Litt erfaring fra meg etter 70 forskjellige (140døgn) bookinger siste 15 månedene. Flertallet er gjort ved og bruke ViaTrumf+Rewards programet hos hotels.com. Dette gir hele 14,5% div. bonus, Noen ganger bare 12,% trumf endrer bonusen sin hele tiden.. Har gold medlemskap, men opplever allikevel ikke de beste prisene. Kona har et medlemskap som aldri har booket noe - hun får i enkelte tilfeller lavere pris oppgitt en det jeg får. Pris refusjons garantien er testet 5 ganger. 4 av gangene uten et eneste spørsmål, på den siste nektet de plent. Hvis du er som meg å reiser til div. steder på vilkårlige tider og ikke jakter luksus livet er det et greit program. 1\10 netter "gratis" og ekstra trumf poeng gjør det til en veldig god tjeneste! Men noen ekstra service må du ikke regne med, heller det motsatte. "aaa i see you booked with expedia this is not included " er en setting man blir vant til å høre
Noen her inne som vet om det fungerer å kombinere hver 10. natt gratis fra Hotels.com med 5% cashback fra Norwegian Rewards?
Så vidt meg bekjent er det at du får dekket gjennomsnittsprisen regnet ut i forhold til de øvrige nettene du har spart opp, og at den kun kan brukes på utvalgte hoteller (men som til gjengjeld er ganske mange). Før øvrig står vel dette beskrevet på hotels sine hjemmesider.
Aargh! Fikk akkurat mail fra hotels.com med beskjed om gebyr for innløsning av bonusovernattinger, 45 kr per overnatting som løses inn. Jammen bra jeg allerede holder på å avvikle mitt medlemsskap i hotels.com... Gratis når man bruker appen, da... Som om jeg noensinne ville finne på å legge en bestilling utenom Viatrumf.....
Jeg oppdaget også nå greia med gold og vip-hotell. Lurer på om det er innenfor å bestille 20 netter på hostel for å (med andre bookinger) komme meg raskt opp på goldnivå for å kunne benytte vip-oppgraderinger. Noen erfaring med dette? Er statusen kun i inneværende periode eller også i neste?
Mener det er flere som har gjort dummie bookinger for å opprettholde status etc uten at jeg har testet dette selv.
Opprettholde reward nights ja, da trenger man jo bare én natt. Blir kanskje litt drøyere å booke 20 netter :-D
Jeg har ingen erfaring selv, men du kan nok risikere å bli fratatt nettene om hotellet/hostelet melder deg som no-show til Hotels. https://insideflyer.no/forums/threads/hva-er-deres-erfaring-med-viatrumf.4626/page-114#post-309059
Er gold. Ikke mye å trakte etter. Typisk VIP er 10% på mat og drikke på et måltid eller senere utsjekk. Og ikke begge deler for å si det sånn
Jeg har bestilt en del bonusovernattinger på hotels utenom app i det siste, men har aldri måtte betale dette gebyret. Fra hvilken dato skal dette skje?
Fra 27.11.2019. Her er mailen: Jeg har for øvrig ikke skjønt hvordan man går frem for å bestille via ViaTrumf på web, og så fullføre betalingen i app. Er det i det hele tatt mulig?
Jeg vet ikke med Hotels, men Expedia har krav om at rommet koster minst 50 dollar natten (evt 500 kroner, husker ikke helt) for at oppholdet skal telle mot status.
For spesielt interesserte... Vær obs på følgende: Jeg hadde bestilt 10 netter på hotell der døgnprisene varierte veldig, fra 1700 til 4000 per døgn. Jeg hadde en Reward (gratisdøgn) verd 1700,-. Denne ble automatisk brukt på det DYRESTE døgnet på oppholdet, slik at jeg måtte betale 2300,- for dette døgnet. Dette døgnet gir jo ikke oppsparing til ny Reward, selv om jeg betalte 2300 for det, så jeg "mistet" jo ca 400 kroner i oppsparing for dette døgnet. Tjente samtidig ca 170 på det døgnet jeg betalte 1700 for (der rewarden burde vært brukt), så på denne måten "lurte" hotels.com meg for 230,-. (400,- minus 170,-) Konklusjon: best å bruke gratisnatt når prisen er jevn eller på ettdøgn-opphold. (Så er det strengt tatt kun hvert 11. døgn som er gratis-ish, men jeg rundet av for enkelhets skyld.
Fikk nettopp dette på mail: "Hvis du er medlem av Avis Preferred Plus, er du kvalifisert for et Hotels.com™ Rewards Silver-medlemskap i 12 måneder. Hvis du er medlem av Avis President’s Club eller Chairman’s Club, er du kvalifisert for et Hotels.com™ Rewards Gold-medlemskap i 12 måneder." LINK