Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Park Inn by Radisson Aberdeen
    Status: Concierge
    Rom Booket: Double Single Use Standard
    Oppgradert: Club room kalte hun det hun som tok meg I mot (vet ikke om det eksisterer her), helt grei standard men ikke noe mer, men ble veldig godt tatt I mot I resepsjonen generelt sett
    Annet: Fikk beskjed ved ankomst (sikkert fordi jeg var småsjenkt etter HAU-CPH-ABZ med et par timer til rådighet med drikke på CPH) at jeg kunne gå I lobbybaren og hente meg en selvvalgt drink free of charge, hvilket jeg selvsagt gjorde + gratis vann på rommet begge dager

2. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Royal Hotel, Bergen
    Status: Gold
    Rom: Standard 2-for-1
    Oppgradert: Business Class
    Annet: Ingenting ekstra. Nyoppusset rom med "utsikt" mot Øvregaten. Litt støyproblemer den første natten, men det må påregnes natt til 17. mai. Overrasket at Royal gjør som Norge når det kommer til baconrasjonering. Kun mulig å få bacon ferdigstekt på et egg - og da kun en baconskive per egg. Hadde økonomiavdelingen bare skjønt det innlysende; at folk da ville kjøre på med den langt dyrere spekeskinken som erstatning (17. mai-helg), ville de nok vært noe mer liberal med baconet - kanskje neste år.

3. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu OSL
    Min status: Concierge
    Rom booket: Business rom
    Oppgradert: Ja, nyoppusset suite i 5
    Andre fordeler: Standarisert og upersonlig velkomstbrev, med et lite fruktfat og en stor flaske vann.

Godt å komme hit etter at jeg oppdatert på SAS flighten ned til et "nydelig" E sete...

4. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lenge er Gold Points gyldige?

5. Fjordheim

Fjordheim Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Royal Bergen
    Romtype: standard rom
    Oppgradering: ja, business class room
    Annet: intet spesifikt, men:
    I dag føler jeg at jeg fikk mye igjen for statusen, våknet altfor tidlig på Augustin Hotel i dag morges. Sjekket med nattportieren, ja i natt, om det var ledige romder fre-lør, det var det ikke, og han trodde at det var fullt mer eller mindre overalt (festspill & haugevis med turister er en dårlig kombo).

Men etter gårsdagens festligheter så fristet det særdeles lite rett og slett å sitte 3 timer på en buss + 40 minutter på en ferge for å komme seg tilbake til Haugebyen.

Sjekket så booking.com + et par andre. Kun få og dyre rom ledige.

Logget så inn på Club Carlson; på Hotel Norge var det intet ledig (like greit), mens det var ledig på Radisson Blu, og komboen poeng + cash var også tilgjengelig (15,000+800 et eller annet norske penger), bekreftet rommet straks, pakket sakene mine på Augustin og spaserte over til andre siden av Vågen, hvor jeg 20 minutter senere ble ønsket velkommen av en smørblid og sjarmerende bergenserinne som beklaget at rommet mitt ikke var klart. Hallo, 20 minutter siden jeg bestilte det jo, så det hadde jeg jo ikke forventet og garantert innsjekk var først kl.1500, og nå var den litt før kl.1100. Ville bare at de skulle ta vare på bagasjen min jeg.

Men fikk klar beskjed fra hun smørblide om at hun skulle garantere at et rom var klart til meg innen kl.11:30 og kaffe kunne jeg bare forsyne meg med mens jeg ventet. Så, kl.1145 (jeg ga dem litt ekstra tid) ruslet man bort til resepsjonen igjen. Og jada rommet var klart det, og hun smørblide kunne også melde at jeg var oppgradert til business class room.

Rommet er et typisk Radisson business room, helt ok.

Dette synes jeg var god service.

Nå time-out på rommet før man beveger seg ut i Bergen’s uteliv litt senere.

6. jefi99

jefi99 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Fra CC faq:
    Gold Points do not have an expiration date as long as your account remains active by earning or redeeming within a 24 month period.

AndersB and Cecilie like this.
  7. Cecilie

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svaret :)

8. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Køntri Inn & Suites, Orlando (ved Universal Studios)
    Romtype: Suite
    Oppgradering: Nei, men tror ikke det var noe å oppgradere til.
    Annet: Offergave (vannflaske og diverse snacks) med brev fra ledelsen (resepsonssjefen) ved innsjekk.
    Helt greit. Oppholdsrom med sovesofa, og separat soverom, skilt med en gang. Dermed fikk man litt privatliv på soverommet, men vedkommende som designet dørene til badet og soverommet, må ha vært kraftig på fyllla dagen i forveien ... Gratis frokost og wifi, men det fikk alle ....

9. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Trondheim lufthavn
    Rom booket: standard poeng+cash
    Oppgradert: ja, til businessrom( fikk ikke 501 denne gang,derimot to etasjer under...301:) )
    Andre fordeler: flott fat med nydelig konfekt

10. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu Scandinavia Oslo
    Rom booket: standard
    Oppgradert: Ja, nyoppusset businessrom i 12.etasje
    Andre fordeler: tidlig innsjekk kl 12 på et smekkfullt hotell

Det hører med at jeg ankom kl 11:15 og spurte om det var mulig å sjekke inn. Det var ikke det, men hun sa at siden jeg var en viktig kunde......:p:p så skulle hun varsle cleaning med en gang slik at rommet skulle være klart kl.12:00. Det var bare å vente i baren i resepsjonen så skulle hun varsle meg. Jaggu sto hun ikke ved bordet kl.11:59 og varslet om at rommet mitt nå var klart :):)

SASDC8 liker dette
  11. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Aqua Berlin
    Rom booket: standard
    Oppgradert: Ja, nyoppusset businessrom i 6etg (av 6)
    Andre fordeler: Vann og frukt på rommet, gratis frokost

12. mcleif

mcleif Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Anbefales hotellet?

13. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, det er jo ikke spesielt spennende foruten akvariet i midten med 1mill liter vann og 1500fisker, hehe. Men rommet jeg fikk var pent og nytt. Hotellet ligger forholdsvis sentralt til med gangavstand til det ene av to sentrum i Berlin. Rett ved tvtårnet faktisk. Kunne bodd her igjen.

mcleif and tommy777 like this.
  14. Cecilie

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Beijing
    Rom booket: Royal Club rom
    Oppgradert: Ja, til en eller annen one bedroom suite i 14.etasje
    Andre fordeler: Velkomstgave bestående av intet mindre enn ni roser, flere vannflasker, nøtter og grønnsaker. Turndownservice med badekåpe og tøfler.

Gratis wifi, en halv-ok frokost i loungen.

Men for et utrolig slitt og gammalt hotell. Dæven. Føltes som jeg dro tilbake til 80-tallet (selv om jeg ikke var født da en gang :p)

15. Cecilie

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu Scandinavia, København
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja, et business class rom med separat soverom i 20. etasje
    Andre fordeler: En flaske vann og noen nøtter i ei skål

Rommet var ekstremt "sterilt" i den form av at det var ett eneste bilde på veggen på hele rommet. Føltes litt som ei glattcelle :p
    Badet var knøttlite. Stua og soverommet var romslig.

Verdt å merke seg at frokosten åpner klokken 06.30 på en vanlig hverdag. Det synes jeg er i seneste laget. Fikk i meg ei lita skive med noe pålegg på og en halv kopp kaffe før jeg kastet meg i en taxi 0645 retning Kastrup.

tommy777 liker dette
  16. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Dette kom på mail fra ClubCarlson nå :
    "
    Dream Deals - bestill sommerferien din nå
    I sommer tilbyr Radisson Blu en Dream Deal som du faktisk ikke kan takke nei til! Overnatt hos oss mellom 10. juni og 15. september og vi tilbyr opp til 40% avslag! Dette fantastiske tilbudet er tilgjengelig ved de fleste av hotellene våre så lenge du booker mellom 10. og 20. juni. Så ikke vent med å bestille, finn ditt perfekte reisemål for den ekstra ferien til en god pris"!

Dette gjelder CC-medlemmer....

17. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Må være der kjipeste tilbudet noensinne. Så og si ingen tilgjengelig datoer på de store i Oslo i juni og juli i alle fall.

Ser nå at det er grafikken til Radisson som er crap. Blå = ingen ledige rom Grå = ingen ledige rom. Fikk meg til å tro at det ikke var ledige rom, og gadd ikke å gjennomføre bookingen. Men det er en del ledige rom altså, og spesielt de dagene hvor hotellene normalt sett er fulle av business travelers. I helgene derimot er det lite å finne.

Last edited: 11. juni 2014
  18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant ingen helger jeg sjekket i juli/ august..

19. LN-FHU

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil tro det er for å selge rom i ukedagene, som ellers er fyllt opp med businessfolk. Sommerperioden er vel som flybransjen, med lite businesstrafikk i ukedagene-ergo dårligere salg på rom som ellers er booket av business-folk...?
    Helgene er vel som vanlig bedre booket vil jeg tro.....

20. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    3000 poeng for survey nå

Del denne siden