Erfaringer med Hotels.com Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av GinTonic, 19. okt 2014.

  1. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Og jeg regner med alle som bruker Hotels.com og alle andre booking selskaper er klar over at man ikke for noen poeng eller noe på sine medlemskort hos f.eks Hilton og de andre Hotelkjeder..
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    I det man skal betale for oppholdet så kan man løse inn evt bonusnetter. Siden 1 bonusnatt ikke er 1 bonusnatt, men bare en sum (snittet av de 10 summene du har betalt for å oppnå natta) så trekkes summen fra den prisen du egentlig skal betale for oppholdet.

    Fant det ut den gangen jeg skulle slå på stortromma og booke et dyrt hotell for en natt og ta det som bonusovernatting.. Funka dårlig! :confused:;)
     
    Fnate liker dette
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det synes jeg er merkelig. Just for the heck of it søkte jeg opp hoteller i Roma på en tilfeldig dato i August. Bråsjekket 10 ulike hoteller og samtlige kunne du løse inn award Nights på.
     
  4. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg sjekket alle disse hotellene og samtlige kunne jeg løse inn bonusnatten.

    Eksempel:
     

    Attached Files:

  5. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken betalingsmåte velger du? Jeg får også opp muligheten for å løse inn bonusnatt, men kun om jeg velger å betale hele beløpet nå, ved betaling på hotellet forsvinner muligheten.

    Jeg har valgt å betale hele beløpet tidligere, inkl bonusnatt, for så å kansellere, og det fungerte knirkefritt. Bonusnatten var kjapt tilbake i oversikten, og pengene kom tilbake dagen etter. Er ytterst sjelden jeg opplever å ikke kunne bruke bonusnettene.
     
  6. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har igrunn ikke tenkt over det før, men det kommer opp "løs inn" kun når du velger alternativet med å betale på forhånd, og ser at det faktisk står i reglementet også:

    Men så lenge det er fri avbestilling er det ikke noe stress etter min erfaring, både gratis-natten og pengene er kjapt på plass. :)
     
  7. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg bodd godt over 10 netter, og nærmer meg 20. Vil den første bonusnatten fortsatt være tilgjengelig, og vil de to nettene jeg har etter 20 ha samme pris (snittet av 20 netter), eller forskjellig pris (snittet av første 1-10, og snittet av 11-20)?
     
  8. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Forskjellig pris.
     
    kaijoar liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Må legge inn litt skryt at hotell.com kundeservice her...

    Gjorde en hotellbooking til drøyt 20.000,- for en uke siden... for en gangs skyld klarte jeg klikke non-refundable rate... oppdaget etter hvert at jeg hadde booket feil mnd. Grøss og gru.

    Ringte hotell.com og la meg helt flat. Dette var 100% min feil. De tok saken og sa de skulle kontakte hotellet og snakke saken min. Om hotellet sa "ok" ville også hotell.com gi meg full refund på sin egen andel.

    Tok noen dager, men i dag fikk jeg melding om at alt var godkjent og 20k tilbakeføres til meg.

    Sykt bra service!!!
     
    pinge, holmen, RemiWM and 13 others like this.
  10. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Samme har skjedd meg, men da bare på en booking til 100 USD. De måtte vente til hotellet åpnet, så ringte de dem og ordnet alt. Imponerende for den lille summen.
     
    Fnate liker dette
  11. jensma

    jensma Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg booket 3 netter gjennom SAS-portalen, men ser nå at det vil være mer fordelaktig å benytte Viatrumf neste gang. Er det sånn at man heller ikke får Rewards-netter når man bestiller via SAS?
     
  12. ContinentalEmployee

    ContinentalEmployee Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    har ikke fått lest hele tråden, men liker programmet til Hotels.com. Men de nekter å ta Amex kredittkort i bestillingen?

    //H
     
  13. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    hotels.com tar amex... men du går først på viatrumf ;)
     
    OttoL liker dette
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer vel litt an på hotellet, ikke alle hotellene jeg har bestilt har tatt AmEx. De aller fleste gjør det da men..
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tre bonusovernattinger hor Hotels.com, som jeg tenkte jeg skulle bruke i desember. På nettsiden står følgende:
    Jeg må altså bo en natt bestilt gjennom Hotels.com for å "utvide fristen" som er 11. november per i dag.

    Spørsmålet er som følger:
    For å få utvidet varigheten på bonusovernattingene,
    - Kan jeg løse inn en av de tre bonusovernattingene for dette?
    - Må jeg samle bonusnetter? (Kan jeg samle høyest mulig Trumf, og ikke samle bonusnatt?)
    - Funker dette med hvilket som helst billige rom, hvor som helst i verden? (Kan jeg booke sovesal på Anker hotel, sjekk inn, la være å sove der, og sjekke ut dagen etter?)

    Jeg har ikke tenkt til å samle flere bonusnetter på Hotels.com, da jeg nå heller vil ha høyere Trumf fra Expedia. Derfor vil jeg bruke minst mulig penger for å få ut bonusovernattingene..
     
  16. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan kanskje forsøke å booke ett 1* i Asia noe sted for 25 kroner idag og se om det løser problemet. Uten å sjekke inn. Jeg tror kanskje det funker (billigere enn Anker).
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Må jeg ikke sjekke inn for å få "brukt" natten?

    EDIT:
    Da har jeg booket en seng på sovesal i Vietnam, kostet den nette sum av 28 kr. Resultatet ser vi i morgen. :p
     
  18. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror det kan funke. Er jo verdt ett forsøk. Du må ha en strålende natt i sovesalen!
     
    Petter B-C and holmen like this.
  19. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Har til nå 50 overnattinger via. Hotels.com siden 1 Januar.

    Eneste grunnen til å benytte dette programmet er nok for 10% rabbat ( 1 bonus natt pr 10 overnattinger ) samt 4,5% ekstra innsparing man får viatrumf.

    Spesialtilbud eller noen spesial behandling har jeg enda ikke opplevd.
    Prisene er identiske som samboeren min får på sin telefon..
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Det tok to dager, men jeg har fått en bonusnatt for "overnattingen" på sovesal i Vietnam.

    Bonusnettene har nå fått utvidet varighet til 1. Mars 2019. Så da kan jeg bruke disse til jul.:D
     
    braathens safe, DanH and Edin like this.

Del denne siden