Hotell: Radisson Royal Viking, Stockholm Min status: Gold Rom booket: Standard rom Oppgradert: Til businessrom Andre fordeler: Frukt og vann
Etter en del e-poster frem og tilbake har jeg fått endelig svar på min "club carlson best rate guarantee" gammel pris: 95 EUR Ny pris 51.04 EUR Det lønner seg å sjekke prisene når man booker
Da har jeg mottatt det "obligatoriske" avslaget som jeg regner med de sender til alle hvor saken ikke er 100% krystallklar. De har ikke oppfattet at min reservasjon hos tredjepart er gjort først, og jeg har selvsagt ikke kringkastet det. Jeg la ved bekreftelse på reservasjon, men virker som om clubcarlson ikke har forstått at det er en reservasjon, men tror tydeligvis at det er et screenshot av funnet pris fordi de har ikke vektlagt dokumentasjonen i det hele tatt. I stedenfor har de lagt ved en en screenshot av tredjepartssiden jeg refererte til (med høyere pris enn cc) og begrunnet avslaget med at claim'en ikke tilfredsstiller kravet om at pris funnet må være minst 9kr billigere/natt enn hva de tilbyr. Sendte en mail tilbake og forklarte at dette var en booket pris som har vært tilgjengelig, men som tydeligvis ikke lengre er det. Så får vi se hva de svarer...............
hahah, ja det ligger tydeligvis en instruks på at de ikke skal g dette bort uten diskusjon. Måten jeg har gjort det på er alltid å sjekke priser først, så booker jeg hos CC for så å umiddelilbart sende request med screenshot av prisen jeg fant på en annen side. Hos meg var det at det ikke var samme valuta som var et stoort problem. Sendte da ny e-post hvor jeg gjorde om valutaen på siden, da var alt i orden.
Hvor lang tid i forveien booket du? Ser på en helgetur i mars, verken 2for1 eller 4for2 er tilgjengelig. Vet ikke om det kan komme tilbake senere eller om det forblir tomt når det først er utilgjengelig. Anbefaler du hotellet?
Jeg booket for noen måneder siden (anslagsvis 4-6 mnd siden). Vanligvis går 2-for-1-tilbudene ut når det nærmer seg, så jeg tviler på at du finner noen for mars når vi nå er i januar. PP Victoria er ett av mine favoritthoteller i Amsterdam (jeg har bodd på cirka 15 ulike). Den viktigste årsaken til dette er beliggenheten. Den gamle delen (Victoria Wing) er litt sliten, men ikke så sliten at det plager meg (litt sparsomt med kontakter, og ingen varmekabler på badene er det verste). I dette tilfellet fikk jeg tårnsuiten (502), og da klager jeg i hvert fall ikke på "gamle Victoria". Tidligere har jeg (da som Gold) alltid blitt oppgradert til "Urban Wing", som er den moderne delen av bygget. Her er standarden helt "up to date". Jeg har ikke vært våken til frokost ennå, så den tør jeg ikke si noe om. Jeg oppfatter hotellet som generøse med oppgraderinger. Beliggenheten? To minutter å gå til Centraal (som igjen er bare 17 min fra Schiphol). 7 min å gå til Arendnest, 5 min spasertur til In de Wildeman, 3 min til In de Olofspoort og Proeflokaal de Ooievaar (de to første er veldig gode ølbarer, de to siste har mye god jenever).
Ha ha...de spiller jo stokk dum....bruker samme argument som til deg, raten er ikke oppgitt i THB. I tillegg sier de at best rate guarantee ikke dekker rateforskjeller grunnet avrunding, variasjoner og forskjeller i vekslingskurser. Hadde det vært så små forskjeller så hadde jeg ikke giddet å søkt CC pris er jo 56% høyere.....er det mulig?
Utfordringen er at prisen ikke er tilgjengelig lengre, så jeg kan ikke ta screenshot av bookingssiden med pris i THB. Men det jeg derimot har gjort er å ta screenshoot av konverteringen av totalpris i EUR til THB. Prisen til CC er som sagt 56% høyere.
De er standhaftige på at de ikke vil konvertere fra EUR/NOK til THB. Synes det er totalt latterlig at de ikke vil innfri kravet fordi de ikke vil konvertere valuta, da det ikke gjøres for best rate gurantee som de sier. Her er det siste svaret jeg fikk fra CC: "Thank you for your email, however our terms and conditions were changed some months ago. Terms and conditions state The Comparison Rate must still be available at the time Customer Care validates the claim. The Comparison rate must be in the same currency as the Brand Website confirmation email. Currency exchange rates are not taking into account when submitting Best Online Rate guarantee claims. Difference in currency exchange rates are excluded from the Best Rates Guarantee." De skriver at prisen må være tilgjengelig når claim'en sjekkes, men her er hva som står på CC's sider: My evidence er jo en konkret booking. Men de har jo oppdatert reglene i det siste, såda så..... Synes dette er uproff oppførsel fra CC Vi får se, jeg har sendt en siste mail med booking nummer, slik at de kan verifisere raten jeg har booket og sagt i klare ordelag at jeg synes de er uprofessjonelle som gjemmer seg bak "vi har nettopp oppdatert reglene" men kan ikke sende disse til meg og "valutakonverteringer er ikke en del av best rate guarantee".
Bonus SAS Eurobonus poeng opp til 3000- poeng på max 3 netter i råd. Uansett, tusen på hver natt i Raddison Blu. Ubegrenset loyaltylobby. com/2016/01/21/radisson-blu-nordics-sas-eurobonus-1000-bonus-miles-per-night-january-19-march-28-2016/
Hotell: Radisson Blu Royal Garden, Trondheim Min status: Gold Rom booket: Billigste Oppgradert: JA, 2 stg suite 621 Andre fordeler: Flaske vann og småkaker som velkomstgave. Gratis filmer og gratis parkering på ansattparkeringen rett ved inngangen! Veldig fornøyd med hotellet og servicen som ble gitt meg. Alle ansatte var virkelig på tilbudssiden og det var tydelig at de ønsket at jeg skulle ha et godt opphold, noe jeg også opplevde. God frokost og burger i baren på lørdagskvelden, THUMBS UP!
Hotell: Radisson Blu Hotel Shanghai New World Min status: Concierge Rom booket: Billigste 800,-/natta! Oppgradert: JA, Delux Suite Andre fordeler: mange flasker vann, småkaker, sjokolade på senge, ny fruktkurv og aviser hver dag. Gratis frokost og busniess lounge! Drikkebonger. Kake på bursdagen min. Veldig bra beliggenhet. Knallbra service. God frokost. *****!
Hotell: Radisson Hotel Narita Min status: Gold Rom booket: Billigste, 11.000 yen. Oppgradert: Ja, vet ikke til hva (rom 502) Andre fordeler: Flere flasker vann. Småkaker, oliven og sjokolade. Pyjamas. To velkomstbrev. Welcome drink i loungen. 20% på mat og drikke. Gratis frokost. Avis på døra. Drycleaning x2. Sikkert noe mer også. Godt fornøyd med hotellet. Kjempeservice. Nespresso-maskin på rommet.Veldig god frokost. Også hotell for div crew, ble invitert på drinker på rommet hos Delta, men jeg var for trøtt etter den lange turen Oppvarmet toalett med mange knapper var et høydepunkt.
Ennå en gladsak fra Club Carlson. Booket et hotellrom via CC siden til 101 Euro. Fant en pris på 60 EUR på en annen side, fikk svar på klagen i går: "Thank you for your email regarding the best online rate (Park Plaza, Amsterdam Airport). We would like to advise you that yours is a valid claim. We are glad to offer you a rate of: EUR 60.61-25%= EUR 45.46 per room, per night (VAT excluded, breakfast included)" Deilig
Hvilken side var den lavere raten på? Skal snart booke Park Plaza Victoria Amsterdam, kan jo håpe på det samme.