Erfaringer med Hotels.com Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 19. okt 2014.

1. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    222
    Bonuspoeng:
    43
    Er det hotels.com folk bestiller hotell gjennom for tiden? 3,9 % + rewards er vel bedre enn alternativene?

2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk avvist trumf pga dobbeldipping (trumf som sa det). Bruker booking.com og det funker fint.

3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,684
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det du dobbeldippet med?

4. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    Legger ved screenshot. Funket med booking.com Screenshot_20220614-110330_Messenger.jpg

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,989
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant.. det funker fint hos meg. På hotels.com.

tobeornot999 liker dette
  6. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,355
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant. Årsaken til at jeg tok kontakt med dem var at en booking ble satt til avvist lenge før selve overnattingen.

Booking.com, ingen problemer.
    .

7. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    930
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her...

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Har dobbel dippet masse med hotels.com.

Helt uten problemer. Og fått masse gratis netter hos hotels i tillegg til trumf.

De er litt slu fordi gratis aldri er gratis (man betaler skattene, ala hva noen flyselskap inkl sas driver med), men ellers er det helt gull.

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Før var det to alternativ på viatrumf.no for hotels.com - med og uten reward-booking.
    Nå er "booking med rewards" fjernet ser jeg, og det er bare "3.9% på hele nettbutikken"
    Viktig informasjon sier:
    Det kan se ut til at de fjernet knappen/lenken for å booke med rewards-opptjening, men ikke har oppdatert teksten.

Jeanette liker dette
  10. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    T.o.
    La inn forespørsel på torsdag da jeg postet dette. Har ikke fått noe mail etter det, ei heller logget inn og sjekket på noen dager, men ser i dag at jeg er oppgradert til Gold. Så under en uke til det var i boks. :)

Nuvolari liker dette
  11. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her :p

Baldrick liker dette
  12. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    113
    Når man bestiller et opphold gjennom hotels.com - kan man påregne at man får en ordentlig kvittering/faktura med norsk organisasjonsnummer på?

Er det hotels.com eller hotellet man bor hos som utsteder kvitteringen? Er det noe forksjell om man betaler ved bestilling hos hotels.com (dem tar jo Amex - noe ikke alle hoteller i Norge gjør) eller ved ankomst på hotellet?

13. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    113
    Hotels.com er nok ikke registrert i norge med et norsk underselskap så ikke noe norsk org.nr på kvitteringen. Men kvitteringen holder fint for å få refundert utlegg. Har fått refundert hundrevis av hotellovernattinger bestilt via hotels.com.

themichael liker dette
  14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    I bestillingsbekreftelsen får man en link med nedlastbar pdf kvittering, som normalt holder som bilag for reiseregning. Om du vil ha en mer formell faktura må du forespørre det fra hotellet. Om du vil ha noe med norsk organisasjonsnummer på må du bestille gjennom en agent/reisebyrå, og ikke en formidler slik som hotels.com.

themichael liker dette
  15. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svaret. For utleggsrefusjon holder det sannsynligvis, men jeg regner med at man må ha norsk org. nummer for å kunne kreve MVA refusjon også. Men mulig man får en kvittering fra hotellet om man betaler der?

16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    For å kreve refusjon av norsk MVA så må du ha betalt norsk MVA. Hvis det er snakk om et hotell i Norge så kan du jo forsøke å få kvittering fra hotellet. Men vær obs på reglene rundt inkluderte måltider (f.eks frokost).

Kort og godt: ikke sikkert det er verdt bryet, og du kan heller bare føre hele oppholdet som en utgift uten å få tilbake mva.

tobeornot999 and themichael like this.
  17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svar! Reglene rundt MVA refusjon og bokføring av hotellovernattinger kan jeg i utgangspunkt godt. Men en forutsetning for å kunne gjøre det er jo da at man får et salgsdokument med spesifisert MVA og norsk organisasjonsnummer, etterfulgt av bokstavene "MVA" (og litt flere krav i tillegg).

Nå skjønner jeg at jeg ikke uten videre får en slik kvittering fra hotels.com

Men etter litt søk fant jeg følgende på hotels.com:
    Jeg forstår det altså slik at jeg kan betale på hotellet og får en vanlig kvittering der, så da er jo problemet løst. Jeg får vel "stempler" på dette og Trumf bonusen. Litt uheldig er da at ikke alle hoteller jeg bor hos tar AMEX, men det får da bare være slik.

tobeornot999 liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,187
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg har gjort det haugevis av ganger.

Du får presis den samme kvitteringen på hotellet når du betaler der som du ville fått i alle tilfelle. Uavhengig av om bookingen (og reward nights oppsparing) skjer med hotels.com fra start av.

Ikke glem Viatrumf også, på hotels.com bookingen ;)

themichael liker dette
  19. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,171
    Bonuspoeng:
    113
    I'm way ahead of you :D...

...men er likevel veldig glad over tilbakemelding fra deg! Da vet jeg at det fungerer. Viktig for meg at kunden som skal dekke oppholdet ikke får økte kostnader bare fordi jeg skal samle poeng.

tobeornot999 liker dette
  20. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde et opphold fra 17-24.juni som opprinnelig stod med ca 420 kr viatrumf bonus. I dag står oppholdet som bekreftet, med trumfbonus 12,50 kr :confused: Noen som har vært borti dette før?

Del denne siden