellers har jeg et visst forståelse for at hotellene ikke prioriterer Hotels.com kunder særlig høyt. Disse OTAs er jo bare en nødvendig onde for dem som koster mye penger.
     
  5. Kenneth86

    Kenneth86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg pleier å sende en mail i forkant for å nevne statusen. Har hat god erfaring med å gjøre det. Ellers så kan du forvente lite. På de fleste hotellene står det bare Expedia i bookinge da de eier Hotels.com.
     
  6. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Noen som vet hva som skjer dersom man avbestiller overnattinger som er betalt med Rewards? Får man bonusovernattingene tilbake umiddelbart? Jeg er i en situasjon hvor jeg muligens må flytte opphold én uke.
     
  7. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Avhengig av hotell hvor mange dager før kan kanselleres uten gebyr. Fra en dag til 30 dager. Må sjekke detaljene før bestilling/avbestilling .
     
    Calling liker dette
  8. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Takk for svar. Har gratis avbestilling i god tid. Jeg hadde tenkt å gjenbruke bonusovernattingene på ny bestilling ved samme hotell, men på et annet tidspunkt. Da blir det viktig at bonusovernattinger dukker opp rimelig raskt.
     
    ina liker dette
  9. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk om du kan endre uten å avbestille.
     
    Calling liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,070
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at kupongene blir tilgjengelig umiddelbart etter avbestilling.
     
    Calling and tobeornot999 like this.
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Samme! Hotels.com er bra sånn.

    De er litt lure når de holder skatter/avgifter utenfor "tilbudet" ved kupongene, men det samme kan man jo si om flyselskaper.
     
    Calling liker dette
  12. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    For å avslutte denne saken: Grunnen til endring var kansellering av opprinnelig flight med Flyr. Flight ble endret til en uke tidligere via Flyr-kundeservice i går - uten kostnader. Overnatting i Barcelona var bestilt ved bruk av Reward Nights. Jeg prøvde å endre datoer på nettsidene, men det var ingen ledige rom til tross for at separat søk viste ledig rom. For første gang ringer jeg Hotels.com kundeservice. Norsk kundeservice stopper 19.00, derfor ble det engelsk. Agenten var veldig profesjonell og det er tydelig at de får god opplæring (small talk i ventetid osv.). Han påstod at det ikke var mulig å endre dato på booking betalt med Rewards, men de kunne fikse det på telefon. Opprinnelig booking ble kansellert, Reward Nights frigjort, ny booking på plass, og mellomlegg trukket fra kredittkort. Det hele tok kanskje 10 minutter.
     
    Staralliance, markus, EndreD and 4 others like this.
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Håper du husket å foreslå at de kunne kjøre kurs for SAS KS? :p
     
    Calling liker dette
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,253
    Likes mottatt:
    21,969
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]

    Er denne ny? Skulle sjekke hvor lenge mine oppsamlede bonusovernattinger er gyldige. Spørsmålet blir da, forlenges gyldigheten om man har et opphold før det har gått 12 mnd siden sist opphold?
    Dato for siste innløsning av stempler eller bonusovernattinger i min profil, samsvarer med siste utsjekkingsdato.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Den regelen har vært så lenge jeg kan huske.

    Ja, gyldigheten forlenges om man har et opphold før det har gått 12 mnd siden forrige opphold, som du sier. Du kan også booke en natt på hostel i Thailand (eller et annet billig land) for 50 kr, og det blir registrert som en overnatting. Hvis du ikke har planer om et annet opphold innen fristen. :)
     
    Jeanette liker dette
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hostel i Vietnam, så sparer du 40kr :)
     
    AirMags, tobeornot999 and Maggie like this.
  17. OSLflyer

    OSLflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Får man oppholdet registrert hos hotels.com selv om man ikke har sjekket inn?
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har iallfall fått det. Og det har andre her inne også rapportert om. Men kan selvfølgelig ikke garantere noe.
     
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,779
    Bonuspoeng:
    293
    De billige hotellene tar nok de få kronene du har betalt uansett om du kommer eller ikke. Men det kan du jo sjekke selv i løpet av natten.
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,745
    Likes mottatt:
    7,688
    Bonuspoeng:
    183
    Tidenes understatement :D

    Man kan nok være rimelig trygg på at de charger, ja.
     

Del denne siden