Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell:
    Radisson Blu Royal hotel Dublin.
    Min status:
    Gold
    Rom booket:
    One bedroom suite
    Oppgradert:
    Ikke mulig, siden jeg tror vi bor i høyeste kategori.
    Andre fordeler:
    Fikk et fruktfat sendt opp på rommet.

2. Einar

Einar Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell:
    Radisson Blu Edwardian New Providence Wharf Hotel
    Min status:
    Gold
    Rom booket:
    Billigste
    Oppgradert:
    Nix
    Andre fordeler:
    Ingen verdens ting. I innsjekk nevnte de hverken status eller noe om oppgradering, så jeg spurte om CC-nummeret lå inne. Dette kunne han stolt bekrefte, men uten at jeg så noen fordel av det...

3. John in The Tower

John in The Tower Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk denne i dag: image.jpg
    Min Gold Elite gikk ut i januar men CC vil altså ha meg med videre. :) Og på MegaDo blir det vel Concierge :)

4. mali-no

mali-no Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Radisson Blu Scandinavia Gøteborg
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Junior suite
    Andre fordeler: Tallerken med frukt, sjokolade og en flaske vann

5. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Radisson Blu Plaza hotell Oslo
    Rom booket: poeng + cash - standard rom
    Oppgradert: Business rom 27. etg
    Andre fordeler: Tallerken med frukt og bær + fint skrevet personlig kort. Veldig god mottakelse i resepsjonen

6. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell:
    Radisson Blu Royal hotel Trysil
    Min status:
    Gold
    Rom booket:
    Bonus overnatting (8 netter) - Alpine Room.
    Oppgradert:
    Alpine Deluxe suite -Slo til på alle nettene. Da er det understatement at Gull er alt annet enn grått.
    Andre fordeler:
    Ikke merkbare - 15% på all mat i restaurant

Last edited: 01. april 2015
  7. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk mail I dag om at de ikke lenger matcher mer enn en gang med SAS Eurobonus, noen andre som har opplevd det samme?

8. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg matchet EBG til CCG i oktober 2012, fikk jeg dette svaret:

"Hej,
    Tack för ditt mail. Din status är giltig fram till 28e februari 2014. Är du fortfarande guldmedlem i Eurobonus i februari 2014 så kan vi matcha igen."

9. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Det var spesifisert I mailen jeg fikk at dette var nye retningslinjer.

10. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Dæven steichke... Dårlig stemning.

11. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Den var litt døll… har vært en ivrig matcher til CC Gold og det har gitt Radisson en god del netter rundt om kring som følge. Det har ikke kostet dem så alt for mye å få denne business, noen welcome amenities her og der (ja for de kommer ikke hver gang) og litt bonuspoeng.

12. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Godt jeg re-marchet i begynnelsen av måneden da, hadde tenkt til å droppe det...

13. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    det var en nedtur ja om det stemmer. var det den norske eller amerikanske kundeservicen som sa det? Har hilton gold som expirer i 03/16, så kanskje jeg får matcha mot det en gang...

14. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Iflg interwebben er CC Gold en offisiell benefit med American Express Platinum.

Har ikke prøvd det selv da jeg fortsatt er på soft landing.

Darkcho liker dette
  15. Fly med oss

Fly med oss Stockholm

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det april og jeg har ikke sett noe til poengene. Er det noen som har fått det de ble lovet?

16. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    163
    Mine kom 14. januar.

17. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Med god hjelp fra selveste Kjos (og værgudene, et uslåelig team!) så fikk jeg tatt dyden på mitt - foreløpig røde - Club Carlson-kort, forrige uke. Det ble et opphold på tre dager på Radisson Blu Astorija i Vilnius, etter at det visstnok skulle ha blitt observert noen snøflak på torsdag. Som vi jo har blitt gjort kjent med, så er vi søringer hjelpesløse i snø, så det ble vel etter hva jeg har skjønt, noe slikt som 98 innstillinger den torsdagen. Jeg sutret innledningsvis i ca. 4 sekunder, før jeg skjønte at dette var årets mulighet til å få brukt litt ekstra tid i en interresant by - opprinnelig var det kun besøk hos en leverandør (og den obligatoriske - de olbligatoriske - ølglassene. Men Kjos og snøfallet fant altså ut at det fikk bli tre dager til, på meg, og da var selvsagt Radisson Blu et greit valg, særlig ettersom det lovet 30K ekstra poeng for oppholdet.

Møtet med hotellet var positivt; belägenheten var fantastisk, selv om navnet på den vedhengte franske bistroen kanskje ikke utløste noe overveldende behov for å besøke etablissementet; det het ved første blikk "Værre enn verst" (viste seg å være Verres en Vers, aner ikke hva det betyr. Åpenbart fransk). Etterhvert - da suget etter bonuspoeng samt en overbevisende meny drev meg til bords, skulle det vise seg at det var veldig bra. Så jeg spiste stort sett der, de to sidesprangene jeg hadde, avslørte at kvaliteten på de omkringliggende spisesteder varierte veldig - gode TripAdvisor-anbefalinger til tross. Spiste - forsøkte å spise - en halv and på en naborestaurant, men måtte gi opp underveis. Akkurat den erfaringen finner dere en utfyllende beskrivelse av på TripAdvisor.

Men tilbake til hotellet; jeg ble møtt av veldig hyggelige og serviceinnstilte mennesker bak og rundt resepsjonsdisken. Rommet jeg fikk, var ikke så stort, men gjennomgående veldig bra. Noe småtteri er det alltids, arkitekten, interiørarkitekten og elektrikeren burde snakket mer sammen i utgangspunktet, slik det ofte er. Sjampoen var sannsynligvis beregnet på flintskallede - den minnet om teakpolish. Men madrassen og putene var gode - det er som vi vet det aller viktigste. Og utsikten fra rom 538 var strålende! Jeg elsker høyde og utsikt, og her hadde de dessuten en flott og bred vinduskarm jeg kunne sitte og være melankolsk i. Før jeg trakk ned i den hyggelige baren for å jobbe litt. Det fantes nemlig ingen (god) stol på rommet - kun en pinnestol ved skrivebordet.

Vilnius var forøvrig en fotogen by som jeg gleder meg til å komme tilbake til. Da skal jeg ta med meg mitt MegaDo-jukse Concierge-kort, og se om jeg blir oppgradert.... :)

20150324-DSC_1454.jpg

Last edited: 01. april 2015
    GinTonic, tommy777 and Baldrick like this.
  18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Radisson Blu 1919 Reykjavik
    Rom booket: Business Class på points
    Oppgradert: Til Jr. Suite
    Andre fordeler: 2 kakestykker, 2 vannflasker, 1 gratis laundry per dag.

Super beliggenhet i Reykjavik sentrum og langt bedre hotell og freshere hotell enn Radisson Blu Saga som stinker. Ingen høydare servicemessig, måtte mase på welcome amenity 2. dagen og slet med å få levert min daglige avis. Kurrant frokost med bra utvalg i varme og kalde retter samt "islandske" vaffler, som var noe digre belgiske greier som holdt på å ta knekken på meg.

Brunello liker dette
  19. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Hm, foruroligende, jeg har fire netter der i midten av måneden. Hva er galt med hotellet?

20. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Det er gaaammelt. Ikke oppusset, si hei til 70/80-tallet på rommet ditt. Det er ingen termostat/tem styring på rommet. Dårlig lysisolering på rommene. Dette er jo mest krise midt på sommeren, men det er likevel sollyst før kl. 06.00 i midten av april. Slitt og skadet interiør/møbler. Også lukter det funky av vannet på Saga, det må være noe med rørene tror jeg.

Jevnt over ikke noe som tar livet av deg, men 1919 har langt bedre hardware hvis du har mulighet å bytte. Beliggenheten er også bedre for 1919.

Brunello liker dette

Del denne siden