Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Har nok ikke det. Ikke at det spiller noen stor rolle, det var del av en Icelandair-pakke, så det har vel ikke kostet stort. Betalte 4.700,- for fire netter på hotell, fly t/r, transfer, hvalsafari og en heldags busstur. Ingen upris. Men spent på om jeg får overtalt de til å registrere oppholdet på CC-kortet.

2. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Radisson Narita
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ja, til business-rom.
    Andre fordeler: Tallerken med en skål nøtter og en skål oliven, en liten pakke sjokolade, 2 x kildevann, 2 x Perrier kullsyrevann, velkomstbrev.

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Oslo
    Andre fordeler: Ikke på rommet, men så ramlet jeg inn klokken 23 om kvelden uten reservasjon. Enkel frokostpakke i hånden, da jeg måtte reise før frokostservering åpnet.

Cecilie liker dette
  3. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Narita
    Andre fordeler: Tallerken med en skål nøtter og en skål oliven, en liten pakke sjokolade, 2 x kildevann, 2 x Perrier kullsyrevann, velkomstbrev.

Vi hadde altså akkurat samme opplevelsen som @Herlov :) Tilfeldigvis også samme natt! :) Kan kanskje også nevnes gratis transfer til NRT..?

Herlov liker dette
  4. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Hrmpff... Da får jeg etterlyse de.

5. wilhelm

wilhelm Medlem

Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Radisson Blu Kenilworth, London
    Rom booket: Enkeltrom
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Nei

Frokosten er grei dersom du liker engelsk frokost, men kanskje noe dårlig utvalg for en typisk norsk frokost mht utvalg.

NB: Disse enkeltrommene er knøttesmå og har meget små bad, så dersom du lider av klaustrofobi så bør du booke et større rom.

w

6. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Country Inn and Suites, El Paso Sunland
    Min status: Silver
    Rom booket: Standard King
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Nei

Mitt første opphold etter jeg falt ned til sølv. Tidligere Holiday Inn som endret for 2 uken siden. Bokket hovedsakelig grunnet en veldig bra cash+points rate.

Egen lobby men alle rommene er fordelt på ulike bygninger og alle rom har dører ute. Jeg liker å slippe å drasse med meg kofferter gjennom lobbyer.

Bra standard og veldig rolig. AC uten temperaturmåler var derimot et minus. Frokost var en vanlig kontinental uten det helt store.

Last edited: 04. april 2015
  7. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Her bør man klage - har dårlig erfarig med dette hotellet selv. Hos meg tilbyr de gratis oppgraderig til suite når jeg besøker et valgfritt Edwardian i London som resultat av klage.

8. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ang rematch nekt med EBG.. kan det være et alternativ å ta en hilton challenge til Gold og så prøve å matche denne? Min Hilton Gold gikk ut i mars, men det virker mer overkommelig med 4 netter på hilton enn 30 netter på Radisson :)

9. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,659
    Bonuspoeng:
    113
    Var slik jeg fikk mitt CC gold.. :)

Norfindir liker dette
  10. tommyloke

tommyloke Nytt Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Radisson Port of Spain, Trinidad og Tobago
    Rom booket: Biligste
    Oppgradert: Ja, til stort business klasse rom på toppen med havutsikt.
    Andre fordeler: Frukt på rommet og velkomstdrinker, samt avis om morgenen

Kom samtidig som en veninne som er CC concierge, å hun som sjekket oss inn takket oss så mye for å bo der å sa de var "very honored to have a gold and concierge member staying with us" før hun ordnet med velkomstdrinker å instruerte alt av personal rundt oss at vi var "special V.I.P guests" å måtte få kjempegod behandling!
    Definitivt ikke opplevd lignende oppstyr for et skarve gullkort før! Men morsomt alikevell:)

Ellers veldig hyggelig å hjelpsomt personale, resepsjonisten hjalp meg til og med å chartre et fly når ferga til Tobago var fullbooket!

Herlov, Travellingalf and Baldrick like this.
  11. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    Min status : Gold
    Hotell booket : Radisson Blu Værnes lufthavn
    Rom booket: Standard på påskesalg
    Oppgradert : Ja, til businessrom( mitt faste--501, sjette gang nå :) )
    Andre fordeler : Ja-håndskrevet velkomsthilsen fra Hilde(General manager) og et fat med nydelige småsjokolader

Min status : Gold
    Hotell booket : Radisson Blu Scandinavia København
    Rom booket : Business Class på poeng
    Oppgradert : Ja , til juniorsuite 22.etasje
    Andre fordeler : Smoothie og sjokolade på rommet

Synes frokosten på hotellet var laaangt under pari,med dårlig utvalg og kald kaffe/lunken melk. Andre morgenen dro vi på frokostrestaurant på Nyhavn.....(sto opp litt sent ;) )

SASDC8 liker dette
  12. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor klagde du? Jeg hadde et opphold på Edwardian New Providence Wharf som ikke ga noen form for annerkjennelse av status, en suite-oppgradering hadde vært et fint plaster på såret ;-)

13. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Klagde til Club Carlson direkte.

Einar liker dette
  14. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg anbefaler å bruke "sosiale medier"-teamet til CC. De er ofte på hugget og serviceinnstilte. Bruk [email protected]. :)

Einar liker dette
  15. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blue Royal garden, Trondheim
    Oppgradert: Ja, til stor 2 etasjes suite på toppen med havutsikt.

Hadde booket et 3 dagers opphold på Radisson Blue Royal garden i Trondheim.
    Har hatt 4 stk 4 dagers opphold her siste månedene, og alltid vært godt fornøyd med de vanlige dobbeltrommene.
    Spurte så om å få statusmatch med EBD forrige uke. Fikk så umiddelbart mitt Red card, oppgradert til Gold.
    Når jeg nå sjekket inn denne uken på en helt ordinær rom bestilling, så hadde jeg automatisk blitt oppgradert til en av deres store flotte 2 etasjers, stue, spisestue, 2 bads suiter med fjord utsikt, inkludert gift basket på rommet.
    Godt fornøyd med Royal Garden.

Baldrick and Travellingalf like this.
  16. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,779
    Bonuspoeng:
    350
    Radisson Blu Royal Garden Trondheim

Status: Booket som Concierge, men rykket ned til gull før oppholdet.

Booket: Std

Fikk: 2 etasjers suite med gratis flaske vin, kjeks og sjokolade.

3. Gang på rad med full klaff på dette hotellet.

17. Brunello

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Ja... Alt stemmer, faktisk. Sitter her nå, på rom 750. Radisson Blu Saga. Reykjavik.

La meg ta det positive først;

Flott utsikt. Det blir ofte det, i syvende etasje. Reykjavik minner meg om Harstad eller Tromsø, som er trivelige og litt stygge byer. Unnskyld til dere norfra, men det er dessverre et uomtvistelig faktum; dere eier ikke estetisk sans; det eneste vakre med nordnorge er naturen, og den fyller dere opp med gamle vaskemaskiner og bilvrak.

Også er det trivelige folk, her. Litt som nordlendinger. Roter og tar lett på hygienen, men er veldig hyggelige.

Men nok om det: Da var vi ferdig med det positive. Så til det negative ved hotellet.

For det første så er Views beskrivelse temmelig eksakt. Men han - antar det er en han - glemmer kloakklukten, de ekstremt skitne teppegulvene, upussede vinduer som det ikke går an å ta et bilde igjennom - noe som er synd, ettersom det ville blitt en flott time-lapse av det. Tom minibar. Elendig stell av rommet, de redde opp sengen på et vis, og skiftet håndklær. Det var det. Ikke noe sengeteppe. Lot skitne glass stå. I det hele tatt; elendig.

Mat. Det er viktig. I går kom jeg inn sent, og var sliten, så jeg gjorde den feilen å gå inn på hotellets buffét-restaurant. Dessverre sjekket jeg ikke bufféten før jeg satte meg og hadde bestllt; da ville jeg definititvt tverrsnudd. Den er den desidert mest ufyselige jeg noen gang har sett, og det sier ikke rent lite; jeg har sett en del i min tid, og styrer klar så godt jeg kan. Fatene med det elendige og udelikate utvalget måtte ha stått siden lunsj, og nå var klokka sju på kvelden. De var mindre enn halvfulle, og det som lå på de, var inntørket og j...lig. Hjemme hdde det gått rett i bøtta. Men de hadde en ok suppe, så forretten var i boks. Deretter klarte jeg å lure ut noen lakseskiver som hadde ligget i skjul under sine inntørkede venner, så det ble en slags fiskerett. Så hadde de litt lam, som var forbausende godt, noen stekte småpoteter -som var helt ok, og litt grønnsaker. Så det ble en hovedrett. Osten hopper jeg elegant over; den var så tørr at den støvet. Jeg sikret meg noen oppskårne skiver ananas til dessert. Inkludert øl'en kostet hele gildet 7.100 ISK, noe som ville gitt meg en fem rettes meny på et av de utmerkede stedene nede i byen - der er det virkelig mye bra!

Frokost; så overraskende bra ut, blant annet med en omfattende juice-bar de var veldig stolte av. Og hele batteriet med gryn, nøtter, tørket frukt etc som jeg aldri rører. Jeg skal ha to grovbrødskiver med leverpostei og SYLTEAGURK! Speilegg eller eggerøre. Og litt bønner. Kanskje bacon, poteter og noen slike små pølser, om de ser ok ut. Spiser nesten aldri kjøtt ellers, men gjør av en eller annen merkelig grunn unntak på hotell. Antagelig fordi jeg vanligvis går flere mil etterpå, og trenger høyoktan. Men sånn har det altså blitt.

Nok om det. Ingen leverpostei. Ingen sylteagurker. Ikke speilegg. Eggerøren luktet så fælt som bare ekstremt sjuskete tillaget pulver-eggerøre kan. Av bønnene var det bare sausen igjen (dette var sju i dag tidlig!), det var visst noe bacon der, men synet av de dvaske pølsebitene som lå i en beholder minnet meg om Polen før 1990 og jeg mistet matlysten fullstendig.

Mulig denne lille epistelen kan være noe farget av mine personlige preferanser, noe dere i tilfelle får unnskylde (selv om det naturligvis er tilsiktet).

Imidlertid; jeg skal konkludere, slik det høver seg. Konklusjonen blir følgende; styr unna, om du kan, det finnes mye bedre hoteller i Reykjavik. Dessuten er det hyggelig å bo nærmere byen, det tar et kvarter å gå ned dit det er noe grunn til å oppholde seg. Sjuskete hoteller er irriterende; dette burde vært renovert forlengst. Og staben burde fått et kurs, subsidiært juling.

Det hører forresten med til historien at jeg fikk overtalt den søte damen som sjekket meg inn, til å registrere CC-kortet mitt på dette oppholdet. Jeg var klar over at det ikke vanket poeng, men jeg synes jeg kunne få tellende netter, det ville tross alt vært et bidrag. Og det ER jo Radisson Blu, tross alt. Joda, hun registrerte villig vekk, og oppholdet dukket opp på siden min. I går kveld.

I dag var de borte igjen. Nåvel. Hun er ikke den første som har fått betenkeligheter.

Ja, også er nettverket gratis. Men elendig. Antagelig fra syttitallet, det også.

Last edited: 10. april 2015
  18. Rohass

Rohass Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson BLU Caledonien Kristiansand
    Min status: Gold Elite
    Rom booket: Rimligste, 890 kr.
    Oppgradert: Ja, business class suite i 11 etasje
    Andre fordeler: Livlig utested i 1 etasje. 11 etasje såpass høyt at man ser over den fylte containerhavna.
    Hotellet er kanskje litt slitent i kantene, men rommet var helt ok.
    Frokostrestauranten må utvilsomt ha en av de verste utsiktene i hotellverden,

Last edited: 12. april 2015
  19. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke akkurat et hotell opphold, men en erfaring endog.

Rekvalifiserte til CCC i 2014, så hvor lang til tar det da før CC klarer bragden å sende ut et nytt kort? Vel det gamle kortet var jo valid ut februar, så jeg tenkte at i løpet av feburar bør det nye kortet være i postkassen slik at jeg har det nye kortet klart til bruk fra 01/03/15. Men nei, så raskt går det nok ikke svingene hos CC. I dag den 14 april derimot kom det deisende ned i postkassen. Det tok alt bare 3 og halv måned å sende ut det nye kortet, hvor av jeg har vært 1 og enhalv måned uten "gyldig" kort. Er andre hotellkjeder like dårlig på dette, eller er dette et CC fenomen?

Og forresten har jeg ennå ikke motatt de 10000 poengene jeg skulle få til jul, men med dette tempoet kan jeg vel forvente dem i løpet av sommeren en gang? ;)

LN-FHU liker dette
  20. Brunello

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver meg igjen med dette lille mysteriet, som har så mye å si for mine bookinger fremover; Vi som forhåpenligvis får lagt vanten epå et CC Concierge i løpet av mai (MegaDo), hvor lenge vil vi kunne samle netter på dette, før fornyelse? Er det opptjeningsåret, pluss neste kalenderår? Eller nulles oppsamlede netter (ikke poengene) ved årsskiftet 2015/16, slik at det vil være en elendig strategi å samle netter i CC nå, om man - som meg - også kunne tenke meg å få fordelene med Hilton? Jeg er temmelig sikker på at det finnes noen "der ute" som har grublet på dette før meg. Og kanskje funnet svaret. Jeg har lett på sidene til CC, men ikke funnet noe der.

Del denne siden