Spurte på Radisson Royal Garden om merkost for 1 ekstra person på rommet & fikk svar at med Gull status, så var ikke det noe tema, og at jeg bare behøvde betale for 1 person. Tror ikke dette er en del av standardpakken, så var et flott gode å tilby. Forøvrig så har de hatt 100% på automatisk oppgradering av rom, og gitt suiter til tider. Gratis benyttelse av deres store pay tv filmpakke er også inkludert her.
Hotell: Radisson Blu Plaza Oslo Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, Businessrom i 28.etasje Andre fordeler: En pose med rosa karameller!
Hotell: Radisson Blu Plaza Oslo Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, Businessrom i 30.etasje Andre fordeler:
CC gold rematch mot EBG/EBD nå er avviklet. Kan løses ved å kjøpe 200 Rezidor aksjer. (SEK 6.660,- + SEK 135,- i kurtasje per 21.04...). Helt teoretisk
En how-to om hvordan få Gold Elite mot aksjeposter: Tips og triks: Snarvei til Club Carlson Gold Elite
Benyttet 48hrs romgaranti for første gang, standard rom til full pris i et fullt København. Følte meg som en tupe i suppa hos Radisson Central Booking! CCC
Hotell: Radisson Blu Ålesund Min status: Concierge Rom booket: Business Oppgradert: Tja, fikk hjørnerom med flott utsikt Andre fordeler: Frukt og sjokolade Mulig den svakeste insjekkingsopplevelsen noensinne og svak frokost. Vil ikke bodd hær, om det ikke var for tripple points hos CC.
Det gir jo bare Gold et år, deretter må man klare kravene. Noen som har finlest betingelsene tilstrekkelig til å si noe om dette kan løses ved å selge aksjeposten, for så å kjøpe en ny? Antar det er tatt høyde for. Uansett er vel nedsiden såpass liten at det kan være en veldig ok løsning for å få en doft av den fina världen. Eventuelt bli kurert for gull-hungeren; hvilket skjer når du står der og flasher det nyerevrvede gullkortet på en utstudert diskret måte, og fremdeles blir oversett.... Beklager, off topic....
I betingelsene står det: "* Upgrade to Gold Elite status will be effective approximately 10 working days following enrolment. To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules." Men jeg fant nå en tråd på businessclass.se. De siste to kommentarene i tråden vedrørende dette, viser at aksjeholdere har blitt nedgradert, men oppgradert ved henvendelse... http://www.businessclass.se/forum/threads/club-carlson-gold-elite-genom-aktieköp.8112/page-36 So, time will show. Har forøvrig hatt god erfaring med CC gold. Bestilte blant annet 2 rom (x2 netter) i påsken i London i fjor, og begge ble oppgradert (Jr. Suite og Businessrom). Oppnår ikke gold på kvalifisering, og setter derfor stor pris på alternative muligheter for å beholde dette. Har ingen flashbehov, men nytteverdien derimot setter jeg stor pris på...
Hotell: Radisson Blu Scancinavia, København Min status: Concierge Rom booket: Standard rom på romgaranti Oppgradert: Ja, Jr. Suite Andre fordeler: Brente mandler og vann med blomstersmak Men det beste av alt: Radisson Matinique på Manhattan frigjorde nettop et rom mot poeng til meg i august, så vi slipper å bo i ødemarka eller betale big $. Skrev kun en høflig mail og spurte om de kunne åpne opp flere netter!
Hotell: Radisson Blu Edwardian Mercer Hotel Min status: Paria (rød). Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Andre fordeler: Vannflaske Overstrømmende hyggelig mottagelse av damen bak skranken, trass i vindjakke og jeans og et noe oppgitt uttrykk etter å ha betalt 240 kroner for et "ekspresstog" som brukte nesten tre ganger så lang tid som forutsatt, inkludert togbytte (!!!) mellom Gatwick og Victoria... Men det er jo privatiseringens pris. Banen fungerte som vanlig upåklagelig. Fikk et rom i tredje, i vanlig London-stil så var det relativt lite. Men delikat nok, om man liker imitert slangeskinnstapet, rosa og grønne puter i et slags glinsende fløyelsmateriale. Rent og pent. Tannkremlukt på shampoen her også, det må være en eller annen innkjøper i denne hotellkjeden som enten har en veldig rar smak, eller dårlig luktesans. Det mest oppsiktsvekkende her, bortsett fra beliggenheten, som er super, må være prisen. Sikkert litt takket være den høye pundkursen, men ikke bare. Jeg antar at dette bonuspoeng-opplegget CC kjører, må finansieres på en eller annen måte. Jeg brukte 30K poeng, og sparte drøyt to tusen kroner på to dagers opphold. Allikevel var regningen frisk nok, ca. 1700,- pr. natt. Uten frokost.... Konklusjonen må være; hotellet er trivelig nok, men man får definitivt ikke så mye for pengene som man f.eks. gjør, på The Rembrandt, som ellers er mitt favoritthotell i London. Om man gjør et kupp, eller har for mange bonuspoeng, så er det bare å bestille her, dra på seg tweed-jakka, cordbuksene og silkeskjerfet og fråtse i alt det strøket rundt Covent Garden har å by på. Og hvorfor jeg elsker London? Hvor finner man ellers folk som advokaten, fotografen og eventyreren Rupert Grey (som jeg hadde gleden av å stifte bekjentskap med, på Nordic Light;
Hotell: Park Inn Alexanderplatz. Status: Gull Rom booka: Billegaste. Oppgradert: Veeel.. Han sa eg vart oppgradert til city view. Var nok standardrom. Dei andre i reisefølget hadde booking hjå hotels og fekk same rom, med city view i høgare etg. Andre fordelar: fruktfat, stor flaske vatn, lita flaske vin. Ganske greitt hotell mtp. Pris. Unngå å besøke panoram view'en. Kostar 4 € men er ganske jalla. Prøvde å kome gratis opp sidan eg er gull, men det gikk ikkje. Bruk heller pengane til å kome opp i fjernsynstårnet. Det er det verdt. Rimelege prisar i baren der oppe iallefall. Restauranten kan eg ikkje uttale meg om.
Hotell: Trondheim: Radisson Blue Royal garden Status: Gull Rom booka: Standard. Oppgradert: Niderosdomen Suiten Booker fast standard rom, som alltid automatisk blir oppgradert til business rom, men ca hvert 5 opphold så tildeler de en av deres store "leilighet" suiter. Har aldri selv forespurt om oppgraderinger.
Hotell: Park Inn Oslo Airport Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, business friendly room (hjørnerom) med spisebord. Andre fordeler: Enkelt fruktfat Var innom for andre gang på to uker og fikk akkurat samme hjørnerommet i 5. med utsikt til utenlandspiren.
Hotell: Radisson Blu Airport Trondheim Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Ja, Business Class rom med utsikt til rullebanen. Andre fordeler: Avis levert på døren.
Hotell: Radisson Blu Edwardian Bloomsbury Street Hotel Min status: Concierge Rom booket: Deluxe på MEGADO-rate Oppgradert: Ja, Business Class på executive floor. Andre fordeler: Avis, 2 flasker vann, fruktfat og personlig velkomstbrev.
Hotell: Radisson Blu Edwardian Kenilworth Min status: Statusløs. Rom booket: Standard på MEGADO-rate Oppgradert: Ja, de påsto så. Men jeg tviler. Andre fordeler: 2 flasker vann. Og CC Consierge... Rommet var hinsides dårlig, i forhold til prisen på tre tusen. Har ikke bodd på et værre rom på åresvis, uansett hotellkjede. Forøvrig beskrevet her; http://forum.bonusfeber.no/threads/reporting-live-from-megado6.3027/page-6
Hotell: Radisson Blu Arlandia Min status: Statusløs. Rom booket: Standard på MEGADO-rate Oppgradert: Nei. Andre fordeler: Nei. Rommet - hele hotellet, faktisk - var nyoppusset. Veldig pent og trivelig rom, dog ikke av de største, gode senger, bra frokost, ok restaurant og veldig hyggelige folk. For ni hundre kroner natta var dette et kupp.
Hotell: Radisson Blu Royal - Brussel (sentrum) Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Nei Andre fordeler: "Welcome back" fra resepsjonisten var det nærmeste jeg kom noen fordel/recognition. Som vanlig på dette hotellet.