Hotell: Radisson Blu Lillehammer Hotell Min status: Concierge ( *kremt*) Rom booket: Standard - til 800,- kroner natta inkludert frokost. Oppgradert: Jamen ikke godt å si, men det er ikke usannsynlig. Det var fullt belegg da jeg ankom, og jeg fikk beskjed om å komme tilbake senere for innsjekking (klokka var 12). Da jeg nevnte at jeg hadde fått statusoppgradering, så fikk jeg allikevel et rom. Rommet var vel fra 1994, antar jeg, med damp-tv og det hele, men antagelig av de beste de hadde. Utsikten var upåklagelig og det hadde en to-seters sofa og to enkeltsenger. Badet var - rent. Mer er det ikke å si om det, kanskje bortsett fra at det eneste som befant seg der, av toalettartikler, var en solid fastboltet såpeflaske med steinhard såpe. Jeg, mann, 100 kilo og i min beste alder, strevde fælt med å skvise ut tilstrekkelig såpe til en kattevask. En detalj, kanskje, men det trekker kraftig ned fordi det minner om lite raushet - og dessuten er komplisert for folk som av en eller annen grunn ikke har en steinhoggers kraft i hendene. Andre fordeler: Tilbud om morgenkåpe og en avis på døra om morgenen. Frokosten var forøvrig et kapittel for seg. Det som skulle være varmt, var kaldt. Bønnene var steinharde og de hadde erstattet baconet med kjøttboller og englepikker. Ingen av delene fristet. Ikke speilegg, men den fæle pulver-eggerøra de bruker overalt. Pålegget - skinke, pølse og ost, var av rimeligste kvalitet. En type sild, litt laks. Ellers var det godt brød, god kaffe og juice, samt noe annet småtteri; et utvalg kraftfor (man er tross alt i Gudbrandsdalen), litt frukt og annet småtteri. Møblene var grisete, og datt fra hverandre. Et pluss for at det åpenbart var lov til å ta med Harley'en inn i baren når det regnet ute. De hevder at hotellet er under renovering. På forespørsel så fikk jeg opplyst om at det ikke gjaldt rommene i fløyen jeg bodde, så jeg antar at kanskje Riksantikvaren har vært innom og erklært de som forminner. Kort oppsummert; veldig trivelig, men med åpenbare mangler; nedslitt, rufsete og gammeldags og med enkelte løse deler. Omtrent som meg. Så jeg følte meg hjemme og vil definitivt bo der igjen. Dessuten er beliggenheten perfekt!
Hotell: Radisson Blu Hamburg Airport Min status: Concierge Rom booket: 2 for 1 Oppgradert: Ja, til Business Class rom i øverste etasje. Andre fordeler: Badekåpe og gratis pay TV. (mistenker at disse fordelene er knyttet opp mot rommet og ikke mot status)
Hotell: Radisson Blu Gardermoen Min status: Gold Rom booket: Standard rom Oppgradert: Suite Andre fordeler: Kort vei til første LH til Frankfurt
Hotell: Radisson Blu Royal Garden Min status: Concierge Rom booket: Standard rom Oppgradert: Business rom ut mot elven Andre fordeler: Halvflaske rødvin og dessert-tallerken Ikke suite denne gangen, da disse var booket bort. Royal Garden har den klart mest attraktive velkomst gaven av de Radisson hotellene jeg bor mest på.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia København Min status: Gold Rom booket: Standard rom på poeng Oppgradert: Nope Andre fordeler : Niks Spurte på innsjekk - de oppgraderer kun concierge sa de.... Hotellet var fullt, så vet ikke om det hadde hjulpet. Var der i påska og ble da oppgradert til junior-suite på Gold, så sannhet med modifikasjoner der altså. Fikk uansett et grei rom med utsikt mot byen, men vel mye trafikkstøy, og A/C fungerer ikke.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia Min status: Gold Rom booket: Billigst Oppgradert: Business Class rom Andre fordeler: Første to gangene gave på rommet - de siste gangen: fin utsikt. Oppgradert 5 av 5
Hotell: Radisson Blu Alna Min status: Gold Rom booket: Business Class rom Oppgradert: Nei Andre fordeler: Nei - ikke imponert.... Rot med både internett og nøkkelkort
Hotell: Radisson Blu Scandinavia Gøteborg Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Business class Andre fordeler: Tallerken med frukt, sjokolade og en flaske vann
Hotell: Radisson Blu Royal Viking Stockholm Min status: Concierge Rom booket: billigste Oppgradert: tja, si det. Jeg har ihvertfall ikke fått noe business class rom... Andre fordeler: Velkomstpakke med sjokolade, frukt og vann. Selve oppholdsrommet er nyoppusset, men det er ikke badet. Kombinasjonen er helt corny. Stort minus for dusj i badekar. Jeg kan ikke få sagt for ofte hvor mye jeg hater dusj i badekar.
Det skal man ikke kjimse av, det er et godt salgsargument LOL. Seriøst, tidligere eier av hotellet var (er) aktiv i MC miljøet på Lillehammer og de hadde i en årrekke treff på hotellet. Med sykler overalt og telt i hagan.
Hotell: Radisson Blu Scandinavia København Min status: Concierge Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Andre fordeler: Noe snacks og en liten flaske smoothie Er egentlig litt sjokkert siden jeg alltid har fått en juniorsuite her og hotellet var nesten tom siden det var pinse. Gadd ikke dille med å spørre. Standardrommene er knøttsmå. De har kuttet frokosten kraftig, brukte å være kanon, nå var utvalget dårlig
Ja....som jeg sa lenger opp : en sannhet med modifikasjoner at de oppgraderer kun Concierge..... Er ganske enig i at frokosten er dårlig der, fikk tilbud om å kjøpe frokost til 175 DKK pr/person, men det var altså SÅ uaktuelt etter frokost-opplevelsen der i påsken.
Hotell: Radisson Blu OSL Min status: Concierge Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, til junior hjørnesuite Andre fordeler: Nei Hotellet var tilnærmet fullt, har aldri betalt så mye som jeg gjorde denne dagen. De har kuttet på håndklærne, nå har de kun to badehåndklær som ligger i dusjen, thats it. Ingenting med vasken, nada. Minibaren var låst og den forble låst siden hotellet hadde problem med leverandøren (??). Det å ringe til resepsjonen er fortsatt en utfordring. Rundt 30 ring før de plukker opp. Ingen velkomsthilsen på rommet, noe de bruker å ha kontroll på. Jeg hadde begynt å like dette hotellet igjen, men skjerpings må definitivt til
København er nok ikke stedet jeg vil bo på Radisson. Trives altfor godt på Admiral. Dessuten er gjerrighet det verste jeg vet! Når det spares inn på håndklær, sjampo og lignende småtteri; som er små detaljer, men viktige, ettersom man på et hotellrom faktisk ikke har så mye, så skal det mye til at jeg kommer igjen. Aner jeg raushet, derimot, så smelter jeg fullstendig. Det skal ikke stort til.
Hotell: Park Inn OSL Min status: Gold Rom booket: Familierom Oppgradert: Tja, familierom med fin utsikt over flyplassen, rett over VIP loungen. Samme størrelse som standard business rom bare uten nespresso og minibar. Andre fordeler: Fruktfat ble levert på rommet
Hotell: Radisson Blu Royal Garden Trondheim Min status: Gold Rom booket: Standard award Oppgradert: Nei Andre fordeler: Fat med sjokolade og en Farris. Nå var ikke jeg med her da, denne booket jeg for kona, guttungen og svigermor, så hadde kanskje pratet på meg en upgrade ved innsjekk. Liker at de gir velkomstgaven når jeg booker awards for andre.
Hotell: Radisson Blu Aqua, Chicago Min status: Gold Rom booket: Standard award Oppgradert: Ja, Business Class med tilgang til Club Lounge Andre fordeler: Nøtter, vannflasker og velkomstbrev. Loungen var ikke noe wow, men ok utsikt og et greit sted å ta en drink før man gikk ut på kvelden. Generelt veldig trivelig betjening i alle ledd. Fresht rom med svært god seng.
Hotell: Radisson Blu Hotel Værnes Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Business class Andre fordeler: Tallerken med frukt og sjokolade