Erfaringer med Hotels.com Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 19. okt 2014.

  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Lucky Hostel i Ho Chi Minh for eksempel.

    E21E236A-4987-4044-91E3-DAD9B43E604E.png
     
    Gullars liker dette
  2. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Litt erfaring fra meg etter 70 forskjellige (140døgn) bookinger siste 15 månedene.
    Flertallet er gjort ved og bruke ViaTrumf+Rewards programet hos hotels.com.
    Dette gir hele 14,5% div. bonus, Noen ganger bare 12,% trumf endrer bonusen sin hele tiden..

    Har gold medlemskap, men opplever allikevel ikke de beste prisene.
    Kona har et medlemskap som aldri har booket noe - hun får i enkelte tilfeller lavere pris oppgitt en det jeg får.

    Pris refusjons garantien er testet 5 ganger. 4 av gangene uten et eneste spørsmål, på den siste nektet de plent.

    Hvis du er som meg å reiser til div. steder på vilkårlige tider og ikke jakter luksus livet er det et greit program.
    1\10 netter "gratis" og ekstra trumf poeng gjør det til en veldig god tjeneste!
    Men noen ekstra service må du ikke regne med, heller det motsatte.
    "aaa i see you booked with expedia this is not included " er en setting man blir vant til å høre
     
  3. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Noen her inne som vet om det fungerer å kombinere hver 10. natt gratis fra Hotels.com med 5% cashback fra Norwegian Rewards?
     
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke begrensninger er det for bruk av den tiende bonusnatten?
     
  5. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt meg bekjent er det at du får dekket gjennomsnittsprisen regnet ut i forhold til de øvrige nettene du har spart opp, og at den kun kan brukes på utvalgte hoteller (men som til gjengjeld er ganske mange). Før øvrig står vel dette beskrevet på hotels sine hjemmesider.
     
    Gullars liker dette
  6. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Aargh! Fikk akkurat mail fra hotels.com med beskjed om gebyr for innløsning av bonusovernattinger, 45 kr per overnatting som løses inn. Jammen bra jeg allerede holder på å avvikle mitt medlemsskap i hotels.com...:mad:

    Gratis når man bruker appen, da... Som om jeg noensinne ville finne på å legge en bestilling utenom Viatrumf.....:rolleyes:
     
    Tjo liker dette
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg oppdaget også nå greia med gold og vip-hotell. Lurer på om det er innenfor å bestille 20 netter på hostel for å (med andre bookinger) komme meg raskt opp på goldnivå for å kunne benytte vip-oppgraderinger. Noen erfaring med dette?

    Er statusen kun i inneværende periode eller også i neste?
     
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det er flere som har gjort dummie bookinger for å opprettholde status etc uten at jeg har testet dette selv.
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Opprettholde reward nights ja, da trenger man jo bare én natt. Blir kanskje litt drøyere å booke 20 netter :-D
     
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ingen erfaring selv, men du kan nok risikere å bli fratatt nettene om hotellet/hostelet melder deg som no-show til Hotels.

    https://insideflyer.no/forums/threads/hva-er-deres-erfaring-med-viatrumf.4626/page-114#post-309059
     
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Er gold. Ikke mye å trakte etter.
    Typisk VIP er 10% på mat og drikke på et måltid eller senere utsjekk. Og ikke begge deler for å si det sånn:oops:
     
  12. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bestilt en del bonusovernattinger på hotels utenom app i det siste, men har aldri måtte betale dette gebyret. Fra hvilken dato skal dette skje?
     
  13. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Fra 27.11.2019. Her er mailen:
    upload_2019-9-18_11-13-40.png

    Jeg har for øvrig ikke skjønt hvordan man går frem for å bestille via ViaTrumf på web, og så fullføre betalingen i app. Er det i det hele tatt mulig?
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,646
    Likes mottatt:
    6,646
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet ikke med Hotels, men Expedia har krav om at rommet koster minst 50 dollar natten (evt 500 kroner, husker ikke helt) for at oppholdet skal telle mot status.
     
  15. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    hotels har ikke det kravet iallfall :)
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen slik grense på hotels.com som jeg kan se av vilkårene.
     
  17. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Niks:(
     
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo den enkle grunn at 1 gratis natt sin verdi er snittet av de 10 oppsamlede nettene.
     
  19. Kallingen

    Kallingen Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    For spesielt interesserte... Vær obs på følgende: Jeg hadde bestilt 10 netter på hotell der døgnprisene varierte veldig, fra 1700 til 4000 per døgn. Jeg hadde en Reward (gratisdøgn) verd 1700,-. Denne ble automatisk brukt på det DYRESTE døgnet på oppholdet, slik at jeg måtte betale 2300,- for dette døgnet. Dette døgnet gir jo ikke oppsparing til ny Reward, selv om jeg betalte 2300 for det, så jeg "mistet" jo ca 400 kroner i oppsparing for dette døgnet. Tjente samtidig ca 170 på det døgnet jeg betalte 1700 for (der rewarden burde vært brukt), så på denne måten "lurte" hotels.com meg for 230,-. (400,- minus 170,-) Konklusjon: best å bruke gratisnatt når prisen er jevn eller på ettdøgn-opphold. (Så er det strengt tatt kun hvert 11. døgn som er gratis-ish, men jeg rundet av for enkelhets skyld.
     
    tobeornot999, Rscott and Maggie like this.
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk nettopp dette på mail:
    upload_2022-6-9_18-53-40.png

    "Hvis du er medlem av Avis Preferred Plus, er du kvalifisert for et Hotels.com™ Rewards Silver-medlemskap i 12 måneder. Hvis du er medlem av Avis President’s Club eller Chairman’s Club, er du kvalifisert for et Hotels.com™ Rewards Gold-medlemskap i 12 måneder."

    LINK
     

Del denne siden