Hotell: Radisson Blu Plaza Sydney Min status: Gold Rom booket: Standard Oppgradert: Det vil jeg tro. Stort hjørnerom i business-etasje. Andre fordeler: Ikke foreløpig Ankom hotellet litt før kl 06. Hadde sendt mail på forhånd og bedt om tidlig innsjekk. Da nattevakten fant reservasjonen var det ikke måte på hvor mye røyk jeg fikk blåst opp bakenden. En lang tale om hvor viktig kunde jeg var, og at 10 andre også hadde bedt om tidlig innsjekk, men jeg fikk fordi jeg var så lojal og bodde så mye på Club Carlson-hoteller. Jeg følte ikke for å nevne akkurat da at dette var mitt første opphold etter statusmatch fra EBD
Hotell: Radisson Blu Limfjordshotellet, Ålborg Min status: concierge Rom booket: standard Oppgradert: neida Andre fordeler: nada Fikk beskjed om at jeg ikke fikk poeng siden jeg hadde fått billig pris gjennom jobben. For 1150 nok synes jeg det burde være dyrt nok for å få poeng og andre fordeler..... Blir nok et annet hotell neste gang jeg er i denne byen ja. Slitent er hotellet også.
Lang vei å gå i Club Carlson for tiden, med de nye kravene ( veldig mye 70.000K poeng på disse trakter) til frinetter. Her er min siste oversikt fra et 5 dagers opphold: Hotellopphold - Jul 05 2015 Til Jul 10 2015 - Radisson Blu Royal Garden Hotel, Trondheim - 11585 Room Points 7739 Food and Beverage Points 842 Håper Radis Room Points - Gold 35% Bonus 2709 Food and Beverage Points - Gold 35% Bonus 295 Men gullstatus da, så behøver jeg "bare" 31 netter for å kunne oppnå en frinatt . For de uten gull så må man med denne farten ha 41 overnattinger for å klare en frinatt. Nå har jo Club Carlson en kampanje gående hvor 5 netter på rad mellom 8.6 & 31.7 skal gi 20.000 ekstra poeng da, noe jeg er registrert på, men de er vel ikke kommet med. Thon gir stort sett en natt, eller noen hoteller en hel helg pr 10 overnatting ( Platinum ), Choice er vel ganske likt, mens Scandic gir alt ifra 1 natt pr 4 til 12 overnatting ( Top Floor ), avhengig av hotel. Håper Radisson kommer opp med noe kjekt snart igjen.
Er helt enig i det du skriver @Rohass , men for meg så har poengene mest verdi når jeg bruker de for å delbetale overnattinger. Det har overrasket meg flere ganger i det siste hvor mye prisen går ned for en overnatting eller flere ved bare å bruke noen få poeng (gjerne 10 - 20 000 per natt) som delbetaling. I tillegg så har jeg som fjuske-Concierge opplevd noen fine og minst en kjempebra oppgradering som også er vel verdt "lojaliteten" min.
Må jo si meg enig i det med oppgraderinger ja, der har de jevnlig vært veldig gavmilde over hele linja. Jeg har hatt fast bestilling på Radisson Blue sine rimeligste rom i mange måneder nå, men tror jeg har tilgode å se et standard rom fra innsiden. Dette gjaldt også før jeg ble Gold, som vel gir automatisk businessrom. Suitene & også junior suitene her er jo i grunn som flotte sentrale by leiligheter å regne, og selv for minipris har jeg nå hatt 4 av de siste 7 ukene i en av disse. Får consiergestatus nå i siste Juli uke, ( 75 netter siden April ) og kanskje blir det enda mer av disse tingene da. Jeg vil nok fortsette med samme programmet, men noen som kanskje er helt i startgropen på å begynne et lojalitetsprogram, og har et litt roligere reiseprogram, vil kanskje se det som uendelig langt opp til den første 70.000 poengs frinatten.
jeg må vel også legge til da, at det er jo ikke alle hotellene som krever 70000 poeng, man finner jo ofte netter ned til 44000 poeng, så jeg var kanskje litt overdramatisk.
Hotell: Radisson Blu Polar, Svalbard Min status: concierge Rom booket: junior suite Oppgradert: nej, även om det fanns tillgängligt Andre fordeler: Inte så långt ögat kunde nu. Man kan väl säga att fördelarna frös inne
Hotell: Radisson Blu Latvija, Riga Status: Concierge Rom booket: Familierom for 2 voksne og 2 barn (køyeseng) Oppgradert: Nei (ikke andre rom med plass til 4) Andre fordeler: 2 store fruktfat og 4 flasker vann på rommet, fri tilgang for alle til ESPA basseng og gym i 9 dager (faktisk høy verdi, €23 for voksne og €8 for barn pr. dag). Ble sjekket inn av vakthavende manager og bedt om å vise medlemskort i Club Carlson på en fin måte. Har ikke fått det fysiske kortet pga nylig oppgradering, men dro opp appen og da den viste det sorte kortet så var behandlingen særdeles bra og proff. Hun informerte da om måltidsrabatten på 20% samt tilgangen til spa basseng og gym, som jeg overhodet ikke hadde forventet.
Sendte inn claim til Club Carlson på "best price guarantee" med bildebevis av alle thirdparty sites med billigere rom. Helt umulig å få noe hjelp. Blankt avvist.
prøv igjen ,så kan det hende det er en annen medarbeider som svarer , det skal vel ikke være noe problem ?
Hotell: art'otel berlin kudamm Lokasjon: Berlin, Tyskland Status: Gold Rom booket: Billigste inkl. frokost (EUR 71) Oppgradert: Fra "xs" til "xl"-rom (dvs. med vannflaske, tøfler, kaffemaskin osv.) Andre fordeler: Sjokolade, frukt og personlig brev på rommet og en gratis drink i baren. Hadde kun to netter så droppet housecleaning (og fikk 1500 poeng for det, kom på konto etter to dager) Vanlig rom kostet EUR69, de hadde en "Art"-pakke som kostet EUR 71 og inkluderte frokost og 48 timers Berlin-visitor-card-greie (transport pluss museumsrabatter, verdi EUR 20) Greit hotell, stille (rom mot bakgården) og a/c funket som en kule. Ikke helt nytt, men rent og pent. Frokost-buffeten hadde helt greit innhold, også mulighet for å sitte ute i bakgården (fint på sommeren). Sentral beliggenhet ifht. Kudam og Bhf Zoo.
Det gikk i orden når jeg ble litt mer "bestemt" i stemmen. Fikk også 25% rabatt på laveste pris jeg hadde funnet så jeg er fornøyd
Hotell: Radisson Blu Tromsø Lokasjon: Tromsø Status: Concierge Rom booket: To rom, billigste, ca. 800,- kroner (hvorfor er hoteller så billig i Tromsø på sommeren???) Oppgradert: Ja, ett hakk til Superior for begge rommene. Velkomstgave (vannflaske og liten eske konfekt). Velkomstkort fra sjefen. Sen utsjekk (15.30) på begge rommene. Nordmann bak skranken (hvorfor dette var et poeng, var at 8 av 10 i servicebransjen jeg hadde med å gjøre på denne turen, som omfattet Tromsø, men også en lengre biltur rundt Senja, var utlendinger som tildels kommuniserte svært dårlig). På Radisson ble vi imidlertid tatt i mot av en blid, proff og veldig hyggelig nordmann. Den sene utsjekken var ikke noe problem i det hele tatt. Veldig godt inntrykk av hotellet, som definitivt blir bestilt neste gang jeg skal til Tromsø også.
Yes, bodde der 3 netter i april. Go for it! Jeg bodde på Park Plaza Soi 18, men det finnes også et annet PP som er eldre. Pass på at du booker riktig.