Park Inn synes jeg ofte er ute av sync med Carlson kortene, akkurat som de kjører på ett annet system enn Radisson Blu. Mulig dette er årsaken til mye manglende benefits på Park Inn. Og jeg er ingen over-entitled elite!
Ved siste opphold på Park Inn passerte jeg 3 netter og fikk da 38000 poeng overført to dager senere. CC er for meg helt klart det programmet hvor jeg raskest tjener inn poeng
Hotell: Park Inn Abu Dhabi Yas Island Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert: Nei Andre fordeler: Nei Fikk beskjed ved frokosten om at frokost ikke var inkludert. Jeg viste da frem Concierge-kortet og sa jeg fikk gratis frokost med statusen. Damen visste ikke hva kortet var for noe, og ringte resepsjonen. Resepsjonen bekreftet at frokost ikke var inkludert. Jeg måtte da gå til resepsjonen og forklare at Concierge fikk gratis frokost. Til slutt gikk det i orden.
Jeg har også opplevd at kortet ikke var registrert selv om det var booket fra CC-sine hjemmesider.Dette var på to separate RadissonBlu.... Etter en liten klagemail til det ene hotellet fikk jeg kompet ei gratis helg til hele familien, med garantert oppgradering til en av de største suitene. Det synes jeg var litt av en påskjønnelse......
Beste hotellet i Bergen? Må til bergen på mandag og lurer på om jeg skla velge Bryggen eller Norge? Sist jeg var i Bergen (to år siden) bodde jeg på begge to, og syns Bryggen var noe bedre, på tross av at det var en byggeplass. Stemmer det ennå? Og hvem av dem er best for CC Concierge?
Bryggen er best. Norge er fullstendig nedslitt. Jeg pleier å bli oppgradert til junior suite eller suite som CCC på Bryggen. Det måtte en klage til før jeg begynte å få oppgraderinger - de påsto at jeg lå inne som sølvmedlem, til tross for at jeg bestilte på clubcarlson.com.
Ok takk raskt svar vegardg. Da er valget enkelt. Har sendt en epost til reservations på Bryggen, så får vi se hva de svarer
Bryggen all the way ja, mange trivelige oppussede business rom også der. Norge er fullstendig nedkjørt. Såpass at jeg endte med å snakke med Service Manager på mail sist uke, og skal faktisk tilbake dit til uka for å se hva hun tryller frem da. Samt at jeg liker at de har garasje i kjelleren når jeg en gang i jubelåret har bil, for Bergen er forferdelig mtp på parkering i sentrum.
Da kommer det en aldri så liten "enhancement". Mange hoteller går fra 50.000 poeng per natt til 70.000 poeng per natt, blant annet The May Fair i London. http://www.clubcarlson.com/programupdate Løp og book før endringen trer i kraft om en måneds tid...
Samt at man legger ned 24 timers Concierge service, og at man fjerner online booking bonus Men det skal bli enklere å nå Elite statuser, da bonusopphold nå vil tell mot status.. Ikke veldig positive nyheter da vil nå jeg si.
Snakker om sola, så blir Hotel Norge i Bergen satt OPP fra 44 til 50K poeng per natt… herre fred.. hvem har pønsket ut dette da, de har tydeligvis ikke satt sine føtter på Norge sine forrige renovasjon i ´92. Også verdt å merke seg at Paris hotellene går fra 50 til 70K natta, jeg har booket inn en tilfelle rottefelle allerede her. Disse kanselleres uansett uten kostnad hvis det ikke blir. London er ikke noe stress sålenge vi snakket Mayfair, fint hotel men ugrei beliggenhet for min del. Fortsatt mange fine alternativer i London, liker f.eks Mercer st. Jeg har aldri online booking bonus pga det stort sett er corporate bookinger uansett, mens redusert Gold bonus ikke kommer å gjøre de store utslagene. Tror ikke dette gjør de store utslagene for min opptjening, men seff kjipt at de antatt beste hotellene nå har et megahopp til 70K natten. Akkurat den endringen minner om siste Hilton enhancement runde.
Hotell: Park Inn Abu Dhabi Yas Island Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert: Ja, til Buisness rom. Andre fordeler: Nei, ikke en gang en vannflaske. Kom seint, dro tidlig, så det var kun soving som betydde noe. Ingenting utenom normalen her med andre ord.
Hotell: Radisson Blu Royal Bryggen Min status: Concierge Rom booket: Business rom (det som var ledig) Oppgradert: Ja, til en flott junior suite (508), i følge damen i innsjekken. Andre fordeler: Sjokoladeeske, og etter en liten påminnelse, to flasker vann For øvrig er de tydeligvis ikke helt sikker på hvilket produkt de skal støtte
Radisson Blu Royal Hotel, Copenhagen Status: Gold Bestilt: 2for1 Oppgradert: Usikker. Men fikk et "dejligt" hjørnerom i 9. etasje med 180 graders utsikt. Fruktfat og vann på rommet PArk inn Kastrup Status: Gold Bestilt: Vanlig rom Oppgradert: Niks. Måtte fylle ut skjema også, så tviler på de visste om CC medlemskap. Utslitte rom. grei frokost - tar ca 5 min lenger å dra inn til sentrum, så like greit å bruke BLU hotell.
Hmm. Nei, trykkleif. Det var nok slik den skulle være. Statistikken er fortsatt intakt. Hotell: Radisson Blu Gardermoen. Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert: Ja, til Buisness rom
Hotell: Radisson Blu Hotel Norge Bergen Min status: Gold Rom booket: Economy Oppgradert: Jr Suite (630) Andre fordeler: Offergaven uteble denne gang Det er litt på trass at jeg bor her nå, men etter å ha klaget tok de kontakt med meg sist og tilbø ett bedre rom bla bla. Jeg liker faktisk en ting ganske bra med Hotel Norge, bortsett fra flott beliggenhet, og det er at de har parkeringskjeller. Dette er sjeldent i Bergen sentrum. Så da klasket jeg til med det kjipeste economy rommet (innvendig utsikt) for å se hva de kunne trylle frem. Det ble en meget romslig Junior suite med sofagruppe, spisegruppe, arbeidsplass, Nespresso og alle vanlige business class amenities. Ja det var til og med en seng der, en ekte dobbeltseng som ikke skiller seg nå du ligger på midten. Sist hadde de kun håndsåpe, ingen shampo etc. Dette var nå fikset med dere nye brand, som jeg hverken husker navnet på eller likte nevneberdig. Som alle rom på Hotel Norge, har det sett bedre dager, men dette var hvertfall ikke like nedslitt som business class rommet jeg hadde sist. Service manager sa at det var byråkratiske utfordringer med å få godkjent oppussingerplaner for hotellet, så de visste ikke når dette kunne starte opp enda. De får selvfølgelig trekk for å ha glemt sjokoladeesken. Ikke fordi jeg hadde trang, men fordi hotellet denne gangen la seg i selen for å gjøre godt inntrykk. Ja det var forresten tomt for ammunisjon til Nespresso også, stort minus for den faktisk. Lurer på hva de har å si denne gangen. Jeg fikk da fullført 3 netter og min 38K bonus. Må si jeg gleder meg stort til Rica Ørnen åpner i Bergen 2. mai, det blir andre boller tenker jeg.
Hotell: Scandinavia, Oslo Status: Concierge Room booket: Bi-bi-billig! Oppgradert: Business Class Offergaver: Appelsin og vannflaske Fortsatt ubrutt seiersrekke på Blu .. nyoppusset og fint Business-rom med utsikt mot Slottet.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, Köpenhamn Min status: Concierge Rom booket: Cheap corporate rate Oppgradert: JA, till Business Class rum i hörnet med fin utsikt. Andre fordeler: En flaska vatten och en Anton Bergh. Inkluderad frukost med uppgraderingen Blev nästan överdrivet välkomnad av receptionen