Erfaringer med Hotels.com Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 19. okt 2014.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    De er gørr treige (hotels.com) med å betale trumfen alltid.

    Men de riktige pengene kommer. Regn med et halvår venting, ca.

    Ps: gratulerer med Martha forlovelsen :D
     
  2. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Erfaring: Booket VIP hotell i Thailand, fikk oppgradering med Gold-status, men måtte prate lenge med personalet, som ikke var overbevist, de var tydeligvis ikke klar over at de hadde denne avtalen om gratis oppgradering ved tilgjengelighet. Men etter at jeg pratet med Hotels.com, så ringte de til hotellet, og vi fikk oppgradering (mange timer senere). (Kanskje lurt tips(?): spør først om de har ledig rom å oppgradere til før du sier at du har tilgang på gratis oppgradering via Hotels.com)
     
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Utifra erfaring: Fungerer prismatch på hotels.com greit?
    Jeg har et opphold som koster ca. 5 000,- på hotels.com og 4 500,- på hotellets hjemmeside. Kanselleringsreglene ser ut til å være likt.

    Er det et poeng å bruke tid på det? Jeg skal bo fra neste mandag, så jeg er litt usikker om jeg får svar fra hotels.com i tide.
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Det er rapportert her på IF at de er notorisk kranglete hos hotels.com.

    Selv har jeg ikke giddet å prøve. Men har avbestilt fleksible opphold noen ganger, og enten re-bestilt eller bestilt direkte hos hotellet.

    Hotels er de tregeste med oppgjør av alle jeg handler hos gjennom Viatrumf også.
     
    haifinn liker dette
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar!
    Når det gjelder ViaTrumf så må jeg si: Så lenge trumfen kommer til slutt, så er det jo greit. Akkurat nå er det jo kanskje fordelaktig - da kan jeg bestemme om seks måneder om det er lurt å overføre til SAS eller NC. for tiden er jeg nødt til å bestille en god del opphold langt ut på "bygda" i Norge - ingen kjedehotell i nærheten og et prisnivå som Downtown-Manhatten (standard selvsagt ikke deretter). Da er det greit at man i hvert fall får litt tilbake å glede seg over. Sorry for mye sutring her - kona mi har ikke lengre lyst til å høre på det :(:mad::rolleyes:.
     
    tombom, tobeornot999 and holmen like this.
  6. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde nettopp prismatch da jeg fant billigere rom på hotellets egen nettside.

    We checked "hotellets nettside" and found that it is not listed on our approved lists of competitor's websites. For this reason, we regret to inform you that we will not be able to match the price at this time.

    Vet ikke hva som går under approved lists of competitors, men antakeligvis er det de andre bookingsidene som booking.com og slike
     
    themichael liker dette
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tilbakemeldingen! Da regner jeg nesten med at det er slik dem alltid vil handtere det for hotellets webside.
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er ikke nevnt i vilkårene for prismatch, men de ønsker nok helst å matche andre bookingsider, ja.
    Da blir ikke prisen for lav, for alle disse tar høy provisjon fra hotellet.
    Jeg har merket meg at hotellets priser ofte er lavere enn hotels.com.
    Først med "hemmelige priser", cashback og gratisnetter kommer hotels.com best ut.
    Om de skulle matchet hotellets pris OG gitt bonus på toppen, hadde det blitt dårlig butikk.
    Men det er en sleip taktikk å vise til regler som ikke kan leses noe sted...

    Det beste er en fleksibel bestilling som kan bookes om, om det blir billigere.
     
    themichael liker dette
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Jeg skjønner nok at dem ikke tjener penger når dem skal matche hotellets pris - men da burde dem kanskje ikke reklamere med prismatch.

    Ellers sjekker jeg nok alltid hotellets pris - og føler meg ikke tvunget til å bestille på hotels.com om det er stor forskjell :).
     
    freddyen liker dette
  10. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Du får doble stempler ved booking i appen med kode "APPRWD28" nå.

    Jeg rebooket en del opphold og fikk også en billigere pris på alle rommene kontra prisen jeg fikk ved booking på nett for en uke siden. Spesielt lønnsomt om du har dyre bookinger.

    [​IMG]
     
  11. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Hva tenker dere om det nye utseende på "Reiser" siden i Hotels (web)?
    Syntes selv den gamle er langt bedre da du nå trenger en haug med ekstra klikk for å komme frem til informasjonen du leter etter..
     
    Staralliance liker dette
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også eposten - men når man booker i appen så må man vel take nei til ViaTrumf? Så forstår jeg det slik at man kun får dobble stempler for en booking og maks fem netter?
     
  13. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bestilt 3 opphold, og alle gir meg doble stempler. Du får derimot kun doble stempler på de 5 første nettene av oppholdet. Så om du booker et opphold på 5 netter får du 10 stempel, og om du booker et opphold på 10 netter får du 15 stempler.

    Du får nok ikke viatrumf nei, bestillingen dukker opp i viatrumf, men med 0kr i bonus. Jeg syntes doble stempler er verdt mer enn 4,6% bonus.

    Du trenger 10 netter for en bonusnatt, så 10% av kostnaden for overnattingen går mot en bonusnatt. Så om du booker en overnatting til 1000kr vil du få et stempel verdt 100kr. Med doble stempler blir det da to stempler x 100kr, så 200kr bonus kontra 146kr ved bruk av viatrumf.

    Du klatrer også fortere mot gullstatus hos Hotels.
     
    themichael liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Æsj, har de gjort om den enda en gang? Likte det ikke.
    Likte ikke forrige versjon heller, den før der igjen var bedre. Der var alt på en liste, og man fikk oversikt.
     
    markus liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og det er litt kjipt.

    På den andre siden er ViaTrumf tilbake på 5,4% nå, så det er ikke super-uttelling der heller. Særlig siden hotels.com er notorisk super-trege til å utbetale til ViaT.

    Selv gikk jeg for doble netter istedet, på en nylig booking.
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har faktisk fått viatrumf en gang jeg bestilte på mobil, selv om jeg ble omdirigert fra nettleseren til appen. Problemet er bare at rabattkoder også diskvalifiserer viatrumf :(
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mye synes folk det er verdt å betale ekstra for å få trumf? Eksempel fra idag, hotels.com 4030kr. Innlogget med rabatt (og doble stempler) på app 3760. Viatrumf 6,2% 4202kr.
     
    Last edited: 14. aug 2022
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, til siste setning. Så det er ikke mulig å kombinere.

    Hotels.com lever jo bokstavelig talt av å kreve + utbetale provisjoner, og de er så proffe på det at man ikke får "tilfeldige" Viatrumf som gjennom endel andre aktører.

    Mine forsøk tilbake i tid gir konsekvent avvist-status hos VT, mens man i motsatt fall alltid får bonusen (men sent) om man følger alle reglene.

    Og selv om alle rabattkoder hos hotels gjør at man mister Viatrumf, så får man jo faktisk spart opp hotellnetter som kan gi gratis-overnattinger samtidig som man får Viatrumf. Det er bare viktig å ikke falle for fristelsen til å velge tilleggs-rabatter på nettsiden eller i appen til Hotels. Kun helt plain bestilling.
     
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har prøvd å booke hotell gjennom viatrumf, og deretter be om prismatch basert på den lavere prisen du får i appen når du ikke går via viatrumf?
     
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke prøvd det - gi gjerne beskjed, dersom det funger. Men, hotels.com skriver jo slik:

    Jeg forstår det sånn at dem da kansellerer den opprinelige bestillingen og utfører en ny bestilling. Dermed blir også ViaTrumf avslått. Men dersom det skjer noe annet, så ønsker jeg gjerne å høre om det :rolleyes:.
     
    markus liker dette

Del denne siden