Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    JA!

2. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Royal hotel - Dublin
    Min status: Concierge
    Rom booket: Standard 2for1
    Oppgradert: Ja - til juniorsuite m/privat terrasse
    Andre fordeler: ikkeno foreløpig....ryktes gratis PTV
    image.jpg

3. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu, Szczecin, Polen
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Business Class
    Velkomstgave: Ingenting

Et fint hotell med noen helt latterlig lave priser på spa-tjenester (betalte 107 Zloty for 50 min. massasje). Overnattingsprisene var det heller ikke noe å si på. Fikk rom i 8. etasje, som var rent og pent. Virket i grunnen ganske nyoppusset. Kikket også innom en av suitene i 7. etasje, som også var fine. I grunnen bra "value for money" på dette hotellet. Restauranten var også bra. Frokosten gjorde jobben. Ingen baconrasjonering allà Radisson Blu Hotel Norge i Bergen, så det trekker opp. Særlig dagen derpå. Veldig derpå...

Bor gjerne der igjen ved et ev. senere besøk.

4. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

Jeg har bodd der flere ganger - fint hotell, med hyggelig personale. Kort avstand til Dublins fantastiske Temple Bar område med en rekke stemningsfulle barer med levende musikk og et utrolig ølutvalg. Har aldri opplevd maken til god stemning :)

Når det gjelder ryktene om gratis PTV - sist jeg bodde der ble jeg også oppgradert til et rom der PTV var gratis... trodde jeg - men det viste seg kun å gjelde dersom du hadde betalt for den romkategorien, ikke hvis du ble oppgradert gratis. Dette ble oppdaget ved utsjekk, men etter å ha påpekt (på en høflig og vennlig måte) at det i Norge ikke fungerer på den måten, og at vi dessverre ikke var klar over at det var andre regler i Irlnd (selv om det sikkert var en lenke i innsjekkingsdokumentene til en nettside der dette var opplyst i fjerde avsnitt på side 238 :) ), fikk vi det gratis likevel. Men samtidig fikk vi med et smil beskjed om å huske på det til neste gang. Sjekk derfor med resepesjonen før du blir alt for ivrig med bruken..

Kos deg i Dublin!

Robert H

tommy777 liker dette
  5. Hickok

Hickok Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Edwardian Grafton Hotel, London
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til dobbelrom.
    Andre fordeler: En flaske vann

Fikk faktisk gratis frokost begge dagene uten å måtte argumentere meg til det denne gang. Det er første gang utenfor Norge! Ellers er dette er greit nok hotell, med en OK beliggenhet, men ikke så mye mer enn det. Når det er salg er det verdt pengene, ellers ikke.

6. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. @Cecilie. Skygg unna Falconer det er gammelt som fy.

Som sagt, er oppgraderingsprosenten på Scandinavia rapporert veldig bra, samt at rommene er helt nyoppusset. Baren på toppen er også trivelig, samt at det er en enkel spasertur fra det meste

Cecilie liker dette
  7. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Bodde her forrige helg. FIkk spørreundersøkelse om oppholdet og skrev at jeg var below average på et par punkter. FIkk mail fra sjefen som lurte på hvorfor. Forklarte dette med frokost, at det er lite kult å stå å krangle om dette. Lovte at dette skulle bli tatt hånd om, ser ut som om det er bedre allerede!

8. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Da blir det nok ei natt på Scandinavia ja ;)

9. LN-TKP

LN-TKP Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Le Metropolitan Hotel, Paris Eiffel
    Rom booket: Standard award, 50.000 poeng pr natt.
    Oppgradert: Sannsynligvis. Fikk rom i øverste etasje med utsikt mot Eiffeltårnet. Magisk utsikt.
    Velkomstgave: Flaske med Naive, eh Evian vann og konfekt. Fikk også gratis frokost til begge på rommet. Frokosten var meget bra til å ikke være buffet.

Jeg likte området som hotellet lå i. Kort vei til metroen. Tar men ekspresstoget til CDG klarer man å nå hotellet ca 60 minutter etter at man forlater CDG. Fordrer at man ikke har masse baggasje. Har man mange kofferter anbefales selvsagt taxi.

Byens beste burgersjappe ligger 5 minutter unna hotellet. Stappfullt etter klokken 19.00. Vi måtte vente 40 minutter før vi fikk bord. De tar ikke bordbestilling.
    http://www.schwartzsdeli.fr/index/accueil

Attached Files:

SASDC8 liker dette
  10. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tja. Falconer er et helt greit hotell. og omentrent like bra som uoppusset del av Scandinavia. Det som ville avgjort for meg er hvilken plassering som passer best for oppholdet. Falconer ligger et stykke unna av det meste i Køben, men det gjør jo forsåvidt også Scandinavia...

Cecilie liker dette
  11. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: The May Fair, London
    Rom booket: Billigste, med poeng
    Oppgradert: Visstnok til et noe større rom
    Velkomstgave: Nix. (En halvliter vann til to personer. Latterlig.)

12. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Plaza, Oslo
    Rom booket: Standard værelse.
    Oppgradert: Jepp. Til Business i 29 etage. Nice
    Velkomstgave: En pakke Pringles. Hadde sett bedre ut med bare et velkomstbrev og ikke pringles. En pakke pringles føles litt som om du er stamgjest på Våggå Camping og Bueskyttarlaug.

Pros: Location, location, location pluss utsikt fra Skybar. En vinner for dine utenlandske gjester
    Cons: Ærlig talt. Hvorfor kan et Marriott flyplasshotell få sengen til å se dobbelt så inviterende ut, være tre ganger så god å ligge i, og servere super frokost gratis til sine gullmedlemmer som hva et tre ganger så dyrt Radisson klarer i Oslo? Selv sammenlignet mer Radisson i Stockholm, Gardermoen, Malmø, Gøteborg og stort sett de fleste andre byer (utover Odense) er dette ganske skuffende altså.

Robert H, Cecilie and tommy777 like this.
  13. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Etter at SAS solgte seg ut av Rezidor har frokost kvaliteten på Radisson Blu (tidligere SAS) falt betraktelig. Det verste er at den fortsetter å falle, og selv på Radisson Blu Waterfront i Stockholm begynner jeg å merke kuttene.

14. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Nå bor jeg ikke så mye på norske hoteller som tidligere, men er enig i at om ikke frokosten på Radisson Blu har blitt så mye dårligere, har iallfall konkurentene blitt mye bedre.Tidligere mente jeg Radisson Blu(SAS) var betydelig bedre enn de andre. Det er ikke tilfellet lenger, snarere tvert om.

15. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har vel ulike meninger, men 15+ Radisson overnattinger i snitt de siste 10 årene har i alle fall jeg merket en tydelig forverring.

16. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Vi er vel enige i at Radisson Blu frokosten ikke er like stas som den en gang var.

tommy777 and SASDC8 like this.
  17. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Hotell Norge Bergen
    Rom booket: Economy
    Velkomstgave: Stort fruktfat samt sjokolade og hilsen.

Det store fruktfatet har jeg aldri fått før, det kom nok fordi jeg klage litt (igjen) sist jeg var her. Frokosten er grei men traust her, dårlig presentason og lite sjarmerende frokostlokale som i likehet med resten av hotellet er klar for en oppussing.

18. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Nydalen (Oslo)
    Min status: Silver Elite
    Rom booket: Economy
    Velkomstgave: Fruktfat og hilsen.

Ble oppgradert fra standardrom til business - som i praksis viste seg å bety at jeg ble flyttet til et rom med utsikt mot atriet (Rimi og Baker Hansen), istedet for å kunne hvile blikket ut mot Oslo sentrum (og kanskje fjorden, hvis man får den øverste etasjen). Det kan jo tyde på at noen har fått det for seg at jeg har en slags kjøpesenterfetisj - men nope - slik er det faktisk ikke :eek:)

Jeg svarte på standardskjemaet som kommer med e-post noen dager etter oppholdet, og fikk i dag en tilbakemelding på min litt gretten-gammel-gubbe evaluering av oppholdet:

Vi setter pris på at du tok deg tid til å fylle inn en undersøkelse om oppholdet du hadde hos oss nylig.

På vegne av hele personalet her på Radisson Blu ønsker vi å be om unnskyldning for problemene du hadde med oppholdet. Vi setter pris på tilbakemeldingen og vil bruke den til å finjustere driften i håp om at vi kan innfri eller overgå dine forventninger neste gang du besøker oss.

Vi tilbyr gratis oppgraderinger til våre Club Carlson SIlver (og opp) medlemmer, og tilbyr ellers oppgradering for et lite tillegg i pris. Send meg gjerne en mail ved ditt neste opphold så skal jeg ordne en gratis oppgradering og et bra rom til deg.

Må si jeg ble i godt humør av dette - hyggelig at noen faktisk leser tilbakemeldingene, og ikke minst at det er et vennlig menneske i den andre enden som faktisk ønsker at jeg skal få en bedre opplevelse neste gang! Det er jammen håp :)

Men når det gjelder frokosten er jeg enig med alle de andre i at den ikke holder samme standard som i SAS-dagene. Imidlertid var det ikke akkurat dårlig heller. Riktignok ingen bacon i selvbetjeningen, men ingen problemer med å få hverken det eller omelett hvis man spør. Og det er jo ikke så vanskelig (med mindre man er veldig blyg og sjenert). Og kringle-kranglen med makronfyll er kjempegod :) Ganske fornøyd, jeg - og resepsjonsjenta var kjempeblid og ga meg en god start på dagen - begge dager. Men skulle ønske det fortsatt var SAS, da.

Robert H :)

19. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Radisson Blu New World Shanghai
    Status: Concierge
    Rate bestilt: Nest billigste
    Oppgradert: Ja, til en liten suite
    Andre perks: Fruktfat og velkomstbrev på rommet, to gratis flasker vann per dag, dette tror jeg de som regel gir i Kina pga vannkvalitet i springen gir deg et par gratis dager på dass og kanskje verre. Fikk også en drikkebong som gav meg 2 for 1 i skybaren. i 45 etasje. Fikk også China Daily News på døren hver morgen.

Negativt: Resepsjonen påstod at frokost ikke var inkludert. Krangla ikke på det da så prøvde meg etter første natt i frokostsalen, de påstod fortsatt at frokost ikke var inkludert og de ville charge meg, da sa jeg at jeg var Concierge medlem. De ringte resepsjonen som gav go! Ble ikke charget eller noe og alt var i orden etter det. Frokosten var ikke av det beste jeg hadde sett, men helt grei variasjon mellom asiatiske og vestlige retter. Et bedre plassert hotell i Shanghai finnes knapt, her er det kort vei til det meste og like langt til ting utafor sentrumskjernen med metro i alle retninger. Kombinasjonen maglev og metro fungerte helt greit for min del, først Maglev i 7-8 minutter til Longyang Road så ca 15 min med metro til People's Square. Har man en del bagasje bør man ta taxi hele veien fra PVG.

Radisson Blu Doha:
    Oppgradert til businessrom, fruktfat og velkomstbrev på rommet. Har ikke så mye mer enn det å si pga kort tid mellom Qatar Airways flighter. :p

Last edited: 13. april 2014
  20. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Royal Garden, Trondheim
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Nei
    Velkomstgave: Halvflaske Faustino VII og ostefat.

Rommet var i det minste oppusset, nå har også den nye frokostsalen åpent, det var en god forbedring. Det tar sin tid, men det begynner å komme seg nå. Får de litt gang på oppgraderinger også, kan det hende det blir oftere.

Del denne siden