Erfaringer med Hotels.com Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 19. okt 2014.

  1. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde tre netter på Westin i Bangkok i sommer. Ikke logget inn på profilen min og fikk heller ingen rewardnatt, men Trumfbonusen var ikke mye å skryte av (2,37%)

    hotels.png

    Vanligvis har Trumfbonusen min gjennom hotels.com ligget på mellom 6,5-7,5% av kjøpesum så vet ikke hva som skjedde her.
     
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, mange takk for svar. Har egentlig betalt i norske kroner (via no.hotels.com) og betaler til direkte til hotels.com, hvis det har noe å si. På første overnattingen trengte jeg faktisk ikke å bruke kredittkortet, fikk nøkkel rett etter at han fant navnet mitt med id. På hotellet her i San Simeon ville de ha kort i tillegg. Men hvis det grunnlaget på 881 blir stående, så melder jeg inn via klageskjemaet til viatrumf for feil bonusgrunnlag evt andre henvendelser? (siden 42 følgelig ikke er 8% av 881).
     
  3. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ser hotels.com Gold har fått en ny (i hvert fall for meg :)) fordel med "Gratis VIP-oppgradering av rom og mer", tilsynelatende noe i stil med hva Expedia har. Er det noen som har erfaringer i forhold til dette?? Vurderer å skifte fra Hotels.com og til Expedia....
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Følger opp denne, med ekstrem frustrasjon.

    Bonusnettene mine er fortsatt borte. Det er snakk om en total verdi på ca 5000 kr.

    3 ganger har jeg fått tilbakemelding om at innen 10 dager skal jeg få tilbakemelding. Har aldri hørt noe mer før jeg etterspør svar.

    I går fikk jeg dette svaret (etter å ha mast på dem enda en gang):
    De fikk en rimelig krass tilbakemelding etter det svaret.

    Merker jeg blir provosert over liten vilje til å bistå her. Dette kan de løse på verdens enkleste måte: Gi meg voucher på tilsvarende verdi. (Eller bare gi meg tilbake de tre bonusnettene jeg har mistet, selvfølgelig..)
     
    AirMags and SAJblue like this.
  5. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Men klarer de heller ikke å begrunne hvorfor nettene er borte, f.eks. i forhold til vilkårene sine, eller er begrunnelsen bare at de ikke får gjort noe med det? I så fall er det jo fullstendig horribelt :confused:
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    De mener at jeg har avsluttet reward-kontoen min, så bonusnettene ble borte da jeg avbestilte.

    Jeg har aldri avsluttet reward-kontoen, men de står på sitt.

    Fikk akkurat mail med spørsmål om mitt telefonnr, for jeg hadde bedt om at en supervisor ringte med for å forklare dette. Nå er jeg spent!
     
  7. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har opplevd å få oppgradering via Hotels.com Gold VIP? Kikker på hoteller i Japan og ser et par med VIP fordeler, men usikker på om det er noen reell verdi eller bare lokkemat.
     
  8. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Ble oppgradert fra Deluxe til Premium Deluxe ved Quest Hotel Cebu.

    Andre oppholdet hadde jeg booket Premium Deluxe og fikk beskjed ved innsjekk at jeg ikke ble oppgradert siden jeg allerede hadde booket Premium Deluxe, med andre ord ingen oppgradering til Suite.

    Har også blitt oppgradert ved flere hoteller som ikke er oppført som VIP hoteller (inkludert en oppgradering til Suite) uten at dette nødvendigvis har vært pga hotels.com status.

    Har for lite opphold med VIP hoteller til å kunne gi noen formening, men mistenker det er veldig opp til de enkelte hotellene hvordan de ønsker å håndtere det.

    Personlig ville jeg ikke valgt hotell utifra om det er VIP eller ikke, men dersom pris/beliggenhet og valuta for pengene er relativt lik så skader det jo ikke å velge VIP hotellet.
     
    Leon liker dette
  9. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Har et dilemma.

    Skal snart ut og reise og da mangler jeg 1 leg for å få gratis setereservasjon hos Norwegian. Det tenker jeg å hanke inn med å ta en dagstur eller helgetur til enten Oslo eller Køben. Et rimelig sted.


    Men turen til Praha nå. Når jeg booket brukte jeg 10% studentrabatt-kode. Fant ut at jeg da ikke fikk noen netter i rewards.
    Hvis jeg dropper rabattkoden og de 270kr jeg får i rabatt, så hanker jeg 4 netter i bonusprogrammet. Da mangler jeg 4 netter for bonusovernatting til. Også kan jeg få en natt eller to hvis jeg skal ut og reise for den siste leg.

    Hva burde jeg gjøre? Sanke 4 netter og droppe 270kr i rabatt, eller droppe nettene og få 270kr i rabatt?
     
  10. SAJblue

    SAJblue Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan går det med denne saken?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk aldri noen oppringning, så jeg sendte en mail på nytt i starten av januar. Har ennå ikke fått noen oppringning.
    Snart går det en ny mail, og jeg tenker at det går en kopi til forbrukerrådet samtidig.
     
    SAJblue liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Siste nytt om mine forsvunne bonusnetter!

    Jeg har sendt en mail ca en gang i uken, med spørsmål om når de skal ringe meg tilbake. De fleste har jeg ikke fått svar på. Så meldte jeg saken til Forbrukerrådet i forrige uke. Informerte Hotels.com om dette, samt at hvis det ikke skjedde noe mer her snart, så ville jeg politianmelde dem.

    Da fikk jeg til svar at de har forsøkt å ringe meg "flertal gånger", og har avsluttet saken siden de ikke fikk tak i meg....(!)

    De fikk en rimelig krass tilbakemelding på mail i går, med beskjed om at jeg forventet å høre fra dem snarest.

    I dag fikk jeg mail:
    Det lønner seg å mase!
    Jeg får nå verdien av bonusnettene utbetalt (til det gamle Amex-kortet, så jeg håper det løser seg med utbetaling av dette..).

    Fortsetter nok å bruke Expedia i fremtiden..
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Og der ringte de jaggu i tillegg.
    Siden det gamle kortet har gått ut, så måtte de ha et nytt kort for å tilbakeføre penger.
     
    AirMags, SAJblue, Storbaba and 3 others like this.
  14. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Klaging er tingen, digg når det funker! :)
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp!
    Og det tok bare 5 måneder! :rolleyes:
     
    Thomas123 liker dette
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe hotels bruker expedia for sine bookinger så da er du «nesten» like langt. Slipper de udugelige svenskene da seff :)
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet det er samme eier. Men så lenge jeg får Trumf fra Expedia blir det booking der.

    Expedia har ikke vært vanskelige når jeg har hatt kontakt med dem. (Det er sikkert de samme folka på kundeservice også..)
     
  18. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Åja! Da skjønner jeg :):)
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må ha en natt gjennom hotels.com innen 19. mai for ikke å miste opparbeidede rewards-netter. Mener jeg har lest om folk som bestiller billignetter på hostel i Asia uten å sjekke inn. Konkrete forslag til hvor dette kan fungere?
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Du booker det billigste hostellet du finner med forhåndsbetaling og lar vær å møte opp.
     

Del denne siden