Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Strengt i strid med terms, men ja, det kan man, i hvert fall i liten skala.
     
  2. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde håpet å kunne bruke Revolut til å få EB på huslånet, men forstår det strider mot vilkår. Har 25k som trekkes der hver måned, ergerlig å gå glipp av 45000 EB i året. Autotrekk fra lønnskonto, ikke mulig å få det på faktura dessverre. Noen som har løst dette på noe annet vis?
     
  3. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg betaler inn boliglånet på trekkontoen gjennom Payr og Shell MC. Har boliglånet i en annen bank enn dagligbanken.
     
  4. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Og denne måten er helt OK i forhold til vilkår?
     
  5. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hva pengene faktisk går til er det vel kun bare Payr som vet? Etter hva jeg har forstått har de ikke lov til å gi varelinjeinformasjon videre.
     
  6. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Har ikke lest så nøye, men siden det ikke er et fabrikkert forbruk så tenker jeg at det går helt fint. Det er i hvert fall helt OK og i samsvar med mine samvittighetsvilkår ;)
     
    DanH and jonss like this.
  7. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Kjører 10k til Revolut med SAS MC kortet hver fjerde dag noe som funker som bare det. La inn Shell MC for et par uker siden, men får feilmelding om jeg prøver å gjøre det samme (Revolut sier noe om å være over daglig grense for kortet). Fikk kun gjennom 100kr i dag som en første test.

    Er det noen som har erfaring med Shell MC - altså daglige/ukentlige/månedlige eller andre grenser via Revolut? Eventuelt hvor raskt vokser disse interne grensene hvis det faktisk er Revolut som drar i bremsen?

    Er Premium kunde hos Revolut.
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg er nysgjerrig :)
    Hva bruker du disse 10K pr 4 dager til? Er det reelt forbruk eller overfører du tilbake til din egen bankkonto?
     
  9. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Vi bor midlertidig i USA så dette er en rask, gratis og poenggivende måte å overføre norsk lønn til USD i lokal amerikansk bankkonto.

    For ikke å snakke om at vi får til en ganske kreativ internasjonal trippeldipp:
    Amerikansk Amex Gold > USA konto > Revolut > SEB > Payr > Shell MC Trumf > norsk konto...

    Det gir meg p.t. det ekvivalente av 78 poeng per 100kr for en tur på matbutikken ;-)
     
    jonss, Are, FastLane and 4 others like this.
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Revolut øker daglig grense litt og litt for hvert nye kort. Veldig varierende hvor raskt det gjøres. De sier også de ikle oppgir algoritmen av sikkerhetshensyn. Men jeg kan bekrefte at den går oppover etterhvert.
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Slet litt med å betale på ARCO i USA i dag. Stod de tok cash og debit, men nektet å ta norske debitkort. Tok visst bare amerikanske. Vil revolut være slått av samme sperre som bankaxept-kort, eller vil det muligens funke?
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg benyttet mitt Revolut-kort i Japan så jeg vil tro det fungerer fint i USA også.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Revolut er et prepaid UK kort, så noen utfordringer er det.
     
  14. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    I tilfelle andre har samme spørsmålet: I dag fikk jeg gjennom 10k også på Shell MC så den grensen flyttes raskt av Revolut, ja (første betaling på NOK 100 i går).

     
    DanH liker dette
  15. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig at jeg har gjort noe feil - men har hatt et par overføringer til min konto i DNB fra en annen persons Revolut-konto - og da har jeg blitt trukket et gebyr av DNB på 50 kr for mottak av internasjonal betaling (og 100 kr for beløp over 5000 kr).

    Så jeg er litt usikker på hvordan dette kan unngås.
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Trenger man ikke KID til dnb MC?
     
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan fant du IBAN/Swift?
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, tenker det er det samme. Revolut har kanskje noen synspunkt ift vilkår. Ellers, sist jeg opprettet en konto ble jeg spurt om jeg planla å få eller overføre mer enn 100 000 kr fra/til utenlands konto.

    Det kan tenkes at banker har noe røde flagg (som utløser nærmere undersøkelser) som går opp hvis totalbeløpet på rullerende år overstiger 100 000kr.
     
  19. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    De nye kortene har 2.5% valutapåslag.

    20p/100,- gjelder kun for forbruk i utenlandsk valuta.
     
    Leon liker dette
  20. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    De kan godt bli 20 poeng per 100 kr, men valutaveksling i butikken kommer alt mellom 2% og 4% avhengig av kursen de velger å plukke
     

Del denne siden