Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Aha! Takk for godt svar. :)
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kan man bruke Revolut til å betale faktura i annen valuta ?
    Eller overføre til bankkonto i utlandet uten at det blir så mye styr ?
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ja til det siste. Usikker ang. det første.
     
    Are liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Er det gratis å ta ut cash i norsk minibank med Revolut Visa? Beløpsgrense?
     
  5. Jelde

    Jelde Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Det er gratis opp til 200euro i måneden (400 for premium). Etter dette kommer et gebyr på 2%.
     
    Last edited: 18. juni 2018
    Gullars liker dette
  6. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    JA på begge spørsmål.
     
    Are liker dette
  7. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    GlintPay (Gold as Money) lanserer Android-app om ca. en mnd. (forhåpentligvis samtidig med at de lanserer top-up med kredittkort).

    EDIT: De har nå lansert top-up via debet-kort (i iOS-app).


    Snacky
     
    Last edited: 25. juni 2018
  8. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Har brukt Revolut aktivt ved utenlandsturer i et års tid nå. Ved stikkprøver har jeg kommet frem til at det er mer enn valutapåslaget på andre kort som skiller den faktiske vekslingskursen. Selve omregningskursen som brukes av Revolut er altså gunstigere enn kjøpssiden av "spreaden" man typisk må ta hos andre kortselskaper.

    Har konsekvent brukt Shell MC til å toppe opp med, får 1% Trumf=15 EB per krone. Har ikke opplevd å stange borti noen beløpsgrenser der, men folk som er mer storbruker kjenner kanskje til mer rundt den biten.

    Minibankuttak har vært 100% gratis de gangene jeg har gjort det, men jeg har alltid vekslet om til lokal valuta før uttakene, mulig det spiller inn her.

    Har slått på funksjonen som skal bruke GPS i telefonen til å heve sikkerheten på kortet. Antar den setter regionlås på andre regioner enn den man er i eller noe slikt. Har aldri hatt noen problemer som følge av det i alle fall.

    Alt i alt sikkert en 2% besparelse på alt som foregår i fremmed valuta.
     
  9. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sendte inn et automatisk generert dokument fra Lånekassen om hvor mye studiestøtte jeg kunne få, samt kopi av pass og fikk økt grensen til 850K i året.
     
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte mitt revolut kort i dag i en norsk nettbutikk.. kjøpt i NOK... NOK på kortet... ble charged GBP (pund) som gjorde det 300kr dyrere... hva er dette for noe svindel ?

    trodde hele poenget var at du kunne handle fritt med valutaen du "vekslet" til på kortet?
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan får man penger ut fra GlintPay?
     
  12. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det høres veldig merkelig ut og jeg har aldri opplevd noe liknende selv. Kunne du lastet opp et skjermbilde av transaksjonen i Revolut-appen? Kanskje det gir meg klarhet i situasjonen.

    Jeg er kjent man i utlandet ofte får spørsmål om man vil belaste i lokal valuta eller GBP. GBP ettersom at kortet er utstedt i Storbritannia tilsvarende spørsmål man får om man vil betale i NOK i utlandet.

    Jeg har lest at andre har vært ute og spist i utlandet og har blitt belastet i GBP, til tross for at de har blitt bedt om å belastes i lokal valuta og de har lokal valuta på kvitteringen, dette tjener brukerstedet ekstra penger på. Hvis det er tilfelle med deg, så kan kreve chargeback av transaksjonen. Revolut har nevnt det her.
     
  13. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ved betaling i Norge (Med dekning i GBP, NOK eller EUR) har jeg flere ganger fått spsm på terminalen om jeg vil belastes i GBP. Kan det samme ha skjedd deg og ha blitt oversett?
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig med terminal på nettbutikk som OP nevnte, men ellers har jeg opplevd det samme som deg ja. Greit å være obs.
     
  15. Elninjos

    Elninjos Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Er det noen ulemper med å bruke dette kortet i Norge, hvis du betaler i NOK?
    Hvis jeg forstår det rett så blir det akkurat som et vanlig bankkort?
     
  16. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Du må gå under profilen din (øverst til
    høyre) og trykke «withdraw to a bank». Har du ikke konto i en engelsk bank må du kontakte kundeservice.


    Snacky
     
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Kan man bruke kortet i en vanlig minibank i Norge?
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Som er debit VISA ja, ikke BankAxcept. Ingen ulemper, men heller ingen fordeler. Bruk av Amex eller Saga MC direkte gir bedre poengopptjening enn å sette inn penger på Revolut med de kortene som gir poeng (Shell MC etc).

    Selv har jeg nå tatt det ordentlig i bruk på alt av små og mellomstore beløp på ferie her i UK og er veldig fornøyd. Hotell, leiebil og fly og andre big ticket kjøp kommer nok fortsatt til å gå på Amex, men ellers så Revolut go to kortet mitt utenlands. I hvert fall så lenge det finns kort som gir poeng for oppladning.
     
    BendikHa liker dette
  19. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, men det er et gebyr på £1.50. Overføring mellom din GBP-konto og gull (og vice versa) har et gebyr på 0,5%. Top-up via bankoverføring eller med debetkort (eller kredittkort med BankAxept) er gebyrfritt (bortsett fra kortet/bankens vekslingspåslag, som varierer mellom 1,5 og 2%). Når du betaler med din GBP-saldo i andre land med kortet, får du imidlertid en såkalt interbank vekslingskurs, som er mye gunstigere enn norske bankers/kortutsteders vekslingskurs.


    Snacky
     
    Last edited: 07. juli 2018
    indahla liker dette
  20. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    GlintPay tilbyr nå konto i EUR i tillegg til GBP og gull. Konti i flere av de viktigste valutaene kommer etterhvert fremover. Dvs. at man nå kan velge hvilken valuta man ønsker å legge pengene i til enhver tid. Overføring mellom de forskjellige valutaene skjer til en gunstig «interbank» vekslingskurs. Det kan imidlertid «linke» kortet opp mot kontoen/saldoen i den valutaen du ønsker til enhver tid i appen og dermed begrense overføringer mellom dem.


    Snacky
     
    Last edited: 12. juli 2018

Del denne siden