Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tippe årsaken er så enkel som 0.5% Trumf på TrumfVisa, 1% Trumf på Shell MC og 15 EB på SAS MC.

    Med andre ord: Trumf Visa gir deg halvparten så mange EB-poeng...

    Edit: Eventuelt at DNB som drifter TrumfVisa har lagt inn sperre slik at det ikke generer Trumf på linje med Vipps/Payr for DNB sine egne kort.
     
  2. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner.
    Men ingen som har testet med Trumf visa altså?

    Jeg har både TV og Shell, men i noen tilfeller hadde det vært greit å bruke TV.
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har testet. Fikk ikke Trumf.
     
    henrikvd liker dette
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Korreksjon: det må bare ha tatt lang tid men nå har jeg faktisk fått Trumf for bruk av Trumf Visa på Revolut. Satt inn 200,- og har fått 1,- i Trumf (0,5 %).
     
    henrikvd liker dette
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg arkiverte TrumfVisa fordi jeg ikke kommer på en eneste fordel lenger da jeg har både SAS MC og Shell MC. Lurer derfor litt på hvilke tilfeller du synes TrumfVisa er greit/bedre å bruke enn SAS MC og Shell MC?
     
  6. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Med trumf visa kan man ha to kort knyttet til samme konto. Jeg bruker derfor Trumf Visa av og til i forbindelse med fellesøkonomi.

    Ser forøvrig frem til å kunne få flere kort på Amex.
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Jeg løser denne typen utfordring med Curve. Kanskje Curve kan være et produkt å vurdere?
     
    Last edited: 21. sept 2018
  8. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Forsøkte å registrere meg via linken i artikkelen, kom aldri noe sms, er tilbudet utgått?

    Men ser også att Thai Baht er dyrere med Revolut, kanskje ikke noe for meg dette som hovedsakelig er i Thailand?
     
    Last edited: 25. sept 2018
  9. toretoppen

    toretoppen Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Coop mastercard fungerer også.
     
  10. torrr88

    torrr88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hvilken artikkel snakker du om?

    Og hva mener du med dyrere med Revolut? Fikk du ekstra avgift eller dårlig utveksling?
     
  11. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Artikkelen på Insideflyer vel...Bare å lese betingelsene deres det så ser man att blant annet Thailand har noe påslag for veksling/bankoverføringer.
     
  12. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Ser flere har nevnt at det er i strid med vilkårene å fylle på med kredittkort for å få bonuspoeng og så overføre til konto. Hvor har dere dette fra? Etter å faktisk ha lest vilkårene, kan jeg ikke se at dette står hverken der, eller på siden med fair use-begrensninger. Curve, derimot, har et slikt vilkår.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting om bonuspoeng, men det står følgende:

    19.1. It is not permitted to: ...
    R «provide yourself with a cash advance from your credit card (or help others to do so);»

    https://www.revolut.com/no/terms
     
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Et merkelig vilkår som burde vært utdypet.
    Forretningsmodellen er jo kjøp og uttak uten vekslingsgebyr.
    Når innskuddet er gjort med kredittkort blir det i praksis et cash advance.
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, min forståelse er at de har vilkåret for å kunne slå ned på overdrevet bruk, men at «vanlig» bruk er ok. Jeg synes Curve har en bedre måte å fremlegge det på.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hva står det på Curve?
    (orker ikke lete...)
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Står ting flere steder, men eksempelvis:
    https://www.imaginecurve.com/fair-use

    «At Curve our ambition is to be your gateway to everything money giving you more choice and saving you money. However there are certain services which are expensive for Curve to provide due to third party fees. For these services we have a monthly free usage limit which if passed will result in a small but fair fee to cover costs. This helps keep Curve free to use for the majority of our users.»
     
  18. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, men det bruker man vel om å bokstavelig talt ta ut kontanter i minibank med kredittkort på engelsk? Det står ingen ting om at man det er ugreit å overføre til konto. med det overdreve presisjonsnivået de harellers, er det lit rart om de ikke nevner det spesifikt. Uansett har jeg ikke noe i mot å la pengene stå der en stund, i fall de reagerer på raske overføringer til konto etter påfylling med kredittkort. Kanskje jeg bare burde teste, regner med det er mulig å få gjenåpnet kontoen første gang man eventuelt gjør en feil.

    Klart, det hadde praktisk hvis man kunne bruke kortet til å få overført til konto, men det skal vel godt gjøres å finne en måte å gjøre det på, uten at vinningen går opp i spinningen.
     
  19. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Cash recycling

    In addition to the fees listed above, any behaviour which Curve deems to be “cash recycling” is not permitted. This is where high volumes of cash (e.g. defined by a high cash to spend ratio) are taken out of an ATM using a credit card or other payment card, and then used to repay the card in order to gain rewards on the funding card or Curve Rewards. Depending on the account activity, “high volumes of cash withdrawals” could include spending which is under £200/ month as it will be assessed on the volume and frequency of ATM withdrawals compared to non-ATM spend. Any other equivalent usage which the Curve Compliance Team believes aims to achieve the same outcome, for example via the use of money transfer services, is also not permitted. Such behaviour may result in your Curve account being blocked or cancelled. See Curve Terms and Conditions for further information.
    w w w imaginecurve com/fair-use
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113

    Jepp, den var det jeg hadde lest.
     

Del denne siden