Hotell: Radisson Blu Berlin Min status: Statusløs - enn så lenge... Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Andre fordeler: Nei. Mulig de byr på fiskesuppe neste gang de tømmer akvariet. Jeg er ikke noen kjempefan av Berlin Mitte. Bortsett fra museumsøya, så liker meg meg bedre andre steder i byen, men jeg måtte jo prøve Radisson Blu (skal innrømme at jeg trodde jeg kunne ha fordeler av Concierge-status etter MEGADO6, men det var litt naivt å tro at det skulle gå så fort.) Dog; hotellet er bra, det. Mitt standard-rom - omtrent 25 M2, var det på - har et funksjonelt og pent interiør, og jeg kunne velge utsikt mot akvariet, eller utvendig (som viste seg å være semi-innvendig, ettersom vinduet vendte ut mot en arkade med flere uterestauranter. Med andre ord så man ikke horisonten, men hadde god oversikt over de lokale serveringsstedene. Rommet bør på totalt to - 2 - stikkontakter, pluss en på badet. Naturligvis var de plassert langt unna nattbordet. Det var også utstyrt med to - 2 - kleshengere. Jeg lurer på om ikke antallet kleshengere har noe med standarden på rommet å gjøre; det aldeles forferdelige rommet jeg hadde i London - beskrevet i egen sak - var utstyrt med ikke mindre enn femten kleshengere! Men det er en digresjon, muligens doktorgradmateriale om jeg får forbedret empirien, vi får se. Tilbake til rommet, som så slik ut; Altså anstendig. Rent og pent, kaffekoker, strykebrett, minibar og safe plassert logisk, ergonomisk og skjult, slik vi liker det. Arbeidsplass, som var snau, men det viktigste i våre dager er jo en god lenestol, uansett. Det var det ikke, stolen på bildet var ikke spesielt komfortabel. Men dog; en stol. Det er ingen selvsagt ting i et standardrom, har jeg fått erfare. Senga var god. Deilig. Helt fortreffelig. Faktisk så til de grader god, at når jeg skulle ta en liten strekk etter å ha labbet rundt i Berlin en hel dag, sov jeg i tre timer. Deretter var det tid for middag; Som illustrert, så kan det gå skikkelig galt når man er på disse trakter, så det gjelder å være på vakt. En hovedregel er at jo større og hissigere den kosovo-albanske innkasteren med påklistret smil og truende bevegelser med menykortet er, desto dårligere er antagelig maten. Jeg spiste isteden på hotellets restaurant HEat. (E'en skal være stor, det er hipt). Valget var ikke tilfeldig, etter nye to timer labbing i nærområdet, med studier av det som var av spisekart og jevnlig pålogging på TripAdvisor. Enden på visa ble at jeg gikk tilbake til hotellet og spiste der. Jeg angret i og for seg ikke på det, restauranten er trivelig, folkene hyggelige og maten helt all right. Man får billigere mat rett utenfor - for eksempel den Berlinske pølse-tallerkenen, men da tror jeg kanskje man dør av det. Det gjør man neppe av asparges og et par glass tørr Riesling. Om fjorten dager er jeg tilbake. Da er det heldigvis Palace igjen. MEN; ikke et vondt ord om Radisson, altså. Om man absolutt må bo i Mitte. PS; Legg merke til hvordan de har garnert pølse-platten med et par løkringer. De kan når de vil! PPS; Baren, sett fra heisen. Den var ikke spesielt hyggelig, men spektakulær. Dingsen på toppen er det berømte akvariet. De hadde slukket lysene, fiskene skulle nok legge seg. Vanligvis er den godt opplyst, så man kan studere livet i havet over en Weissbier. Hadde de hatt Rammstein som heismusikk, ville lykken vært komplett!
Bodde på Radisson Blu Hotel Haugesund i natt. Bestilte via CC-appen i går ettermiddag. Ved utsjekk spurte resepsjonist: "Er du CC medlem?" (!!) "Jeg får ikke dette opp på systemet hos meg" Var jo booket via appen, hvordan er dette mulig?
Tipper det er fordi hotellet i Haugesund (som bla. Lillehammer og Ålesund) ikke er 100 % "medlemmer" av CC og dermed får de ikke opp CC informasjon når man booker. En heller snodig løsning, og har fått den forklart et par ganger av hyggelig check-in agenter, da jeg heller ikke skjønte bæra da de spurte om CC medlemskap på innsjekk.
Har opplevd det samme med booking via weben og clubcarlsonprofilen. All info om meg lå inne for hotellet unntatt CC-nummer og status...
OK, takk @SASDC8 Make sense. Ikke ukjent med sentral- vs privateid differensiering av ulik art i annen bransje. Edit: Men det virker litt amatørmessig. Burde selvsagt utnytte lojalitetsprogrammet og mulighetene det gir for å forsterke kundebåndet. Ser ikke helt grunnlaget for denne manglende integrasjonen.
Kommer an på hotellet og check-in agenten. Det er ikke noe du har krav på, men har opplevd det på flere hoteller.
Hotell: Radisson Blu Wroclaw Min status: Gold Rom booket: Superior Oppgradert: Ja, til Business. Andre fordeler: 2-3 flasker med vann satt ut på rommet hver dag. Dagsfersk Aftenposten på døra, riktignok en sammenstiftet "hjemmeprintet" blekke, men den gjorde absolutt frokosten bedre! Sengen var steinhard, og rommet var temmelig stort med lite innredning. Jeg bodde i 5 etg, og hørte knapt en lyd fra noen andre under hele oppholdet. Meget bra frokostbuffet, og frokost til 10:30 i ukedagene er alltid et pluss
"Tjen 1500 SAS EuroBonus-poeng og 20 Club CarlsonSM Gold Points® per USD du bruker når du bor på Radisson Blu® og Park Inn® by Radisson-hoteller i Europa, Midtøsten og Afrika fram til 31. august 2015." Høres vel raust ut.... Lurer på om de har skjønt hva de har skrevet. Her, derimot, så forstår jeg det som om man får 1500 poeng totalt, etter at kampanjen er avsluttet. https://www.clubcarlson.com/secure/offers/registerOffer.do Og det er jo ikke raust, i det hele tatt.
Hotell: Radisson Blu Trondheim Airport Min status: Gold Rom booket: Standard pre-paid Oppgradert: Jepp -business Andre fordeler : Stor skål med div.småsjokolader
Hotell: Radisson Oslo Plaza Min status: Gold Rom booket: Business Oppgradert: Ja, til Junior Suite Andre fordeler: Ja, liten pose med karameller og velkomstbrev.
Hotell: Radisson Blu Royal Garden Trondheim Min status: Gull Rom booket: Business Oppgradert: Ja, til junior-suite over to plan,med utsikt mot Nidelven Andre fordeler: Flaske mineralvann og stort fat med div.småsjokolader og friske bær
Hotell: Radisson Blu Gøteborg(Lindholmen) Min status: Gold Rom booket: Family room Oppgradert: Nei, Andre fordeler: 2 flasker med vann satt ut på rommet hver dag og to petit fours ved ankomst Hotellet var litt preget av Gøteborg Marathon, det luktet gymsal og huset vel 400 deltakere til arrangementet nevnt over. Ikke verdt pengene det kostet - Sorry Carlson,
Hotell: Radisson Royal Hotel Dubai Min status: Concierge Rom booket: 2 for 1 Oppgradert: Ja, til deluxe hjørnerom med fantastisk utsikt Andre fordeler: Rikelig med vann, sjokolade og velkomstbrev. Fikk også tilgang til loungen, som hadde bra frokost
Så lenge det er noe ledig skal det i teorien ikke være noe problem. Vet ikke om CC skiller på hvilket kort man har men vet andre steder der det skiller på antall rom kategorier man blir oppgradert som f. Eks GHA.
Hotell: Radisson Blu Oslo Airport Min status: Concierge Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, Junior Suite. Andre fordeler: Fruktfat, flaske med vann og velkomstbrev.