Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Park Inn Alexanderplatz, Berlin
    Status: Gold
    Rom booket: 4 for 2 (x 2)
    Oppgradert: Greit rom. Lite, men funksjonelt. Fin utsikt. En flaske vin, noe vann og frukt stod klart til meg - og min statusløse reisekamerat på det andre rommet. WiFi kostet skjorten, men ble trukket fra ved utsjekkingssystemet p.g.a. Gold (for oss begge). Fikk jammen meg også poeng for begge rommene på min konto også. Eneste som trekker ned er den uendelig lange innsjekkingskøen, og det var ingen separat kø for statuskunder.

Bor der gladelig igjen. Integrert Burger King er flott, selv om tyskerne tar betalt for ketsjup.

2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson BLU Scandinavia Hotel, Gøteborg
    Min status: Gold
    Rom booket: Familierom
    Oppgradert: Forsøkte meg på en eStandby Upgrade til en Executive Suite, men hotellet var fullt, så den ble ikke godkjent ved innsjekk. Fikk tilbud om en Junior Suite for 400,- pr. natt som jeg takket ja til av ren desperasjon for å få noen ekstra kvm til familien. Så.. Ingen free upgrade eller anerkjennelse av gullkortet.
    Andre fordeler: None, zip, nada.. Business as usual for meg og CC med andre ord. Har aldri mottatt verken offergave eller annet.

3. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson BLU Tromsø
    Status: Gold
    Rom booket: 2 for 1
    Oppgradert: På ingen måte.
    Ellers: Ba om dobbeltseng, fikk to enkle. Ringte lobbyen kl. 22:31 for å bestille mat (umiddelbart etter innsjekk), men fikk klar beskjed om kjøkkenet stengte kl 22:30. Vinduet på rommet stod også åpent. Rommet var helt standard, men uten Radissons baderomsprodukter. Her gikk det i et merkeløst produkt både ved vasken og i badekar/dusj, trolig plumbo, som jeg står over.

Finnes helt klart bedre alternativer i byen. Skal benytte meg av de neste gang. 100% Guest Satisfaction kan de trekke fra en null, så nærmer de seg fasit.

Edit: TV-en stod for øvrig i praktisk 90-graders vinkel fra sengen. På veggen rett foran meg henger det imidlertid et mye større bilde av en smilende afrikansk stammedronning. Nyttig.

4. C-klasse

C-klasse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Radisson Blu Edwardian Manchester
    Min status: Gold Elite
    Rom booket: Bonus CC, 2 netter a 44000 points.
    Oppgradert: Ja, til Business Class Rom med frokost.
    Andre fordeler: Vann, personlig velkomstkort. 1 Gratis drink av eget valg i baren. Max 12.50 pund.

5. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Radisson Blu Royal, Bergen (igjen...)
    Min status: Concierge
    Rom booket: Billigste (firmaavtale), via clubcarlson.com
    Oppgradert: Fikk beskjed om at jeg egentlig skulle blitt oppgradert til suite, men på grunn av at det var fullt ble det bare til et businessrom. Dog kunne jeg få bytte til en suite i morgen om jeg ønsket det.
    Andre fordeler: Det dukka opp et menneske med et fruktfat etter hvert.

Er forøvrig invitert på julefrokost på torsdag.

6. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell : Scandinavia,Oslo
    Status : Concierge
    Booket : billigste tilgjengelig
    Oppgradert : ja,til businessrom 17.etg
    Andre fordeler : gratis PTV

SASDC8 and tommy777 like this.
  7. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jøss, etter å ha fyllt ut en survey som Park Plaza Amsterdam Airport sendte meg etter mitt stay fikk jeg dette i innboksen nå i dag

Jaudå hadde jeg fått 100K CC-poeng hadde jeg nok smilt ;)

Neida. Hadde 3G-nett på mobilen jeg så klarte meg uten den ene kvelden. Allikevel. Mangel på WIFI skal vel ikke forekomme i 2013?

#firstworldproblems :p

8. Hickok

Hickok Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Har hatt snart 10 overnattinger med forskjellige CC brands etter MD80 MegaDO, og må ærlig innrømme at jeg ikke ser nytten av status i dette programmet i det hele tatt. Kun en gang har jeg fått oppgradert rom, ca. 50% av gangene får jeg velkomstgave (alt fra kort via vannflaske til syltetøy og juiceflaske) og frokost må man generelt argumentere seg til i utlandet, ettersom dette ikke er registrert på deg (etter litt diskusjoner finner de deg stort sett på en annen liste, men den vil de ikke se etter med en gang). I Norge har jeg 0% på velkomstgave og romoppgradering, bl.a. på SAS hotellet på julebordet.

9. Hickok

Hickok Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Edwardian Grafton, London
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Som vanlig ingen oppgradering.
    Andre fordeler: Fikk egentlig ikke frokost, men fikk kranglet meg til den. Den var god. Gratis WiFi.
    Negativt: Små rom, trangt, strengt tatt ikke verdt prisen. Ingen velkomstgave (har 0% suksessrate på dette i UK).

10. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Shanghai New World
    Oppgradert: Ja, til Deluxe Suite
    Andre fordeler: Vannflasker, og sjokolade hver dag

SASDC8 and Jørgen like this.
  11. Hickok

Hickok Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson LAX
    Oppgradert: Ja, til Junior Suite (tror jeg de kalte den. Svær var den i hvert fall).
    Andre fordeler: Ingen velkomstgave utenom en vannflaske.

12. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Sendte du mail til dem eller kom dette uoppfordet fra hotellet ?
    Har selv en pending hos dem i mars....tar med fruen på overaskelsestur for å feire bryllupsdag og bursdagen hennes....( 3 mnd etter dagen :D )

13. Cecilie

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sendte Mail i forkant for å bekrefte at CC nummeret mitt lå inne, samt å spørre om en liten overraskelse til fattern i anledning hans bursdag :)

LN-FHU liker dette
  14. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Park Inn Oslo
    Oppgradert: Ja, både jeg og kollegaen min til Business ready room.
    Andre fordeler: Noen sjokoladebiter og en hyggelig velkomst hilsen :)

Attached Files:

LN-FHU liker dette
  15. Hickok

Hickok Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    På Park Inn i Oslo var jeg også på mandag. Med nøyaktig samme resultat.

SASDC8 liker dette
  16. LN-TKP

LN-TKP Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Gardermoen
    Oppgradert: Ja, "styrerom" med stort konferansebord.
    Andre fordeler: Niks nada! Ikke så mye som en sjokoladebit. Skikkelig skuffet, så kommer nok ikke til å velge Blu neste gang jeg overnatter på Gardermoen.

tommy777 liker dette
  17. Cecilie

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Country Inn & Suites Newark Airport, Elizabeth NJ
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Niks, nada, ikke ein shit. Må si jeg er litt skuffa. Ble heller ikke ønsket velkommen (tilbake) under innsjekking. Ganske så under par i forhold til hva jeg opplevde sist gang jeg bodde der, i mai 2013. Da var jeg kun gold, men ble oppgradert og fikk offergave i form av en snackbag med godis og brus (wuuuhuuu) Ikke det at offergave eller oppgradering er så sykt viktig men jeg synes kanskje hotellet burde ønske meg velkommen og si f.eks at hotellet er fullt så oppgradering ikke er mulig. Eller noe. Jeg vet ikke helt, men har sendt en Mail til dem om det så får vi se hva som skjer :p

18. Cecilie

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Country Inn & Suites Newark Airport, Elizabeth NJ
    Oppgradert: Jepp, til Queen suite
    Andre fordeler: Snackpose med to flasker vann, chips og sjokkis levert ved innsjekk sammen med romnøklene. Det var også et håndskrevet kort fra General Manager som ønsket meg velkommen tilbake. Tidlig innsjekk (1300) Gratis shuttle til/fra Newark (EWR)

Yes, now we're talking. Fylte ut en survey etter mitt opphold for en uke siden, hvor jeg påpekte mangler ved recognition, oppgradering, velkomstgave. Var egentlig litt skuffet over forrige opphold. Men nå har de rettet opp inntrykket mitt. Har også fått mail fra front desk manager om at hun skulle ta opp mine kommentarer til riktig vedkomne, så da regner jeg med at det er blitt/blir gjort.

Jeg skal forresten bare være her et par timer. De har ikke dagrom rates her, så jeg måtte booket et vanlig rom 20.-21.jan og så fikk jeg sjekket inn tidlig.

19. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Blu OSL
    Oppgradert: Ja, til Business Class
    Andre fordeler: Nei. Ankom kl 1945 og ble plassert i en støvhaug av en oppussing i 6. Etasje. Dro til onkel Robert på Jessheim og da jeg kom tilbake, hadde jeg ikke mottatt noe. Ringte ned og spurte om de ikke brukte å gi deres beste kunder ankomstgave, en frekk kar svarte at de ikke visste når jeg ankom, så det var jo umulig. Lol. Jeg spurte om jeg kunne ta to vann fra minibaren, det svarte han strengt nei til, men han kunne sende opp vann. Merket at de røde lampene lyste på telefonen. De holdt på å skifte telefonsystem, så det gikk ikke an å skru av lampene, han la da frekt til at det var jo bare å legge en sokk eller en håndduk over dersom det ble for sjenerende. 15 min senere ankom en kar med to etterfulgte recycled vannflasker. Sov elendig grunnet alt støvet, dobbel dose allergimedisin måtte til, sov kun 3 timer. Da jeg nevte at det kanskje var en elendig ide å selge rom til 2695 i en etasje som så ut som downtown Bagdad, fikk jeg kun ett tomt blikk til svar. Dritthotell

Trety liker dette
  20. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Noen erfaringer med å booke gjennom hotels.com for så å slenge "svartkortet" i bordet?

Del denne siden