Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Ah den hade jag faktiskt missat, då har jag ett hotell som skall få sig en liten reminder nästa gång ;)

2. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Royal Garden - Trondheim
    Min status: Concierge
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: JA, till Business Class
    Andre fordeler: Stort og flott ostefat+ halv flaske rødvin( Faustino V ) sto klart på rommet.

3. Hickok

Hickok Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, men det må oftes forhandles for å få dette, selv om det egentlig skal gå automatisk.

Scanflyer liker dette
  4. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Raddison Blu Edwardian Vanderbilt, London
    Status: Concierge
    Room booket: Prepayed enkeltrom
    Oppgradert: Dobbeltrom (fikk jeg beskjed om), tror det var businessrom siden det var turndown-service og standard vannflaske på rommet
    Annet: Fikk full English Breakfast inkludert, beskjeden ved innsjekk var å ta med kortet til frokost for å forsikre seg om at det ble gratis

Cecilie liker dette
  5. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: art'otel berlin-mitte
    Status: Concierge
    Room booket: Billigste 2-for-1
    Oppgradert: Stort rom i 6. etasje med takterasse. Bilder her.
    Annet: Nix

Cecilie liker dette
  6. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    163
    På grunn av uspiselige priser på Bryggen denne uka ble det så jeg bestilte rom på Norge. Jeg burde visst bedre...

Hotell: Radisson Blu Hotel Norge, Bergen
    Rom booket: Standard-rom
    Oppgradert: Business-rom i 9. etasje med (knøttliten) balkong.
    Andre fordeler: Sjokoladeeske

Altså; Det er hyggelig å bli oppgradert, men hotellet er en katastrofe når det kommer til standard. Det burde vært totalrenovert for mange år siden. Inngrodd møkk over alt. Orket ikke å klage siden det har vært slik på alle rom jeg har bodd på her. Og hva er greia med et business-rom uten strykejern?

Positivt:
    • Oppgradering
    • Beliggenhet
    • Fin utsikt
    • Frokost på rommet

Negativt:
    • "Har sett sine bedre dager" er ikke beskrivende nok
    • Mangler strykejern på rommet
    • Temperaturstyring fungerte ikke
    • Grovmøkkete
    Kommer ikke til å bo her igjen før de renoverer hele sjappa.
    IMG_20140304_232144.jpg

Last edited: 04. mars 2014
  7. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Hotel OSL
    Rom booket: Business
    Oppgradert: Nyoppusset suite i 6 etasje. Meget bra rom til å være i Norge :)
    Andre fordeler: Vann

Skjønner ikke hva @tommy777 klager etter ;)

Lys og flott suite som ble meget bra etter oppussing. Skal du hit? Be om rom i 6 etasje!

image.jpg image.jpg image.jpg

Last edited: 05. mars 2014
  8. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu OSL
    Rom booket: Billig corporate
    Oppgradert: Business Class, 6.etage
    Offergave: Vin, jellybabes og chilinøtter.

Suksessen fortsetter.

9. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Martinique, NYC
    Rom booket: Vanlig standard, med parkering inkl.
    Oppgradert: Yep, til executive floor i 17.etasje (PH1)
    Offergave: Belgisk sjokkis, Macy's rabattkuponger til hele gjengen (-10% som egentlig er den rabatten som gis til alle out-of-state visitors)
    To vannflasker på rommet. 2 frokostkuponger per rom til frokostbuffeten i Martinique Café og 3 drikkekuponger til baren.

Veldig godt fornøyd med hotellet generelt og vil definitivt vurdere dette hotellet igjen.

AndersB liker dette
  10. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Sky City Arlanda
    Oppgradert: Business Class, 5e våningen.
    Offergave: Påse med choklad från den lokala chokladfabriken som inte direkt är billig i butik :)

Som vanligt god och inte minst varm service på det här hotellet.

11. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Hotel Norge, Bergen
    Min status: Gold
    Rom booket: 4 for 2
    Oppgradert: Business Class
    Velkomstgave: Sjokolade

Dette hotellet har fått mye pepper i denne tråden, så forventningsnivået var skrudd ned på albansk hotellnivå (minus Sheraton Tirana). Kudos til damen i resepsjonen som anbefalte et EB-medlem foran meg i køen om å samle poeng i CC, for deretter å overføre til EB, fremfor å få x antall EB-poeng direkte på EB-konto per natt. Fint med folk som faktisk kan litt om poeng.

Jeg fikk rom i 5. etasje i Business Class-fløyen med romnummer 530-546 (tror jeg det var). Beliggenhetsmessig innertier med fantastisk utsikt til Ulriken, Fløien, Lille Lungegårdsvannet og Byparken. Støy fra gaten nedenfor (primært busser) fantes ikke grunnet god lysisolasjon, så ingen søvnproblemer. Rommet var romslig med en egen sittegruppe med skinnsofa og en skinnstol, samt et stort bad med badekar (trodde det var et boblebad - hadde boblebadformen - men manglet boblehull). Det eneste negative med rommet var at det var to twin-beds. At hotellet trenger oppussing, er åpenbart, men dette rommet var fortsatt helt greit. Rent og pent, selv om det var litt slitasje her og der. Absolutt et rom jeg kunne bodd på igjen. Spesielt til 4 for 2-prisen.

Jeg fikk kikket litt inn på de andre rommene i samme etasje, så jeg skjønner hva andre klager på. Jeg var nok veldig heldig som fikk ett av disse rommene, tror jeg.

Frokosten var bare sånn helt middels. Fikk bestilt en omelett fra kjøkkenet, men den var skikkelig "norsk" - to egg, to hele skiver med Gilde familieskinke og to hele skiver med Norvegia. Det kan da umulig kreve så veldig mye å gjøre det litt mer sexy (kutte opp ingrediensene, litt grønt for både det visuelle og helsens skyld etc.). Eller var det krigsrasjonering med bacon - kun tilgjengelig i "pakkeløsning" med stekt egg - så ingen beholder der man bare kan grafse med seg en halv gris. Halvstusselig.

Uansett var det et veldig fint opphold. Hvis man bestiller et Business Class-rom, sørg for å be om et rom i denne delen av hotellet. Om det også er Business Class-rom i etasjene over under (rom 430-446 / 630-646), aner jeg ikke, men alle de overnevnte rommene i min etasje var i hvert fall likt innredet med samme utsikt.

12. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu OSL
    Oppgradert: Juniorsuite 4.etasje - med to ekstra feltsenger ..
    Offergave: Stor flaske boblevann (ja - vann) og litt frukt.

Jo kortere opphold, jo større rom får jeg tydeligvis ....

AndersB liker dette
  13. Cecilie

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Hotel Largo-Washington DC
    Rom booket: Vanlig standard
    Oppgradert: Nei
    Offergave: Nei

Generaltabbe deluxe å booke dette hotellet. Vi kan ta det fra begynnelsen av;

- Ved innsjekk ble jeg takket for å være Club Carlson medlem, ikke noe mer.
    Virker som det er standard hilsenen til alle CC-medlemmer.

- På morgenen dag 2 gikk vi til restauranten som jeg ble henvist til under innsjekk hvor frokost skulle serveres. Jeg trodde opprinnelig det var gratis men det viste seg at buffeten var 12 USD per pers. Jeg hadde ikke fått noen kupong eller lignende så jeg gikk til resepsjonen for å få det. Vanlig Club Carlson-regler tilsier jo kun frokost for Conciergen men jeg fikk kupong til alle som bodde på mitt rom (4 totalt så en god deal strengt tatt)
    Men før jeg kom så langt så kommuniserte jeg jo med dama i resepsjonen og jeg viste henne CCC-kortet mitt. Hun kikket bare rart på det å sa noe, words to the effect, det der kortet gir deg ikke frokost.

?!????!!

Joda så jeg måtte peke på den lille krølleskriften nederst på kortet hvor det står Concierge. Hun sa at hun aldri hadde sett et slikt kort før.

Nå skjønner jeg jo hvorfor. Ingen Concierge-medlemmer med vettet i behold (bortsett fra meg da, så klart :p ) bor på dette hotellet av egen fri vilje.

- Dag 2 housekeeping var en joke. De tok alle håndkledene våre på begge to rom uten å erstatte dem. Ringte til front desk og forlangte håndklær. (Too much to ask for? Tror ikkje det altså. Med mindre man har bestilt overnatting i et telt eller lignende)
    Da håndkledene endelig kom sånn omtrentlig 2 timer etter jeg hadde ringt (vi var ute og spiste i mellomtiden), kom de kun med store dusjhåndklær og små filler. Ikke et sånt håndklede til å stå på eller til å tørke hendene med.

- Dag 2 kvelden; Etter å ha klaget på mangel på håndklær så kokte det litt over for meg. Hadde jeg vært alene hadde jeg byttet hotell tvert men med 6 andre med meg på tur, derav to besteforeldre og ei grandtante, så så jeg ikke på det som noe greit alternativ.
    Jeg løp dermed (ja, kjapp gange i det minste) ned i resepsjonen og klaget min nød til resepsjonsfyren. Jeg sa at jeg var særdeles skuffet som Concierge medlem over mottakelsen og min opplevelse ved hotellet. Håndkledene var vel egentlig dråpene som fikk det berømte glasset til å renne over.
    Jeg påpekte også at Conciergekortet må være altfor likt CC Visa Signature kortet som "alle" har siden recogniton var totalt fraværende, til tross for at jeg ble gjenkjent som Club Carlson medlem.
    Jeg endte opp med å få gratis frokost for resten av oppholdet for de 3 på det andre rommet også. Greit nok egentlig selv om det på langt nær kan være noe form for plaster på såret.

Jeg hører kanskje ut som en over entitled bitch, but truth be told, Concierge krever jo 75 stays i løpet av et år. Og selv om jeg fikk min status gjennom en særdeles festlig chartertur, endrer ikke det på det faktum at dette hotellet har seriøse problemer med recognition av Club Carlsom elitemedlemmer.

På plusssiden bør det nevnes at vi har fått to nye vannflasker på rommet hver dag. Men det er så lite at jeg velger å utelukke det som offergave.

Sånn. Nå har jeg tommelkrampe. Hele dette reviewet ble skrevet per iPhone :p

AndersB, Jørgen, PCR and 1 other person like this.
  14. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Over-entitled elite!! Neida. Joda. Neeeida ;)

Jeg hadde heller ikke vært imponert, men dessverre ikke overraskende når vi snakker amerikanske Radisson, det er mye ymse der ute.

Cecilie liker dette
  15. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Park Inn Oslo Sentrum
    Rom booket: Businiess ready room (det som var ledig ved sen booking).
    Oppgradert: Nei, de har ingen kategori over.
    Offergave: Ingenting. Spurte senere i resepsjonen, og de hadde ingen valid unskyldning.

En liten nedtur etter de seneste oppholdene på dette hotellet.

16. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Hotel OSL
    Rom booket: Business
    Oppgradert: Nei. For første gang ble jeg ikke oppgradert på dette hotellet. Fikk nyoppusset hjørne businessrom i 6 etasje.
    Andre fordeler: Vann og frukt.

Noen som vet om dette hotellet gir bort vin og resten av det som står fremme?

17. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde møtet med en businesspartner her i København i går og dag, han bodde på Scandinavia og ble oppgradert til juniorsuite som Concierge på laveste rate

Har selv bodd der 3 ganger de siste 6 mnd og har alltid endt opp i en eller annen suite, alle nyoppusset, så ett godt tips for cc medlemmer på tur i CPH

SASDC8 liker dette
  18. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Oslo Plaza
    Oppgradert: Nei, standard rom.
    Andre fordeler: Nei. Hei, rommet ditt er klart, her er nøkkelen, have a nice day.

Ikke akkurat samme behandlingen som under MegaDo. Forskjellen var vel en sjokolade :p

19. Cecilie

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    På utkikk etter rimelig overnatting i København i mai, og så dukket denne opp til 804 DKK per natt. Noen som har vært borti dette hotellet før?

http://www.radissonblu.com/falconerhotel-copenhagen

Eller er det verdt å spytte i 152 DKK ekstra for et rom på Radisson Blu Scandinavia?

Angående vedlegget, så har Radisson Blu oversatt "miles" direkte til "flybonus"
    Det varmer vel et bonushjerte? ;)

Attached Files:

Last edited: 27. mars 2014
    AndersB liker dette
  20. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Trondheim Airport
    Oppgradert: Ja-businessrom(samme rom som tre siste opphold:501)
    Andre fordeler: fancy sjokolader/konfekt

Del denne siden