Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Da kom kortet i posten i dag, samme dag som stod i appen! :)

    [​IMG]


    Digger forpakningen til kortet, det her var mye bedre enn 'legacy' banker.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Skal jobbe i utlandet de neste 2 månedene, så planen er å fylle på kortet fra SAS MC hver måned for å tjene opp EB poeng og samtidig slippe valutapåslag. Rapporterer underveis hvordan det går.

    Er veldig fornøyd med kundeopplevelsen så langt, så vurderer faktisk å oppgradere til Revolut Premium (kr 77 per mnd) for å få Black MasterCard :D

    [​IMG]
     
    Upsaker liker dette
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om top up limit er pr. kalenderår eller løpende 12 måneder?
     
    OleMarius liker dette
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noe gøy man kan bruke dette for å få tilgang til i storbritannia siden det er et britisk kort? Hadde det vært amerikansk så hadde det jo vært ganske mye man plutselig hadde fått tilgang til. Uansett er det vel et prepaid-card som setter visse begrensninger.
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Dette skal visstnok dreie seg om 1% cashback og concierge. Men med en månedspris på 140 kr finnes det vel bedre alternativer?
     
  6. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har merket noen grense på Shell MC og Revolut? Har nok kreditt igjen på kortet men ble stoppet på både 20.000,- og 15.000,-.
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ja
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som det er cashback også:

    upload_2018-8-22_8-58-6.png

    10 000 kort i første omgang. Jeg blir nok å forsøke å bestille, så får vi se om jeg er blant dem heldige.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk ordnet det. Ikke sikkert jeg blir permanent kunde, men følgende gjelde:
    0.1% cashback i Europa (=verdiløst)
    1% cashback ellers
    600 euro (6000 nok antar jeg) cash limit (bra så lenge må kan reloade kortet og få poeng)
    Concierge (sikkert ikke bra)
    Airport lounges coming (men det har det stått en stund på premium også)
    Delayed baggage og flight forsikring (men det er tror jeg premium også har nå)
     
  11. Pluto

    Pluto Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Samme problem hos meg. Forsøkt flere nettlesere over noen dager og får aldri noen SMS.
     
  12. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hadde same problem.

    Eg berre lasta ned appen frå Google Play og registrerte konto med same telefonnummer som eg tasta inn på lenka. Fekk gratis kort i posten i går.
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,567
    Likes mottatt:
    6,545
    Bonuspoeng:
    183
    Det fungerte for meg og
     
  14. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Disse problemene skal være fikset nå.
     
  15. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Er det slik at man får et norsk kontonummer med å bestille dette kortet??
    I så fall, går det å få trekk av huslånet fra kontoen??
    Høres litt for godt ut til å være sant...
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Man får ikke en norsk konto, men kan overføre via IBAN til/fra norsk konto (i norske kroner, og dermed stort sett gebyrfritt), ingen KID dog.

    I teorien kan man sette inn penger med kredittkort og ta ut til konto, men det strider mot vilkår.
     
  17. jbonnevie

    jbonnevie Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Overfører du i NOK til Revolut og deretter veksler i appen er det Revoluts kurs som gjelder. Jeg gjorde samme feil selv. Overfører du direkte i annen valuta gjelder din norske banks kurs.
     
  18. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Forutsatt at du på terminalen, minibanken eller lignende velger å belastes i YEN:
    Den trekker fra YEN-delen dersom det er nok YEN til å dekke det du forsøker å betale/ta ut. Dersom det er for lite YEN vil den trekke fra NOK delen til det som er gjeldende vekslingskurs på tidspunktet. På ukedager er dette til "interbank kurs" som pleier å være svært gunstig, i helg er det et påslag på 1-2% som gjør den nærmere det man må betale på vanlige kort, men fremdeles ganske gunstig. Dersom du har f.eks. 99 YEN på Revolut og forsøker å kjøpe noe til 100 YEN så vil den like vel trekke fra NOK-delen, den vil ikke dekke deler av beløpet i en valuta og resten i en annen, hele beløpet må kunne dekkes av en valuta. Dersom du har saldo i masse ulike valutaer på Revolut vet jeg ikke hvilken rekkefølge den vil trekke i, annet enn at den tar i "native" valuta først.

    I praksis betyr dette at det på en ukedag er revnende likegyldig om du hadde husket å føre over penger til YEN eller ikke. På helg spiller det en rolle. Så husk alltid å veksle over nok til å dekke helgen på fredag. :)

    En annen ting er at kortet vil fremstå som britisk og har GBP som sin hjemmevaluta. Dette betyr at valget du får opp på en betalingsterminal typisk vil være å enten betale i lokal valua eller GBP. NOK er aldri et valg utenfor Norge. Men velger du noe annet enn lokal valuta skjer det en omveksling til brukerstedet sin kurs, som naturligvis er helt rævva og motvirker hele poenget mer kortet.
     
    BendikHa, indahla and freddyen like this.
  19. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Har brukt det til å ta ut HKD i Hong Kong, antar det skal være noenlunde likt YEN i Japan. Kostet meg nøyaktig 0 kr i gebyr, vekslet over til intrabank-kurs som var svært gunstig sammenlignet med alle vekslingskontor eller konkurrerende kort, og fikk i tillegg 1% trumf på Shell MC for å sette pengene inn på kortet. Tror ikke det er noen billigere måte å få tak i kontanter i utlandet.
     
    BendikHa and indahla like this.
  20. torrr88

    torrr88 Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som prøvde å bruke SAS EB gjennom Curve for å toppe Revolut? Lurer på om det er en mulighet til å øke SAS EB 4-dagers grense
     

Del denne siden