Erfaringer med REVOLUT?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Pingus, 12. mai 2016.

  1. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har akkurat registrert meg på Revolut, tenkte å teste det i sommer og få litt erfaringer med det. Ser at jeg kan velge mellom Visa og MC når jeg skal bestille fysisk kort. Hvilket har dere valgt og hvorfor? Jeg mener å ha sett at enkelte flyselskaper/reisebyrå har lavere gebyr med betaling av Debit vs Credit.
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen betydning, det eneste stedet jeg har sett som tok MC men ikke Visa var en Taxi i Singapore for noen år siden. Var visstnok en konflikt.

    Det er uansett kjekt å ha noen forskjellige kort, så om du allerede har Visa, men ikke MC hvorfor ikke velge MC.

    Begge er uansett debit.
     
  3. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    De er debit, men blir ofte lest som kreditt på betalingsterminaler.
    Så vær obs på det, jeg har opplevd en del ganger at jeg måtte bruke en annen kort for å betale der de sperret for kredittkort.
     
  4. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker folk dette kortet mest til å ta ut penger i utlandet? Kan jo bare ta ut 2000NOK/Mnd, før man må betale 2% ekstra?

    Eller er det mer til betaling i utlandet? Hvor mye sparer man egentlig på dette kontra andre kort som også har 0% gebyr på varekjøp i utlandet? Er det da at man får litt bedre vekslingskurs?
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt tjenesten til å betale for feriehus, etc. i Spania. Fungerer perfekt!
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,814
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte det til kontantuttak i Japan med top-up fra Shell MC. Har gjort følgende vurdering i en annen tråd:

    Revolut:
    Valutapåslag 0% (1% i helgene)
    Gebyr 0,- opptil 200/400 euro og 2%(!) over det

    Altså:
    *0% (0,5-1% i helger) opptil 200/400 euro per mnd
    *2% (2,5-3% i helger) over 200/400 euro per mnd

    Bank Norwegian:
    Valutapåslag 1,75%
    Gebyr 0,-

    Altså: fast 1,75% akkumulert.

    Konklusjonen blir at Revolut er best opptil 200/400 euro per mnd, og at Bank Norwegian deretter overtar.

    Jeg forstår det imidlertid slik at man med Revolut kan få 1% Trumf ved overføring fra Shell MC. Dette gjør da Revolut best uansett, spesielt hvis man klarer å holde seg til valutaveksling på hverdager :)
     
    drsyk, jgroneng and artanis like this.
  7. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Da har jeg vel forstått riktig. Blir vel å fylle opp revolut kortet med Shell MC, så bare ta ut penger på dette for å få trumf. Selv om det blir over 200 EUR pr mnd.
     
    drsyk liker dette
  8. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det er korrekt at Revolut er er debit, men det er et prepaid debit, som betyr at for eksempel offlinebetaling ikke er mulig.
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt Revolut en stund nå for å betale noen feriehus, leiebil, etc. i Euro og det fungerer veldig bra. Men nå har jeg fått melding om at jeg nærmer meg grensen på 150k i året. Noen som vet hvilken dokumentasjon om er greiest å sende inn og hva grensen da blir?

    E8DDA5AB-5943-462A-AF12-86C61C2A184C.png
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ser jo veldig greit ut.
    Lønnsslipp og kontoutskrift som viser at du mottar denne lønna, samt at du faktisk betaler penger inn til revolut.

    Enkle grep mot tyveri av kort..
     
  11. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    2-3 lønnsslipper og et par utskrifter av skatteoppgjøret skal gjøre susen. Da får du grense ca rundt brutto årslønn tipper jeg, men spør gjerne om mere... Tror det bare er noen som trenger å "huke av" i en eller annen KYC boks.
     
    indahla liker dette
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er dyrt å handle i utenlandsk valuta. Og det er dobbelt så dyrt å handle og så få refundert. Et kjøp og påfølgende refusjon av 1240 euro kostet nesten 800 kr. Nå har kronen riktignok styrket seg ca 0,8%, men det forklarer bare ca 100 kr, resten er påslag. Mulig jeg må vurdere Revolut.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har du gjort det selv? Hva er din grense?

    PS: Sendte inn dokumenter for noen dager siden. Venter på svar.
     
  14. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. Fikk syv-sifret grense :) Tror den oppdaterte samme dag eller dagen etter (sendte per chat etter det jeg husker).
     
  15. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Andre som sliter med verifiseringen? Jeg har fått melding om å laste opp bilde av førerkort (begge sider) + selfie. Får så beskjed om at det ikke er godkjent og må passe på at det er offisielt dokument og klare bilder. Prøvde igjen, men fikk samme melding. Forsøkte å nå kundeservice i går, men det står "venter på kundebehandler" enda..
     
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Om de satser på det norske markedet bør de innføre støtte for BankID. Etter implementering skal det ikke koste mange kronene per autentisering. Det må vel uansett være billigere og enklere enn mange runder med kopi av ID og selfie...
     
  17. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg opplevede endog enda verre "kundebehandling". De godtok ikke verifiseringen jeg gjorde (med helt OK bilde av ID og selfie) via appen, og ba meg sende inn manuelt, samt anmodet meg i tillegg via helpchatten om å poste en selfie med passet mitt ved siden av ansiktet. Jeg spurte om dette var normal prosedyre (GlintPay krever f. eks. bare kopi av pass og "utility bill" (f. eks. stømregning) tilsendt på mail), hvorpå de svarte at dette var noe de måtte ha pga. "lovpålagte forordninger" (selvsagt bare tull/løgn) samt at de sa de ville sikre at det var meg på bildet og at jeg faktisk var i besittelse av dette identifikasjonspapiret). Dette er selvsagt et tullekrav som ikke gir noe ekstra ifht verifiseringen som sådan, og jeg var lett gjenkjennelig på bildet av passet mitt sammenlignet med selfien jeg sendte dem. Jeg stilte meg uforstående til dette kravet (et sted går grensen for å tolerere svada) og ønsket ikke å møte det, hvorpå de nektet å verifisere identiteten min og jeg fikk dermed ikke anledning til å benytte Revolut's tjenester basert på dette. Jeg ba om at de slettet mine data (ref. rettigheter jeg har iflg GDPR), noe de også nektet, samt at de sa at de ville utestenge meg fra å benytte Revolut's tjenester de neste fem årene. Go figure ...

    Elendig kundeservice av et useriøst firma etter min mening, og bortkastet tid/penger for meg.


    Snacky
     
    Last edited: 02. juni 2018
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Jeg fikk ikke godkjent økning av grensen. Svar:
    Har skrevet tilbake og spurt om det var feil dokumenter eller noe feil med de. Vi får se..
     
  19. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Har fiksa kort og satt inn 2000kr. Skal til Uganda snart, noen som vet om det er lurest å ta ut dollar i Norge eller i utlandet?
     
  20. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Om du tar ut utenlandsk valuta i norsk minibank kan du like gjerne bruke ditt norske bankkort.
    Du blir trukket i norske kroner og det er da eier av minibanken som bestemmer kurs og eventuelle gebyrer.

    Revolut er gunstig når du bruker kortet i utlandet og i landets egen valuta. Da står Revolut for vekslingskursen og den skal være tett på midtkursen, altså uten gebyrer og påslag.
     

Del denne siden