Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,779
    Bonuspoeng:
    350
    Var der også under Gladmat, men ble oppgradert uoppfordret, så hadde nok litt flaks da!!

2. Royjohansen

Royjohansen EBG - *A only

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Brukte Contact us-skjemaet på Club Carlson sin hjemmeside.

Franco63 liker dette
  3. Royjohansen

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Skal en tur til Paris i midten av desember i år. Booket 3 netter på Radisson Blu Le Metropoltian via Club carlson sine hjemmesider og betalte med SAS Eurobonus American Express. Fikk mail fra hotellet i dag:

"Unfortunately your credit card appears invalid in our system. Your booking is therefore not guaranteed.
    In order to guarantee your reservation we will need you to send us a valid credit card number."

Snakket med kundeservice til American Express, de fant ingen feil med kortet og alt var i skjønneste orden.
    Har noen av dere booket hotell hos Le Metropolitan før med Amex og møtt på problemer? Har booket flere Radisson-hotell den siste måneden med Amex uten problemer. Er ikke så fryktelig fysen på å utlevere kredittkortinformasjon via epost, selv om eposten ser tilsynelatende ekte ut.

4. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Har du tatt kontakt med CC ? begynn der , vær uansett skeptisk som du sier til å sende dine kredittkortopplysninger
    via usikret mail

5. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Ja ring enten hotellet direkte eller carlson sentralt.

6. Royjohansen

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Ja nei jeg nektet å sende over kredittkortinformasjon på hotellet per e-post. Jeg slettet bestillingen og la inn en ny med samme kort. Kontaktet kundeservice til CC og forklarte saken. De så at det ikke lå noe amex-kort på den kansellerte bestillingen men at kortet nå lå inne og var godkjent på den nye bestillingen.
    Like etter får jeg mail fra hotellet i Paris om at de heller ikke ved den nye bestillingen får forhåndsgodkjent(pre authorization) kortet. Jeg melder tilbake at CC-kundeservice akkurat har informert meg om at alt er i orden og at Amex Norge ikke finner noe feil ved kortet mitt.

Så da avventer jeg nytt svar fra Radisson i Paris. Gud hjelpes for et styr :p Har bestilt mang et hotell med Amex-kortet over hele verden men aldri hatt så mye rot før :)

hifiman liker dette
  7. Royjohansen

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Da ble det en løsning på det tilslutt. Amex bekreftet at hotellet hadde gjort en pre authorization og gav meg klokkeslettet for det. Meldte dette tilbake og tror du jammen meg at det plutselig viste seg at alt var i orden allikevel :p

Så får vi bare se om CC Gold-kortet gir oppgradering denne gangen :)

8. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Bra det løste seg til slutt :), helt klart en feil fra hotellt sin side det her
    du kan jo nevne dette rote her når du sjekker du inn kanskje du får en oppgradering
    uansett som en plaster på såret ?

9. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Dubrovnik
    Min status: Gold
    Rom booket: Club
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Nei

10. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Sharm El Sheikh
    Rom booket: Marine
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Nei, de hadde lite peiling på Club Carlson, til tross for at de hadde mye bannere og informasjon om dette i resepsjonen.

11. matsdanielsen

matsdanielsen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Vet ikke om dette er skrevet før, men de matcher EuroBonus Gold til Club Carlson Gull.
    Fikk akkurat bekreftet dette av de pr. e-post.

12. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp, har blitt gjort det lenge. Dog er det endret til at de bare matcher en gang mot at de matchet hver gang man fornyet EBG som før.

13. Royjohansen

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Tillot meg å nevne status og et lite ønske om oppgradering i siste mail jeg sendte ja ;)

Radisson Hotel Norge overrasket veldig i dag i forbindelse med et opphold i september. Skrev en mail der jeg nevnte at tripreport og andre forumer melder at hotellet er svært slitt og om de hadde noen rom av nyere årgang. Fikk svar fra resepsjonistsjefen i dag med at hun hadde forhåndsoppgradering rommet en klasse og gitt rom med fin utsikt. Sånne ting settes pris på og gjør at man forblir trofast mot hotellkjeder.

Travellingalf liker dette
  14. Shanker

Shanker Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    I etterkant av oppholdet fikk jeg tilsendt en spørreundersøkelse. Der skrøt jeg stort sett av hotellet og personalet, hvilket de fortjente. Det er et bra hotell! Jeg tillot meg også å klage på kvaliteten på internettforbindelsen. Fikk kun ordentlige signaler på dass, og på selve rommet var det helt håpløst. Nevnte dette for concierge, som ga meg informasjon om hvordan jeg kunne kontakte internettleverandøren for å se på dette. Jeg mente dette var noe hotellpersonalet burde ordne opp i, uten at jeg måtte legge noe innsats i det.

I dag kom det mail fra General Manager som beklaget noe forferdelig for behandlingen jeg hadde mottatt, med beskjed om å kontakte han i forkant av neste besøk, da ville det vanke complimentary upgrade.

Hadde hotellet vært litt nærmere enn Sydney skulle jeg ha sjekket ut hvor tøff den complimentary upgraden er, men spørs vel om ikke den forblir ubenyttet. Hyggelig at de tar tak i ting som ikke er helt som det skal ihvertfall :)

Travellingalf liker dette
  15. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson Blu Trondheim (Royal Garden / "Crystal Palace").
    Min status: Consierge
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Rom 640, en slags mini-suite. Godt egnet for små arbeidsmøter, med bord med plass til fire, kaffemaskin, separat toalett nede og soverom/ bad på hems. Hyggelig og komfortabelt.
    Andre fordeler: Sen utsjekk, ellers ingenting.

Frokosten er en grisete affære, noe som muligens skyldes at hotellet er overfylt av turister - det er Olavsfestdager her - og at eliten på kjøkkenet antagelig er på ferie (den gode restauranten de har her, er sommerstengt. Super tapasrestaurant rett over gata berger dagen). Jeg ble rett og slett kvalm av griseriet, digre, sammenklistrede hauger med billig kokt skinke, ost og salami, noen tørrstekte kyllingbiter, en diger bolle med eggerøre med snerk, delvis smurt utover buffeten.... Heldigvis gikk det an å få bestillt en omelett, som sammen med en anstendig croissant noenlunde reddet måltidet. Inntrykket var at det var svært mange uerfarne sommervikarer på jobb. De prøvde hardt, stakkar, men fikk det bare ikke til. Staben i resepsjonen var hyggelige og proffe, selv om de åpenbart glemte den obligatoriske hilsenen som gjerne dukker opp, på rommet. Oppgradering til et slikt rom jeg har fått, trumfer uansett det meste, så her er det bare lutter smil og varme tanker under bart og allværsjakke.

Olavsfestdagene er forresten virkelig å anbefale, for de som ikke har vært her.

Travellingalf and Shyneno like this.
  16. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    En ting jeg liker med Park Plaza-stedene - de har Elemis-produkter på badet, alle sammen (de jeg har vært på). Da får jeg BA-følelsen med en gang :D

17. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Radisson Blu Trondheim (Royal Garden)
    Rom booket: Standard poeng+ cash
    Oppgradert: Nidaros suita.
    Andre fordeler: Sen utsjekk, bon aqua og et fat med snacks.

Viste jeg skulle få besøk så jeg la inn ønske om oppgradering til et stort rom. Og det fikk jeg jammen! Stor stue, eget soverom og to bad. I tillegg var det i en egen del av hotellet med bare en annen suite der, så det var heeelt stille.
    Kommer virkelig til å savne gullkortet, om jeg ikke får rematcha med hilton eller noe

Baldrick liker dette
  18. Franco63

Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket rom på Radison Blu Gdansk 3 netter i sep. Har ccg
    Noen som har erfaringer med det hotellet ?

19. Jonbertel

Jonbertel Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Radisson Blu ligger litt utenfor alfarvei (10-15 min gange til "alt"). "Høyhus" fra Stalins tid, pusset opp relativt nylig. Ikke noe galt med rommet (oppgradert til business class, helt ok). Vi prøvde verken frokost eller restauranten for øvrig, dels grunnet dårlige anmeldelser på tripadvisor, dels fordi vi tok en titt på menyen til restauranten. No way! Vi konkluderte med at vi tar Hilton neste gang, selv om jeg jakter Concierge-status hos CC og er kasteløs hos HH. Gdansk skal vi tilbake til, og det er et par restauranter der som virkelig er verdt et nytt besøk.

Franco63 liker dette
  20. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Radisson Blu Tromsø
    Status: Concierge
    Booket: Billigste poing + cash
    Oppgradert: Ja, til businessklasse
    Andre fordeler: Et fruktfat.
    Synes hotellet fremstår som ganske bra. og rommet har gulv med parkett på og ikke bombadert med tepper som man ofte finner nå til dags. Det eneste jeg har å utsette på det er null plass mellom seng og skrivebord så stolen er skvisa mellom senga og skrivebordet og det gjør det litt plagsomt.

Del denne siden