Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk 150’ første gang, deretter 650’. Noen kort har lavere limit.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har det noen betydning hvilket Revolut-kort man har? Jeg har kun «Standard»-kortet.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Muligens, med tror ikke det er eksplisitt. Jeg har Premium.
     
  4. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Er egentlig veldig fornøyd med Revolut sitt produkt. Pros and cons:
    • Jeg bruker det for å sende penger til forloveden min som bor i utlandet. Det funker topp.
    • Men hun får ikke lov å ha sitt navn på kortet pga hun er fra "feil" del av verden, slik at hun må bruke det med mitt navn på. Uansett ikke så farlig.
    • I landet bruker de mye cash, slik at når hun tar ut fra en ATM så tar banken mellom 5 og 10% på de bankene vi har testet på. Men vil tro det er bedre til normal kortbruk foruten uttak i minibank.
    • Når det gjelder krypto-delen, så kjøpes ikke "ekte" krypto - det brukes kun en tracker, noe som er synd. For da påvirker man ikke prisene eller markedet på en normal måte. Man kan heller ikke ta ut eller sette inn krypto.
    • Bankoverføring går som regel på en dag.
    • Den ene gangen vi hadde problemer med en transaksjon (husker ikke helt hva det gjaldt) så fikk vi hjelp og tilbakeført pengene fra servicedesken dems. Så vi har gode erfaringer med service.
    • Veldig fin og oversiktlig app.
    Det var det jeg kom på i farta. Skader ikke å prøve! :)
     
    phithor liker dette
  5. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Registrerte meg nå etter at jeg så artikkelen om at InsideFlyer medlemmer får kortet gratis.

    Er spent på å få tatt det i bruk, har aldri satt meg inn i valutapåslagene til bankene, men ser nå at jeg kan spare mye da jeg reiser en del og har veldig mange recurring payments i USD og EUR.

    Så langt er mine erfaringer positive - appen er veldig smooth, registreringen gikk fort og det var ingen problemer med verifisering av ID og innskudd.
     
    phithor liker dette
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Er revolut visa debit slik at jeg kan bruke det til å betale hos legen? Sa opp visa-debit kortet mitt som jeg betalte 275 for i året. Har evt et hvitt dnb kort, men på den kontoen er det kr 0 nå :p
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har benyttet Revolut-kortet i minibanker i Japan for å ta ut Yen?
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan var det med gebyrer i bankene? Og kursen? Har du regnet på det sett opp mot å ta med Yen fra Norge?
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Kan kort oppsummere mine erfaringer. To ganger avvist i minibank i Norge, en gang på Eurocash. Ellers har det gått brillefint, 40-50 transaksjoner i UK på ulike typer terminaler uten noe problem.
     
  10. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Om man har et lengre opphold i utlandet men får lønnen i Norge så er Revolut helt ypperlig. Jeg er et år med familien i USA og har lokal bankkonto der borte. Overfører maksimum på 10k NOK hver fjerde dag gratis fra SAS MC, til Revolut som igjen kan overføres til lokal bankkonto i USA uten kostnad eller valutapåslag. Jeg får dermed EB poeng på absolutt alt forbruk der borte, d.v.s. opp til 900k NOK per år = 135k EB poeng). Hvis man også klarer å ordne seg med amerikansk kredittkort, så får man i tillegg 2 - 10% cashback når man bruker USD lokalt, alternativt "dobbelt dip" med bonuspoeng! Hører nesten til i kategorien for godt til å være sant, så håper det varer.... Uansett - jeg har bare godord å si om Revolut.
     
    Gullars, FastLane and jgroneng like this.
  11. Elninjos

    Elninjos Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Betalte for ikke lenge siden en seng, der forhandleren sa at de kun tok debitkort. Brukte Revolut visa debit og det gikk helt fint ;)
     
    Gullars liker dette
  12. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Ny medlem som nettopp har bestilt Revolut via lenke herfra. Finner ikke prisen for å betale regning i Norge via Revolut, koster det noe og er det noe begrensning på hvor stor regning. Tenkt å betalte restskatt med Revolut , er det noen som har erfaring med det?
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Du får melde tilbake - jeg skal ikke til lege eller tannlege på en god stund, så du er nok tidligere ute enn meg ;)

    Appropos bare debit - var ganske selvgod da jeg snek meg inn på Costco (musikk i ørene, så slapp unna å vise kort i inngangen - var dog ikke klart over at dette var et krav - og deretter måtte spørre en fyr om å "kjøpe til meg") i USA og clerken jævlig snurt sa only visa debit 3 ganger. Prøvde meg på trass med mitt BN-visa (credit) og lo ikke hele veien til banken, men hvertfall hele veien til cashpointsene.

    Det vil vel lønne seg å fylle på kortet (jfr gratisdealen på forsiden) med SAS MC kontra Shell MC, siden påfyllet er i utenlandsk valuta? Var grensen med SAS MC og revolut 10k eller de vanlige 4k? Er det kanskje smartere å fylle på de 10€ med SAS MC og så toppe-up i NOK for slippe valutapåslaget?
     
    Last edited: 05. aug 2018
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan kan ikke betale regninger med Revolut, da er det PayR som gjelder. Du kan betal til norsk bankkonto, men uten KID og med «Currency Cloud» som betaler/avsender.
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Påfyll er i NOK så ingen forskjell på SAS MC og Shell MC.
    Grensen på SAS MC er 10k pr 96 timer.
     
  16. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Skattetaten oppgir IBAN og BIC for de som vil betale regningen fra utlandet, og KId kan man muligens skrive under punktet add reference, men «currency cloud» som avsender til skattetaten, er ikke noe som frister. Det for bli Payr 4000 kr hver 96. time da jeg har SEB MC.
     
  17. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har ikke skaffet meg revolut kortet enda, men slik jeg forstår kan man ikke betale regninger med kredittkortet i appen? Er dette en løsning som kan fungere?

    Laster inn penger i NOK fra Bank Norwegian til Revolut kortet, registrerer deretter Revolut kortet i Payr og betaler regninger derfra? Er det noe feil i den logikken?
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Så sjuk er du vel ikkje? Ta deg eit par gram ibuprofen til du har funne ein ny fysioterapeut?
     
    drsyk, FastLane, Are and 4 others like this.
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ba om høyere grense (hadde 300k) i starten av uken. Måtte sende inn lønnsslipper, og kontoutskrift på nytt. Fikk økt grensen til 850k =)

    Men nå som jeg er langt unna grensen klarer jeg ikke å finne hvor i app'en jeg ser den og hvor langt unna jeg er. Noen som vet?
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Også:
    Jeg skal til Japan i september og tenkte å bruke Revolut-kortet for å ta ut Yen.
    Jeg har "vekslet" noen av pengene mine på kortet fra NOK til YEN. Er det slik at når jeg bruker kortet i f.eks. Japan vil den ta fra YEN-delen av kontoen eller hvordan fungerer dette?
     

Del denne siden